Cunoașterea a unei limbi străine constituie un mare avantaj în mediul de afaceri, în special în rândul angajaților. Numeroase studii au scos în evidență faptul că cei vorbesc mai multe limbi străine au mai multe avantaje la locul de muncă și pot avansa mult mai rapid în carieră, contribuind astfel și la creșterea productivității companiilor.
Astăzi, majoritatea companiilor solicită la angajare ca potențialii candidați să cunoască cel puțin o limbă străină, de preferat limba engleză. Însă, sunt multe alte domenii de activitate unde cei ce sunt vorbitori de limba franceză, spaniolă sau germană pot avea un avantaj în fața celorlalți candidați.
Totodată, tot mai multe companii au conștientizat nevoia de angajați pregătiți și vorbitori de limbi străine, trimițându-i pe aceștia la diferite cursuri de calificare și perfecționare lingvistică.
Camera de Diplomație Comercială cu Statul Qatar (cdcq.ro) sprijină dezvoltarea mediului de afaceri la nivel internațional, motto-ul lor fiind ”Conectăm oameni, afaceri și culturi”.
Companiile care doresc să-și califice angajații pentru una sau mai multe limbi străine, pot apela la serviciile Internațional House Bucharest. Aceasta folosește tehnici de învățare și metodologii de predare IH.
International House Bucharest se aliniază la aceste standarde de predare prin apartenenţa la International House World Organisation, dar şi la EAQUALS (European Association for Quality Language Services), organizaţie care oferă consultanţă Consiliului European în probleme de limbi străine.
Astfel, toţi profesorii International House Bucharest s-au aliniat sau sunt în curs de aliniere la următoarele principii metodologice:
Studierea a unei limbi străine vine la pachet și cu multe alte avantaje, dincolo de cel de a putea comunica cu ușurință într-un mediu multinațional. Cunoașterea a cel puțin a unei limbi străine vine la pachet cu avantaje pe plan profesional, dar și personal.
Avantajele lingvistice pe plan personalÎmbunătățirea abilităților cognitive – învățarea unei limbi străine stimulează creierul și îmbunătățește funcțiile cognitive.
Dezvoltarea culturală – Cunoașterea și înțelegerea unei limbi străine îți permite accesul la culturile, tradițiile și obiceiurile altor popoare, societăți și țări. Totodată, poți lectura cărți scrise în respectiva limbă, poți urmări filme fără subtitrare, poți asculta și înțelege muzica fredonată în limba sau limbile pe care le cunoști.
Îmbogățirea vieții sociale – Cunoașterea a unei limbi străine îți permite să comunici mai ușor și mai repede cu vorbitorii respectivei limbi, ceea ce te ajută să-ți îmbogățești viața socială. Poți interacționat cu oameni de altă naționalitate și cultură.
Îmbunătățirea abilităților de comunicare – Evident, prin cunoașterea a unei limbi străine și prin dezvoltarea laturei sociale, îți dezvolți și abilitățile de comunicare, inclusiv în limba maternă.
Avantajele lingvistice pe plan profesionalAșa cum menționam, tot mai multe companii doresc oameni profesioniști și calificați lingvistic, care să știe una sau mai multe limbi străine. În prezent, mediul de afaceri s-a extins, iar conexiunile B2B se fac și la nivel internațional.
Astfel, dacă ești vorbitor de o limbă străină, vei observa câteva avantaje notabile.
Oportunități de angajare – Ai mai multe oportunități de angajare pentru că poți comunica într-una sau mai multe limbi străine, ceea ce-ți poate deschide uși la nivel internațional sau la poziții ce-ți facilitează conexiuni cu oameni din alte țări.
Acces la informații internaționale – Odată ce stăpânești o limbi străină, poți beneficia de mai multe resurse de informare și pregătire, inclusiv la nivel de cercetări și studii. Îți va fi mai ușor să accesezi informații în alte limbi pe care le stăpânești.
Networking extins - Capacitatea de a comunica într-o altă limbă poate facilita construirea de relații profesionale la nivel internațional, participarea la conferințe și seminarii și colaborarea cu colegi din alte țări.
Avantaje competitive – Într-o piață dinamică a munci globalizate, cunoașterea unei limbi străine poate fi un avantaj competitiv major. Angajații care pot comunica în mai multe limbi sunt adesea considerați valoroși pentru extinderea afacerilor în noi piețe