Ce indicatori sunt folositi pentru a masura succesul unei strategii de optimizare SEO?

Ce indicatori sunt folositi pentru a masura succesul unei strategii de optimizare SEO? Ce indicatori sunt folositi pentru a masura succesul unei strategii de optimizare SEO?

Cand vine vorba de evaluarea succesului unei strategii de optimizare SEO, multi antreprenori online considera ca este suficient sa verifice pozitiile site-ului in Google. Este adevarat ca pozitiile din SERP sunt importante, insa pe langa acestea, exista si alti metrici relevanti, cu ajutorul carora ne putem da seama daca strategia noastra de optimizare SEO este eficienta. Iata care sunt acestia:

ROI-ul

Scopul unei strategii de optimizare nu se rezuma doar la a cuceri pozitiile de top in motoarele de cautare. Obiectivul final al unui business online este intotdeauna cresterea vanzarilor si a cifrei de afaceri, motiv pentru care apeleaza la optimizarea SEO pentru a obtine vizibilitate mai mare in mediul online. Asadar, ROI-ul, sau rata de recuperare a investitiilor, este un indicator decisiv si relevant pentru determinarea eficientei unei strategii de optimizare SEO. A avea pozitii de top in Google nu inseamna nimic daca acestea nu sunt fructificate si valorificate prin cresterea vanzarilor. 

Numarul de backlinkuri de calitate

Un profil solid de backlinkuri de calitate este probabil cel mai puternic instrument al optimizarii SEO. Un website care are un numar mare de backlinkuri valoroase este, fara indoiala, unul care cu greu poate fi devansat in Google. 

Pentru ca backlinkurile sa fie de calitate si apreciate de catre Google ca fiind relevante, acestea trebuie sa indeplineasca doua conditii: sa vina de pe site-uri de calitate si sa fie sustinute de continut relevant pentru utilizatori. Pentru a le obtine, agentiile SEO folosesc diverse metode, printre care se numara publicarea comunicatelor de presa, a advertorialelor si a articolelor de blog cu continut util si relevant pentru utilizatori.

Traficul organic

Unul din cei mai des utilizatori indicatori pentru masurarea eficientei unei strategii de optimizare SEO este traficul comparat (luna actuala vs luna anterioara). 

Insa fluctuatia traficului total nu este atat de relevanta din punct de vedere SEO, deoarece acesta include mai multe tipuri de trafic, inclusiv cel direct sau cel obtinut prin campanii de tip Google adWords. Asadar, pentru a evalua rezultatele strategiei noastre de optimizare SEO, trebuie analizat traficul organic, acesta fiind exprimat prin numarul de vizitatori care au accesat site-ul in urma cautarilor in Google dupa anumite cuvinte cheie, ceea ce reprezinta exact obiectivele optimizarii SEO.

Visibility SERP Score

Visibility SERP Score este un metric care estimeaza vizibilitatea site-ului/brandului pentru cuvintele cheie principale pe domeniul sau. De exemplu, pozitia 1 in Google este echivalentul unei vizibilitati de 100%. Locul 2 in Google reprezinta 97%, locul 3 – 93%, locul 4 – 90%, etc. Aceste procente variaza in functie de aplicatia utilizata pentru analiza.

Visibility SERP score-ul este un indicator folosit pentru a analiza cresterile sau scaderile in pagina de rezultate Google si poate fi utilizat pentru a obtine o medie a vizibilitatii pentru toate expresiile de cautare targetate. Evolutia pozitiva a acestui indicator indica faptul ca strategia de optimizare SEO da roade.

Rata de conversie

Rata de conversie este un indicator de baza, in special pentru afacerile de tip eCommerce, si este reprezentat de procentul de vizitatori care au cumparat produsele sau serviciile unui magazin online, raportat la totalul de utilizatori care au accesat website-ul intr-o anumita perioada de timp.

In cazul in care site-ul tau este unul de prezentare si nu un magazin online, conversiile pot insemna orice tip de actiune pe care utilizatorul a realizat-o in urma unui call-to-action: abonarea la newsletter, crearea unui cont pe site, descarcarea unei brosuri etc.