Mii de romani au sustinut Special Olympics Romania cu ocazia Jocurilor Mondiale de Vara de la Los Angeles (25 iulie – 2 august), posturile campaniei Special Olympics fiind vazute de 1.000.000 de utilizatori unici de Facebook din Romania, iar engagement rate-ul paginii fiind de 71 de ori mai mare fata de engagement rate-ul categoriei non-profit (conform Facebrands).
Campania “Doneaza un fan” a unit 38 de sportivi romani in incercarea de a solutiona nevoia de awareness a ONG-ului si a initiativelor acestuia si de a le oferi sportivilor Special Olympics atentia si sustinerea pe care o merita si de care au atat de multa nevoie. Campania le-a propus sportivilor profesionisti sa “doneze fani” prin crearea unui scurt film, nominalizarea altor doi sportivi celebri si urcarea filmului pe pagina de facebook personala, impreuna cu link-ul aplicatiei catre campanie. Aplicatia de Facebook special creata pentru aceasta campanie de catre agentia de publicitate CohnamdJansen JWT si de Atelieru.ro a centralizat toate aceste filmulete si a dat sansa fiecarui suporter de a se alatura cauzei. Iar rezultatele campaniei nu au ezitat sa apara. Numarul de fani ai comunitatii Special Olympics a crescut cu aproximativ 150% in doar 4 saptamani, de la 4200 de fani la inceputul campaniei pana la 10.200 de fani la finalul campaniei.
“E destul de flatant sa vezi cum o idee aduna in jurul ei atata energie pozitiva. Cu atat mai mult cu cat conceptul a fost cu si despre oameni si nimic mai mult. Pe scurt, sportivii au zis “da”, oamenii au reactionat si cazul celor de la Special Olympics a devenit brusc vizibil”, a spus Alexandra Manoila , copywriter CohnandJansen JWT.
“Campania noastra a scos in fata nevoia celor de la Special Olympics Romania de a fi vizibili, de a se face auziti. Mai mult decat sa strangem donatii financiare (cum se practica de obicei in campaniile sociale), ne-am dorit sa strangem fani, suporteri care sa fie alaturi de sportivii nostri si sa-i incurajeze”, a precizat Monica Radulescu, Head of Digital & Senior Strategic Planner CohnandJansen JWT.
Nu doar numarul de fani este o cifra impresionanta, ci si engagement rate-ul paginii de facebook Special Olympics, care a fost foarte ridicat pe parcursul intregii campanii, depasind la putin timp dupa start pragul de 100% si atingand un varf de 713.24% spre sfarsitul campaniei (de 71 de ori mai mare fata de engagement rate-ul categoriei Non-Profit, conform Facebrands).
In total, pagina a atins un numar de 72.743 de engaged users in perioada campaniei (persoane care au interactionat cu pagina prin actiunile de like, comment and share).
Atat numarul de engaged users, cat si engagement rate-ul foarte mare al campaniei indica faptul ca posturile de facebook ale paginii s-au viralizat foarte bine. Dovada foarte clara stand pana si in cei aproximativ 62.000 de useri non-fani ai comunitatii Special Olympics care au interactionat cu posturile comunitatii.
In ceea ce priveste interactiunea, comunitatea Special Olympics a fost foarte activa pe parcursul campaniei , numarul total de interactiuni ale userilor cu pagina ridicandu-se la aproximativ 194.000 de interactiuni (conform Facebrands). Astfel, media de interactiuni pe zi a fost de cca. 8075/zi, o cifra impresionanta avand in vedere dimensiunea comunitatii.
Campania Special Olympics a atins un reach de peste 1.000.000 de useri unici de Facebook din Romania care au vazut posturile comunitatii - impartiti astfel: 65% organic si 35% proveniti din campanii targetate de ads. Mai exact, posturile au fost vazute de 1/8 din numarul de useri de Facebook din Romania.
“Per total, aceasta campanie a avut performante extraordinare din punct de vedere organic. Engagement rate-ul, numarul total de interactiuni si reach-ul paginii comunitatii Special Olympics pe durata campaniei descriu foarte clar cat de bine a evoluat din punct de vedere organic continutul postat pe pagina de Facebook a Special Olympics. Continut calitativ, foarte apreciat de utilizatorii de Facebook, care astfel s-a si viralizat foarte bine. Pe parcursul campaniei, pagina comunitatii Special Olympics a inregistrat un virality rate de 6,32% , o valoare foarte ridicata a reachului organic, daca este sa luam in calcul ca 85% din paginile de Facebook din lume au un virality rate intre 0 si 5%.”, a declarat Vlad Paun, CTO Atelieru.ro.
Continutul comunitatii Special Olympics a avut de-a lungul campaniei un numar de 3.400.00 de impressions (afisari ale posturilor paginii pe Facebook) - media de afisari fiind de 136.000 afisari de continut/zi pe Facebook. Campania a inregistrat de asemenea si un numar foarte bun de vizionari ale video-urilor postate (peste 78.000 de vizionari ale continutului video postat).
“Sportivii Special Olympics se antreneaza si participa la competitii. Se intrec in primul rand cu sine si apoi cu alti sportivi cu abilitati similare. Si ei isi doresc sa fie incurajati de spectatori si aplaudati pentru performantele lor ca oricare alt sportiv. Campania "Doneaza un fan" a atras pentru prima data un numar foarte mare de sustinatori ai sportivilor nostri. In primul rand marii sportivi ai Romaniei care ne-au aratat ca ii inteleg si ii apreciaza pentru efortul lor, iar prin exemplul propriu au adus in "tribunele social media" zeci de mii de fani ai sportivilor nostri. Performanta campaniei este marele premiu pentru noi, sportivii si antrenorii nostri, care acum sunt cu mult mai cunoscuti decat in urma cu doar 4 saptamini. Le multumim tuturor celor care au facut posibila aceasta campanie pro-bono” a spus Cristian Ispas, Director National Special Olympics Romania.
Lista completa a sportivilor care s-a alaturat cauzei Special Olympics Romania a fost formata din: Nadia Comaneci, Andreea Raducan, Marian Dragulescu, Simona Amanar, Gabriela Szabo, Ianis Zicu, Echipa Nationala de Lupte, Miodrag Belodedici, Elisabeta Lipa, Ana Maria Branza, Alin Moldoveanu, Alina Dumitru, Laura Badea, Leornard Doroftei, Cristina Varzaru, Larisa Iordache, Suzana Seicariu, Alex Gavan, Andrei Rosu, Cristina Neagu, Stefania Priceputu, Gabriel Solomon, Alin Alexuc, Andreea Chitu, Silvia Stroescu, Delia Georgescu, George Balta, Cristian Mihalache, Toma Coconea, Iulian Panait, Horia Colibasanu, Roxana Lupu, Catalina Ponor, etc.
Campania a fost sustinuta prin postari pe blogurile personale si pe Facebook de urmatorii bloggeri: Sabina Cornovac, Sorin Chineata, Florin Chindrea, Adela Dan, Cristian Manafu, Toma Nicolau, Alin Pandaru, Sorin Rusi.
Echipa CohnandJansen JWT care a lucrat la realizarea campaniei este formata din: Adrian Marciu - Art Director, Alexandra Manoilă – Copywriter, Iulia Niculae – Account Director, Alex Negoescu - Group Creative Director, Monica Rădulescu - Head of Digital & Strategic Planner.
Echipa Atelieru.ro care a dezvoltat componenta de online a campaniei este formata din: Cristina Bara - Senior Web Developer, Robert Capraru - Digital Art Director, Cosmin Ionut - Online Project Manager, Vlad Paun - CTO.
Din partea Special Olympics Romania au contribuit: Emilia Ispas – Program Director si Alina Coman – Development Officer.
Delegatia Special Olympics Romania s-a intors de la Los Angeles cu o recolta impresionanta de premii si medalii: 7 medalii de aur, 7 de argint si 7 de bronz. Sporturile vedeta au fost: gimnastica, bocce, tenis de masa si inot. Lista intreaga de premii poate fi gasita urmand link-ul urmator: http://www.la2015.org/results?delegationID=Romania.
Filozofia Special Olympics se intemeiaza pe convingerea ca persoanele cu nevoi speciale pot si au dreptul sa invete si sa beneficieze de avantajele participarii la activitati sportive individuale sau in echipa, daca sunt educate si incurajate in acest sens. Special Olympics considera ca antrenamentul este un element esential pentru dezvoltarea calitatilor sportive si ca dezvoltarea unui mediu concurential caracterizat prin conditii de egalitate pentru toti participantii este o metoda adecvata de testare a capacitatilor individuale si a evolutiei lor sportive, dar si calea de a le oferi mijloace motivante pentru dezvoltarea personala.
Fundatia Special Olympics din Romania este parte integranta a miscarii sportive internationale Special Olympics. Aceasta organizatie contribuie la integrarea sociala a persoanelor cu dizabilitati intelectuale, oferindu-le sansa de a-si descoperi si dezvolta potentialul si calitatile sportive prin intermediul programelor de pregatire si a evenimentelor competitionale, organizate pe tot parcursul anului. Special Olympics constituie o experienta care insufla energie, sanatate, incredere in sine si bucuria de a trai.
Din punct de vedere cifre, Special Olympics Romania este un program national care implica:
27.000 de sportivi cu dizabilitati intelectuale in toata tara;
2.500 de antrenori si voluntari;
12.000 de elevi si profesori din scoli de masa constientizati
12 discipline sportive olimpice;
130 de scoli speciale si ONG-uri partenere in toata tara;
100 de evenimente organizate anual;
50 evenimente de evaluari ale starii de sanatate, oferite gratuit, pana in prezent.
De asemenea, campania isi propune sa creasca notorietate pentru fundatia Special Olympics in randul factorilor de decizie politici, a liderilor de opinie si mass-media, aducand astfel in centrul atentiei si in agenda presei realitatea de zi cu zi si problemele cu care se confrunta sportivii Special Olympics.