În primul rând, anvelopele de vară au două diferențe structurale față de cele de iarnă. Anvelopele de vară măresc caracteristicile de accelerație ale mașinii pe asfalt uscat, iar modelul benzii de rulare la anvelope de vară, protejează mașina de acvaplanare. Protecția împotriva acvaplanării se realizează prin aplicarea de benzi longitudinale pe banda de rulare, care îndeplinesc funcția de a îndepărta lichidul din plasturele de contact al anvelopei cu șoseaua. Dacă vorbim despre materialul din care sunt fabricate anvelopele de vară, atunci în producția lor se folosesc compuși de cauciuc mai rigizi. Drept urmare, contactul cu suprafața drumului se realizează mult mai bine.
Trebuie avut în vedere faptul că anvelopele de vară sunt împărțite în trei tipuri principale. Primul tip, sunt anvelopele concepute pentru a fi utilizate pe suprafețe dure precum betonul sau asfaltul. Al doilea tip sunt anvelopele de teren. Comparativ cu cele convenționale, acestea sunt echipate cu lame dure, care practic nu sunt supuse deformării. Astfel de cauciucuri nu sunt foarte convenabile pentru utilizare pe drumurile publice, datorită faptului că consumul de combustibil al mașinii crește semnificativ, precum și din cauza zgomotului crescut. Anvelopele care pot fi utilizate atât pe suprafețele dure de drum, cât și în absența acestora, nu valorează nimic.
Cele mai populare anvelope de vară sunt acum cele cu modele de rulare simetrice direcționale și nedirecționale simetrice. În primul caz, este necesar să respecți cu strictețe direcția modelului, și prin urmare, la instalarea anvelopei pe roată, principalul lucru este să nu confunzi partea dreaptă cu partea stângă, altfel, mai târziu va trebui să refaci totul. Deseori există o săgeată corespunzătoare pe taloanele unor astfel de anvelope, care indică în plus direcția corectă de rulare a roții. Ar trebui spus că, dacă o anvelopă cu model direcțional este instalată incorect, comportamentul mașinii pe drum poate deveni complet imprevizibil.
Cu toate acestea, în ciuda unor nuanțe de instalare, cauciucul cu un model direcțional al benzii de rulare, demonstrează o aderență excelentă și o scurgere a apei de sub plasturele de contact, prevenind apariția efectului de acvaplanare.
Acest termen complicat ascunde un efect care este destul de ușor de înțeles de către orice automobilist. Atunci când se află pe o suprafață umedă și mai ales când conduce prin bălți, mașina pierde aderența. Acest lucru se datorează formării unui strat de apă între drum și roată. În acest caz, modelul direcțional al benzii de rulare scurge foarte bine apa de sub roată, prin caneluri speciale care au același caracter direcțional. De aceea, anvelopa nu va funcționa corect dacă o pui invers.
Anvelopele cu un model de rulare nedirecțional sunt lipsite de astfel de nuanțe. Ele pot fi instalate pe ambele părți.