Ce palarie alegi cand vine vorba de SEO

Search Engine Optimization, cresterea in clasamente a site-ului diversele motoarele de cautare dar in principal Google, sau pe scurt SEO, poate imbraca mai multe "palarii". Culoarea "palariei" este data de filozofia din spatele acestor tehnici SEO

Putem vorbi asadar despre:

  • Black Hat SEO

  • Grey Hat SEO

  • White Hat SEO

Black Hat SEO

Cunoscuta ca si regele spam-ului, Black Hat SEO are ca principal obiectiv crearea mai multor site-uri fara valoare, sau cu o valoare foarte mica, pentru pacalirea motoarelor de cautare in oferirea de rezultate fara relevanta pentru vizitator in scopul cresterii traficului si eventual monetizarii acestui trafic.

Metodele Black Hat SEO se bazeaza in principal pe tehnologie si automatisme, in scopul de a crea mii de site-uri de calitate proasta, pentru a obtine inbound link-uri de la alte web site-uri (link spam). Odata ce utilizatorii de net au ajuns pe site, proprietarul acestuia se va folosi de cloaking si va arata acestora o pagina de vanzari a unor produse, acesta fiind scopul final al acestei tehnici Black Hat SEO.

Cloaking-ul este o tehnica Black Hat SEO, unde pagina web contine o parte destinata utilizatorilor de net si alta motoarelor de cautare. Exista mai multe modele de cloaking, iar cel normal contine un text vizibil pentru utilizatori si un alt text creat cu fonturi de culoarea fundalulului, plin de cuvinte cheie spam.

Black Hat SEO este utilizat pentru obtinerea de rezultate rapide, impingand site-ul imediat in primele pagini afisate de motoarele de cautare. Riscul este urias, deoarece odata depistat  ca web site-ul foloseste aceste metode va fi de cele mai multe ori banat de catre motoarele de cautare.

Grey Hat SEO

O multime de metode de optimizare SEO a site-urilor se incadreaza in categoria Grey Hat SEO, acestea avand nunate de gri, asa cum reiese si din nume. Metodele de optimizare de tip Grey Hat SEO sunt evaluate folosind "ce riscam si ce recompensa primim" daca le folosim. Tehnicile de tip Grey Hat SEO pot pacali sau insela algoritmii motoarelor de cautare, dar nu sunt impotriva regulilor lor. Rezulta ca aceste metode sunt riscante si pot fi folosite numai dupa o evaluare minutioasa a beneficiilor obtinute.

White Hat SEO

Tehnicile care se incadreaza in White Hat SEO se refera in primul rand la crearea unui continut de calitate a site-ului si apoi la optimizarea SEO a lui. Continutul articolelor sunt create pentru oameni si nu pentru motoarele de cautare. Aceste tehnici folosesc mai mult abilitati de creare continut si de marketing pentru promovarea web site-ului si mai putin automatisme.

Aceste metode nu vor duce la urcarea rapida in topul rezultatelor afisate de motoarele de cautare, intrucat algoritmii acestora au nevoie de timp sa inteleaga ca este un continut de calitate. Prin aceste metode se obtin inbound link-uri de la alte site-uri in mod natural, dar in timp mai lung. Continutul este rege si nu este cazul sa grabiti aparitia rezultatelor, deoarece in acest mod veti obtine link-uri de buna calitate. Utilizand metodele White Hat SEO, vizitatorii care poposesc pe web site-ul dvs pot fi mai usor convinsi sa dea click pe reclamele afisate sau sa achizitioneze diverse produse.

Ce palarie SEO ar trebui sa purtam?

Palaria SEO aleasa trebuie sa fie in concordanta cu obiectivele si scopurile pe care ni le fixam. Nu recomand nimanui sa foloseasca metode Black Hat SEO deoarece aceste tehnici sunt de scurta durata si aproape sigur veti fi banati de catre motoarele de cautare. Ar trebui sa ne straduim sa utilizam metode White Hat SEO si sa ne concetram asupra continutului. Cu toate acestea, pentru a realiza un avantaj fata de competitie, putem utiliza metode si tehnici din zona gri. Este foarte important insa sa cunoastem riscurile la care ne expunem si rezultatele la care vrem sa ajungem, pentru a determina ce metode Grey Hat SEO au sens sa le utilizam pentru optimizarea site-ului nostru.

Pentru site-urile valoroase, consider ca este necesar sa folosim doar strategii SEO sigure, care vor aduce rezultate intr-un timp mai lung dar cu beneficii mari. Voi ce tehnici SEO folositi?

Informații de contact

Nume Companie

Adserving iAgency

Persoana de contact

Ovidiu Joita

Telefon

0723208290

E-mail