Google sustine ca “SEO a murit”, insa adevarul este ca “SEO este departe de a fi mort”, cu mentiunea ca s-a schimbat foarte mult in ultimii ani. Astazi SEO nu se mai rezuma la a fi doar o tactica de marketing, ci mai degraba este parte integrata din strategia de branding.
Iata o lista cu 7 motive pentru care ar trebui sa investesti in SEO pentru afacerea ta:
Inca functioneaza – In primul rand, tehnicile utilizate pentru a imbunatatii SEO sunt inca in lucru. Chiar daca datele referitoare la traficul organic de la Google s-au restrans, tehnicile raman inca solide. Multe studii de caz, realizate dupa update-urile de algoritmi Panda si Penguin, demonstreaza acest lucru.
Va da rezultate in continuare – Avand in vedere modul in care se dezvolta motoarele de cautare, este putin probabil ca SEO sa nu mai fie eficient in viitorul apropiat. La un anumit nivel, chiar si cautarile audio si video depind in ultima instanta de cuvintele cheie, la fel ca si continul bazat pe text traditional. Aceasta legatura asigura succesul in continuare al tehnicilor de SEO, atat timp cat exista.
Este eficient din punct de vedere al costului – Comparativ cu costul altor forme de marketing online, cum ar fi PPC, social media, email marketing, SEO ofera un ROI destul de bun. In timp ce PPC iti poate aduce mai multe venituri si social media poate fi important pentru imaginea companiei, SEO ramane baza prezentei business-ului tau online.
Numarul utilizatorilor de internet creste de la an la an – 80-90% dintre clienti verifica online inainte sa faca o achizitie, iar acest procent este in crestere. Nu va mai dura mult pana cand toata lumea va cauta online produse si servicii. Vrei ca ei sa le gaseasca pe ale tale sau nu? Fara SEO, clientii vor ajunge cu greu la tine, dar ii vor gasi, in schimb, pe concurentii tai.
Cresterea traficului pe mobil si a optimizarii locale (Local SEO) – Intr-un viitor apropiat se asteapta ca traficul pe mobil sa depaseasca traficul provenit de la dispozitivele traditionale (desktop). Datorita acestui boom al traficului mobil, noi tehnici de SEO se dezvolta pentru companii, cum ar fi optimizarea locala sau Local SEO.
Continutul nepotrivit poate fi daunator – Cu fiecare actualizare de algoritm, Google si alte motoare de cautare schimba modul de analiza a site-urilor. Lucruri care nu existau in urma cu cativa ani, cum ar fi indicatorii de social media, acum au o importanta destul de mare in ceea ce priveste pozitionarea. Daca nu construiesti continut “sanatos” afacerea ta poate avea de suferit, deoarece continutul este unul din factorii importanti de care Google tine cont la evaluarea unui site.
Competitorii tai o fac – SEO este un proces continuu. Chiar daca site-ul tau este pozitionat bine, intotdeauna este loc de mai bine. O prezenta web mai puternica inseamna un profit mai mare. Nu lasa competorii sa iti fure potentialii clienti.
Investitia in SEO este acum mai importanta decat oricand. Afacerea ta are nevoie de o strategie SEO pe termen lung daca doresti sa ai succes in mediul online!