Ce reprezinta optimizarea pentru motoarele de cautare

Ce reprezinta optimizarea motoarelor de cautare Ce reprezinta optimizarea motoarelor de cautare

Conceptul de SEO a aparut in anii 90 in secolul XX. SEO este o abreviere pentru Search Engine Otimization, si anume, optimizare pentru motoarele de cautare. In acelasi timp, aceeasi abreviere se aplica persoanelor care efectueaza acest tip de serviciu. La inceputul erei internetului, cand erau doar cateva site-uri, de fapt, cateva milioane, comparativ cu mai mult de douazeci de miliarde, asa cum se estimeaza in prezent, existau si motoare de cautare care nu erau complicate.  Cuvintele erau bine indexate pe internet, spre exemplu, advertoriale reprezentau punctul de plecare al navigatiei, reprezentand astfel o sursa importanta de trafic pe site-uri. In acelasi timp, expertii si-au dat seama de necesitatea unui control constient asupra procesului de crestere a vizibilitatii in motoarele de cautare, ceea ce a dus la o noua stiinta: SEO - optimizarea motorului de cautare, care vizeaza cresterea calitatii traficului pe site-uri.

Aceasta ramura relativ noua a industriei implica un anumit set de operatiuni efectuate de echipa unei agentii de promovare, menite sa promoveze site-ul in TOP-ul motorului de cautare,  folosind anumite cuvinte cheie sau expresii interesante advertoriale de vanzare, care sunt si relevante din punctul de vedere al sferei de relatii corespunzatoare. Acest lucru se realizeaza prin monitorizarea si imbunatatirea criteriilor in ordinea importantei lor, adica factori care, luati impreuna si analizati de algoritmul de cautare, conduc la o pozitie mai favorabila pe paginile care afiseaza rezultatul cautarii. Pe baza acestor criterii, SEO poate fi de doua tipuri:

Optimizarea la nivel intern (optimizarea la fata locului)

 

Optimizarea la nivel intern este o masura de promovare care este aplicata direct site-ului relevant si poate fi modificata in cea mai mare parte, numai de catre echipa de SEO. Exemplele includ: scrierea atenta a titlurilor si descrierilor, cum ar fi advertoriale de vanzare, eliminarea erorilor, imbunatatirea vitezei de descarcare, prelucrarea imaginilor, optimizarea structurii URL-urilor si a legaturilor interne, utilizarea moderata a anunturilor. Cu alte cuvinte - imbunatatirea impresiilor (experientei) primite de vizitatori.

Optimizarea externa (optimizarea off-site-ului)

 

In acest caz, promovarea nu depinde in mod direct de SEO, ci mai degraba de vointa colectiva a internetului. Aceasta inseamna ca, pe baza realitatii obiective privind calitatea site-ului, motoarele de cautare intotdeauna incearca sa gaseasca semnale masurabile in raport cu relevanta si importanta site-ului,  in raport cu fraza-cheie analizata, cum ar fi advertoriale de vanzare. Aceste semnale se refera la indicatorii de calitate, performanta si popularitate si, ca exemple directe, putem mentiona urmatoarele: numarul si calitatea legaturilor la pagina analizata, numarul interactiunilor sociale (like pe Facebook, distribuirea informatiei, cum ar fi advertoriale de vanzare, comentarii, crearea statutul pe Twitter si asa mai departe), contextul in care apar referintele, fiabilitatea si autoritatea surselor, volumul de interogari globale si locale la cuvintele cheie relevante si altele asemenea.

 

Datorita potentialului comercial imens al internetului, la scurt timp dupa aparitia motoarelor de cautare, au aparut asa-numitele "spam-uri", pe care le folosesc cei care practica manipulari imorale sau ilegale in ordinea rangului lor, pentru a creste numarul scorurilor de calitate SEO si vizibilitatea site-urilor. Pe termen scurt, aceste metode ar putea functiona, dar practica arata ca motoarele de cautare sunt implicate intr-o lupta continua cu spam-ul pe internet si elimina intotdeauna potentialele "gauri" in sistem.