Bucuresti, 8 iunie 2017
“Doar nu ti-e frica de Virginia Woolf” si “Asteapta-l pe Godot. In sala” sunt doua dintre temele cu care noua ilustratori romani pornesc la drum cu misiunea de a reinventa cel mai vechi mijloc de promovare a spectacolelor – afisul, in campania-experiment “Din dragoste pentru teatru”. Proiectul are ca obiectiv incurajarea consumului de arta teatrala si sustine editia din acest an a Festivalului International de Teatru de la Sibiu (FITS), ce are ca tema “dragostea”.
„Uneori e nevoie sa ne fie reamintit de ce merita sa iubim teatrul si sa ne reindragostim de lumea misterioasa pe care ne-o ofera un spectacol. Si pentru ca elementul central al comunicarii dintre spectatori si intitutiile de teatru este afisul, ne-am adunat fortele si am adus alaturi de noi tineri ilustratori talentati in initiativa de a revigora, la nivel vizual, prezenta acestei arte in vietile noastre. Afisul este mai mult decat mijlocul prin care se comunica numele unui spectacol si distributia, este un act artistic in sine si ar trebui sa atraga, sa intrige, sa te uimeasca si sa te faca sa cumperi un bilet”, a spus Cosmina Frincu, Brand Communication Manager, BRD - Groupe Société Générale.
„Rolul asumat de BRD anul acesta este acela de a oferi #UnPicDeAjutor. Am inceput cu proiectele din zona de dezvoltare tehnologica si continuam cu cele din sfera culturala. Din dragoste pentru teatru este o campanie-experiment. Daca oamenii vor cupla cu aceasta, poate le va creste interesul atat pentru ce se intampla pe scena, cat si pentru munca din culise. Asadar, orice mic gest de a populariza aceste afise de autor este o mare declaratie de dragoste pentru teatru”, a declarat Luiza Vrinceanu, Brand Communication Manager, BRD – Groupe Société Générale.
Campania-experiment se desfasoara la initiativa Scena9 si BRD – Groupe Société Générale, iar grupul de ilustratori este format din Andreea Chirica, Marina Plantus, Matei Branea, Raluca Bararu, Georgiana Chitac, Sinboy, Kitra, Paul Dersidan si Alexandru Lazar.
Fiecare artist a pornit in demersul creativ de la temele unor piese de teatru celebre, atat clasice, cat si contemporane, traduse in 9 titluri: Ai fost sau n-ai fost la Hamlet?, Dr. Faustus te primeste acum, Ia-o pe lungul drum al zilei catre noapte, Viziteaz-o pe batrana doamna, Doar nu ti-e frica de Virginia Woolf, Asteapta-l pe Godot. In sala, Lasa pisica pe acoperisul fierbinte, Nu fi rinocer, Invita-l si pe unchiul tau Vania.
Creatiile ilustratorilor vor fi expuse la FITS, intre 9 si 18 iunie, precum si in sucursalele BRD din toata tara. Afisele vor fi disponibile si online, pe platforma Scena9.ro, de unde vor putea fi descarcate si distribuite de utilizatori pana la finalul lunii iunie.
In acelasi context, banca organizeaza, de pe 1 si pana pe 30 iunie, o promotie adresata tuturor celor care achizitioneaza un card de credit BRD cu rate la cumparaturi. Cele 3 premii acordate in cadrul promotiei „Din dragoste pentru teatru”, fiecare in valoare de cate 1.000 de lei, constau in vouchere pentru bilete la spectacole si experiente culturale. Castigatorii isi pot alege biletele la spectacole ce au loc oricand in perioada 1 august 2017 – 1 iulie 2018, pe platforma iabilet.ro.
BRD este partenerul tinerei generatii de artisti atat la Festivalul International de Teatru de la Sibiu (www.sibfest.ro), precum si la Festivalul National de Teatru de la Bucuresti (www.fnt.ro) si Festivalul National de Teatru Tanar de la Alexandria (www.ideoideis.ro). S-a implicat si in proiecte de productie cum sunt musicalul “West Side Story” (produs pentru FNT in 2015) sau piesa de teatru “Apa de Mina” (Teatrul Act, 2016), dar si turnee de teatru cum au fost “Manifest pentru dialog” (Teatrul Radu Stanca - Sibiu, 2015 si 2016) si Vanilla Skype (Teatrul Act, 2016). Anul trecut, BRD a decis sa sustina Apollo 111 (www.apollo111.ro), cel mai nou spatiu de teatru independent din Bucuresti, fondat de actorul Bogdan Dumitrache.
###
Despre Scena9
Scena9 este o platforma care radiografiaza viata culturala din Romania (si nu numai). Facem ordine in actualitatea culturala, scriem despre ce e relevant, ce e nou sau nedescoperit, ce aduce un plus de valoare in peisajul cultural de la noi. Incitam la dialog zone culturale si artistice care, de obicei, nu se intersecteaza. Suntem jurnalisti-curatori ai fenomenului cultural. Stam cu ochii pe noua generatie de creatori din domenii cat mai variate, de la arta pana la stiinta, le urmarim proiectele si evolutia. Ne propunem sa desenam portretul acestei noi generatii care face lumea noastra sa se invarta.
Despre BRD – Groupe Société Générale
BRD - Groupe Société Générale este o banca universala care ofera servicii atat persoanelor fizice, cat si companiilor si face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Ca actor in societate, BRD investeste in cultura, educatie si sport, sprijinind proiecte care construiesc, dezvolta, cresc o noua generatie si aduc valoare pe termen lung. Cultura reprezinta un pilon esential de dezvoltare a societatii, BRD incurajand in aceasta directie proiecte culturale inovatoare, care sa fie recunoscute si apreciate de tineri. Sub aceasta viziune a fost creata Scena9, o platforma tanara de jurnalism cultural care ofera zilnic instrumente de orientare pe harta lumii culturale, si sunt sustinute initiative de teatru, film, arta vizuala contemporana sau muzica clasica.