Companiile romanesti au preferat sa astepte Black Friday pentru a se digitaliza si pentru a automatiza activitati repetitive, la costuri mai mici cu 65% decat intr-o zi obisnuita. Astfel, la cumpararea unui singur soft au economisit 1.232 euro in medie. In ziua de 13 noiembrie, cererea pentru softuri a crescut cu 43% comparativ cu Black Friday 2019 si cu aproximativ 78% fata de o zi normala, cele mai cumparate softuri fiind cele tip Cloud si eCommerce pentru gestionarea unui magazin online, arata o analiza a producatorului de software pentru business, CIEL Romania.
“Este vorba despre companii romanesti de tip IMM, pentru care orice achizitie trebuie sa aiba o justificare si cu atat mai mult in aceasta perioada de criza. De aceea, si noi la CIEL, pentru a le ajuta, de Black Friday am avut reducere de 65% la orice soft, cu licenta de utilizare si abonament pe 12 luni incluse. Insa, spre deosebire de anul trecut, antreprenorii romani au asteptat Black Friday pentru a economisi cumparand softuri necesare pentru activitatile zilnice, si nu pentru a investi in modernizarea si digitalizarea afacerilor proprii prin achizitia de solutii software customizate. Astfel, cele mai multe companii, mai exact 87% dintre ele, au cumparat softuri standard (ready-to-use), fara adaugarea de functionalitati customizate in functie de nevoile afacerii”, explica Roxana Epure, managing partner CIEL Romania.
Cel mai cautat soft de Black Friday, cu o crestere de aproximativ 145% comparativ cu o zi obisnuita, a fost CIEL Salarii Cloud, un soft de salarizare care nu necesita instalare si in care utilizatorii pot lucra din propria locuinta, prin conexiune la internet. Pretul in campania de reduceri a fost intre 72 euro si 363 euro, in functie de numarul de credite cumparate, ceea ce a insemnat economii intre 133 euro si 674 euro la comandarea acestui soft.
Pe locul doi se afla CIEL eCommerce, soft pentru gestionarea stocurilor si a comenzilor online si pentru livrarea produselor, pentru care cererea a fost mai mare cu 85% de Black Friday fata de o zi fara reduceri. Alte cereri au fost pentru softuri de contabilitate, gestiune si productie.
“Cresterea cererii pentru cele doua tipuri de softuri este normala in acest an atipic, cand multi angajati lucreaza de acasa si multi antreprenori au decis sa isi deschida magazin online pentru a-si sustine afacerea. De Black Friday, tehnologia Cloud si softul de ecommerce au fost preferate si datorita reducerii, pe langa necesitate, insa pe parcursul aproape a intregului an, din iunie pana in octombrie, cererea pentru cele doua softuri a explodat, triplandu-se fata de aceeasi perioada din 2019”, adauga Roxana Epure, managing partner CIEL Romania.
Valoarea medie a unei comenzi de Black Friday pentru solutii software a fost de 491 euro, cele mai multe companii comandand doua softuri. Aproximativ 40% din comenzi au fost plasate in eshop-ul CIEL, cele mai multe cereri venind si in acest an pe e-mail si telefonic, clientii cerand totodata informatii suplimentare despre softurile dorite. Astfel, plata prin transfer bancar domina in achizitia de solutii software B2B. Majoritatea cererilor au venit de la companii din domeniile servicii, retail online, retail traditional si productie, cum ar fi firme de contabilitate si resurse umane, magazine alimentare si nealimentare, cofetarii sau saloane de infrumusetare.
Despre CIEL Romania
CIEL Romania, dezvoltatorul primului ERP cu inteligenta artificiala, este unul dintre cei mai mari producatori de softuri pentru antreprenori si contabili, create prin tehnologii moderne si actualizate la zi in functie de schimbarile legislativ-fiscale. Adresate companiilor mari si medii, softurile CIEL sunt folosite cu precadere in retailul online, retailul traditional, productie, distributie si servicii, pentru a automatiza activitati repetitive consumatoare de timp si a optimiza procesele si previziunile de business.