Pe masura ce se apropie finalul anului 2023, este timpul sa incepeti sa planificati si sa va bugetati acele strategii de marketing digital castigatoare pentru 2024. Marketingul digital, adesea primul punct de contact cu un nou client sau client, va mentine, de asemenea, clientii actuali sa revina. Este atat un instrument de generare de leaduri, cat si de stimulare a acestora.
Materialele de marketing digital ar trebui sa descrie o experienta pozitiva pentru clienti, astfel incat, atunci cand oamenii le vad si le citesc, sa doreasca sa va viziteze locul de munca pentru a o experimenta ei insisi. Acesta este modul in care obtineti un randament al investitiei in marketing digital. Este vorba despre crearea unei constientizari si convertirea adeptilor si abonatilor in clienti si clienti platitori.
Inainte de a incepe sa dezvoltati o campanie de marketing digital, stabiliti care sunt KPI-urile dvs. Cum arata succesul pentru dumneavoastra? Care sunt obiectivele dumneavoastra? Apoi, va puteti da seama care sunt pasii pentru a le atinge.
Iata cateva sfaturi care va vor ajuta sa va lansati strategia pentru a va creste rata de conversie si pentru a atrage afacerile pe usile dumneavoastra.1. Creati un manual de brand si de stil pentru a mentine o estetica si o voce coerenta pe toate canalele de promovare.
2. Determinati pe ce platforme de socializare este cel mai logic ca afacerea dvs. sa posteze, in functie de publicul dvs. tinta. Apoi, aflati care sunt tipurile de postari la care publicul dvs. raspunde cel mai bine. Luati in considerare derularea unei campanii publicitare pe retelele de socializare sau a unor postari de tip ads pentru a promova o vanzare, deschiderea unei noi locatii sau lansarea unui nou produs sau serviciu.
3. Potrivit HubSpot, atunci cand promovati un produs sau un serviciu al unei francize, credibilitatea si raza de actiune stabilita a influencerilor pot genera o constientizare a brandului si pot stimula implicarea. Adeptii lor au incredere in autenticitatea recomandarilor lor. Acest parteneriat permite intreprinderilor sa isi amplifice mesajele catre un public mai larg si, eventual, sa exploateze noi teritorii.
Cu toate acestea, daca va ganditi sa lucrati cu influenceri, fiti prudenti. Unii influenceri isi "umfla" raza de actiune prin cumpararea de urmaritori falsi si nu au un numar atat de mare de urmaritori pe cat ati putea crede. Faceti clic pe cateva dintre postarile lor si vedeti cate persoane au apreciat si comentat cu adevarat. Asigurati-va ca nu au "schelete in dulap" care ar putea sa va "pateze" brandul si ca tonul vocii si prezentarea lor sunt on-brand.
Pentru a vedea cat de util este parteneriatul cu un influencer, oferiti-i acestuia un cod promotional pe care sa il includa in postarile sale, ceea ce va va permite sa urmariti conversiile. Cati dintre adeptii lor au devenit clientii dvs. datorita postarii lor?
4. Continutul generat de utilizatori ajuta cu adevarat la raspandirea din gura in gura. Daca un client posteaza o fotografie cu o gogoasa apetisanta sau isi povesteste calatoria sa in lumea fitness-ului, este probabil ca prietenii si familia sa sa se indrepte spre o gogoasa sau sa se inscrie la un curs de exercitii fizice. Clientii dvs. existenti sunt unii dintre cei mai buni purtatori de cuvant.
Recenzile de pe Google My Business, Facebook, Linkedin si alte site-uri similare reprezinta o alta forma de continut generat de utilizatori. HubSpot spune ca, atunci cand clientii autentici impartasesc experiente pozitive, acestia devin avocati ai marcii si sporeste increderea celor care le citesc comentariile.
5. Construirea unei liste de abonati la un buletin de e-mail este o parte importanta a marketingului digital. Aceasta creeaza o linie directa de comunicare cu clientii, fie ca este vorba de a castiga primii clienti, de a pastra clientii actuali sau de a recastiga clientii care au renuntat. Atunci cand cineva se inscrie pentru a primi e-mailuri pe site-ul dvs. web, se alatura unui program de recompense, participa la un concurs sau se conecteaza la Wi-Fi-ul dvs., trebuie sa va impartaseasca informatiile sale. Acestea ar trebui sa fie introduse automat in sistemul dumneavoastra CRM.
Serviciile populare de distribuire a buletinelor de stiri sunt MailChimp si Constant Contact, dar LinkedIn castiga multa aderenta, ceea ce este bine pentru comunicarile B2B si pentru francizori pentru a-i tine la curent pe francizati.
6. Trimiterea de mesaje text clientilor nu este folosita la fel de des ca social media si e-mailingul, dar unii francizori si francizati au numerele de telefon mobil ale clientilor daca acestia au completat un formular pentru a se inscrie intr-un program de recompense sau de loialitate. Aceasta este o alta cale pe care atat francizorii, cat si francizatii trebuie sa o ia in considerare pentru a trimite clientilor oferte promotionale.
7. Este, de asemenea, esential sa configurati un link de urmarire pe toate postarile individuale pe fiecare platforma pe care o utilizati si in orice e-blast pe care il trimiteti. Acest lucru va va permite sa determinati ce platforme si ce tipuri de postari ii fac pe oameni sa dea click si sa conduca traficul catre site-ul dvs. web - si daca acesta se transforma in afaceri. Acest lucru va conduce strategia dvs. de marketing digital in continuare.
8. Investiti intr-un sistem CRM care sa va serveasca drept hub sau baza de pornire pentru a stoca datele clientilor intr-o locatie centralizata. Consolidarea si organizarea va va ajuta sa rationalizati analiza acestor informatii. SuperOffice raporteaza ca 91% dintre companiile intervievate au fost de acord ca luarea deciziilor bazate pe date este importanta pentru cresterea afacerii.
9. De asemenea, CRM-ul poate fi folosit pentru a studia obiceiurile clientilor dumneavoastra. HubSpot spune ca, prin analiza interogarilor, comportamentelor si preferintelor utilizatorilor, brandurile pot descoperi informatii utile care sa informeze strategiile de marketing, crearea de continut si implicarea clientilor. In plus, acestia raporteaza ca intreprinderile apeleaza la inteligenta artificiala pentru a detecta tipare, tendinte si pentru a descoperi analize predictive, astfel incat un om sa nu aiba sarcina plictisitoare de a sorta manual toate datele. AI poate oferi mai multa eficienta in interpretarea informatiilor despre clienti, astfel incat specialistii in marketing digital sa le poata folosi pentru a lua decizii in cunostinta de cauza.
Analizele pe care trebuie sa le perfectionati includ urmatoarele:- Ratele de clic si ratele de deschidere
- Timpul petrecut pe site-ul web
- Numarul de pagini vizualizate per vizita
- Numarul de ori de cate ori a fost vizitat site-ul web
- Frecventa vizitelor pe site-ul web
- Rata de conversie
- Istoricul achizitiilor
- Procentul de clienti care revin
- Date demografice
- Ora din zi in care clientii fac clic
- Daca oamenii folosesc smartphone-uri, tablete sau computere
- Daca pop-up-urile ajuta sau dauneaza
- Rata de nefollow
- Cum cumpara oamenii
- Daca clientii expediaza produsele la domiciliu sau daca le ridica de la bordura sau le ridica in magazin
Odata ce ati compilat acesti parametri, va poate ajuta pe mai multe fronturi, inclusiv:- Invatarea a ceea ce functioneaza pe piata unui francizat in comparatie cu eforturile de marketing digital corporativ ale francizorului.
- Permitand francizatilor sa raporteze cu usurinta cifrele si constatarile catre corporatie, partenerii de afaceri si colegii francizati.
- Ajutarea la determinarea domeniilor in care ar trebui sa cresteti francizele sau sa va reduceti eforturile.
- Afland modul in care locatia francizelor dumneavoastra determina ROI.
- Instruirea angajatilor pentru a oferi o experienta mai buna clientilor.
- Gasirea momentului optim al zilei si a frecventei optime pentru a posta si trimite e-mailuri. Un instrument de programare, cum ar fi Sprout Social sau HootSuite, va ajuta in acest sens.