Analiza bugetara pentru firma proprie poate reprezenta un proces destul de plictisitor, care este consumator de timp si care nu ar putea arata intotdeauna tendintele care sa te ajute sa identifici zonele cu probleme mai mari in ceea ce priveste costurile. Punerea cheltuielilor similare in categorii separate vor indica domeniile cu acele costuri ridicate atunci cand vine vorba de afaceri sau daca se pot face economii in anumite zone.
Incepe prin a imparti costurile legate de comercializare, de administrarea afacerii, cheltuielile pentru personal sau alte astfel de costuri, in vederea crearii unei imagini de ansamblu in ceea ce priveste activitatea de business. Folosirea acestei segmentari bugetare te va ajuta sa examinezi intr-un mod cat mai eficient tiparele de cheltuieli care au loc frecvent.
Costurile de regie sunt cheltuielile pe care le suporta orice antreprenor pentru a -si rula afacerea, cum ar fi chiria, aparatele electronice, furnizorii de servicii de comunicare, costuri cu publicitatea sau cele pentru curatenie. De multe ori, vei plati aceste costuri chiar si atunci cand firma nu produce venituri. La Angrostoc tinem costurile sub control prin a lucra eficient in fiecare aspect al magazinului.
Detaliaza aceste cheltuieli in functie de importanta si rolul pe care il joaca, creand categorii de costuri pentru serviciile de marketing, vanzari, administrare, resurse umane si tehnologia informatiei cu bugetele lor individuale. Analizeaza in mod riguros costurile pe care le vei putea reduce, dar fara ca aceste taieri de cheltuieli sa duca la scaderea calitatii activitatii companiei.
De exemplu, te poti intalni cu furnizorii de servicii care sa se uite la costurile delimitatoare sau deductibile pentru a identifica economiile potentiale. Discuta cu furnizorii de utilitati care pot sa caute tehnici de crestere a eficientei energetice si care sa duca la facturi lunare mai mici. De asemenea, iti poti renegocia contractele de servicii la intervale regulate pentru a obtine cele mai mici preturi posibile.
In plus, analizeaza activitatea departamentelor de marketing si comunicare pentru a determina rentabilitatea cheltuielilor pentru fiecare. Dupa aceea, identifica toate costurile necesare care sunt legate de produsul sau serviciul firmei tale si vezi daca primesti cea mai buna calitate in ceea ce priveste bunurile pe care le rulezi, dar si daca beneficiezi de cele mai rentabile preturi din partea partenerilor de afaceri.
Daca nu poti negocia niste intelegeri mai bune cu furnizorii, intreaba despre termenii de creditare mai avantajosi care iti pot reduce nivelul dobanzilor si extinderea perioadelor de scadenta pentru plati. Pe masura ce firma se dezvolta intr-un ritm normal, vor creste si cheltuielile cu personalul care participa la buna desfasurare a activitatii, mai ales ca angajatii care raman mult timp intr-un loc de munca pot creste costurile anuale, iar acestea pot depasi valoarea de piata pentru unele posturi.
Poti recurge la forta de munca din partea unor noi angajati, daca simti ca poti obtine aceeasi calitate a muncii si a productivitatii, reducand in acelasi timp cheltuielile, platile si beneficiie care nu se justifica din punct de vedere al rentabilitatii businessului.
Compara costurile de munca stipulate in contracte cu activitatea angajatilor pentru fiecare functie prestata in firma si fa schimbarile necesare daca identifici anumite sarcini de lucru care costa prea mult. Analizeaza oferirea catre angajati a unor beneficii corelate cu performantele lor in loc de cresteri fara un suport real si care sa le dea oamenilor un imbold pentru a munci mai bine.