Medic, avocată sau economistă, în vârstă de 37 de ani, stabilită într-un oraș mare, cu un program foarte încărcat. Preferă culorile neutre și îi place să își pună în evidență talia, dar și decolteul, picioarele sau posteriorul. Așa arată profilul clientei theoutfit.ro, platforma online care face shopping în locul româncelor, combinând data science cu experiența stiliștilor vestimentari. Bugetul alocat de aceste femei pentru o ținută de de zi cu zi, de birou sau pentru o ocazie specială (petrecere) variază între 399 și 1499 de lei și cuprinde, în general, 3-4 articole vestimentare. Piesele pe care le preferă sunt, în această ordine: rochiile, pantalonii, top-urile, cămășile și fustele. Două din trei femei declară că poartă bijuterii, iar nouă din zece, și poșetă.
Brandurile românești conving 27% dintre cliente cu produsele lor, restul de 73% dintre produsele din coșul de cumpărături sunt de la branduri internaționale. Din date, se mai observă că femeile plasează comenzi cu predilecție între datele de 7 și 10 ale fiecărei luni.
Până acum, peste 65.000 femei și-au creat un profil pe platformă, iar 12,000 au făcut cel puțin o comandă, 50% dintre ele dorindu-și piese vestimentare pe care să le poarte de zi cu zi, alte 20% - ținute pentru birou, în același procent - ținute pentru petreceri, nunți sau botezuri, și 10% - pentru alte ocazii specifice. Ținutele lor au fost formate din piese de la peste 80 de branduri internaționale, cum ar fi YAS, Moss Copenhagen, ICHI, S. Oliver, Tom Tailor, Edited, dar și alte zeci dintre cele românești, printre care Alina Cernătescu, Bluzat, Alura, Nissa sau Emat.
„45% dintre clientele noastre ne-au spus că vor să își definească stilul vestimentar propriu, iar aici The Outfit se diferențiază, reușind să le îndeplinească această nevoie, alocând un stilist pentru fiecare clientă și colectând date despre stilul de viață, despre gusturi și preferințe. În era vitezei și a platformelor sociale, pentru aceste femei este important să economisească timp și, totodată, să aibă o imagine care să le reprezinte. Nevoile consumatorilor evoluează, așteptările lor cresc, dar noi venim în întâmpinarea lor cu o nouă abordare, facem un pas înainte. Nu este doar o experiență de shopping, ci și de styling”, a explicat Ciprian Dudulea, CEO & co-fondator The Outfit.
Cum funcționează The Outfit
● Clientele își completează profilul de stil și primesc online o selecție inițială de produse alese de stilistul lor, cu ajutorul algoritmilor de recomandare;
● Ele își pot alege până la 10 articole pentru a le proba acasă. Au la dispoziție 3 zile pentru a se decide și plătesc doar ce păstrează;
● Înainte de check-out, clientele trec printr-un proces de feedback pentru fiecare produs probat, pentru ca algoritmii și stiliștii să poată învăța și recomanda produse mai potrivite la următoarele comenzi.
Datele colectate de The Outfit de la persoanele care și-au creat cont pe platformă prezintă o imagine complexă a femeii cu venituri peste medie, din România. Stilurile preferate sunt, în această ordine: casual, feminin/romantic, minimalist și sofisticat. 50% dintre aceste femei alocă pentru o rochie un buget de până în 250 de lei.
Datele prezentate au fost colectate în perioada iunie 2021 - iunie 2022, prin intermediul profilurilor create pe platforma theoutfit.ro.
Despre The Outfit
The Outfit, startup-ul fondat de Ciprian Dudulea, Șerban Buliga și Horia Stupu, s-a lansat în martie 2021. Până acum, afacerea a atras finanțări totale de peste 1 milion de euro.