O intrebare pe care clientii o pun tot timpul este "Cum pot masura ROI (Return on Investment) pe campania mea SEO?" Majoritatea proprietarilor de afaceri online si oamenii de marketing sunt bucurosi sa investeasca masiv in SEO atunci cand rezultatele pot fi estimate in mod fiabil si apoi masurate. Problema este ca optimizarea unui site pentru motoarele de cautare nu prea functioneaza in acest fel deoarece presupune eforturi pe termen lung asa ca este greu de aflat ce ROI iti poate aduce SEO.
ROI este indicatorul care iti arata daca o investitie este profitabila sau nu. Pentru a calcula rata de recuperare a investitiei se foloseste urmatoarea formula: ROI = (venituri obtinute in urma investitiei – investitie) X 100/investitie. Atunci cand clientii nostri ne intreaba ce ROI iti poate aduce SEO, nu putem sa le raspundem folosind aceeasi formula deoarece o campanie de optimizarea a unui site necesita o munca constanta si multa rabdare. Cu siguranta, in timp, dupa numeroase fluctuatii ale site-ului pe cuvintele cheie relevante pentru publicut tinta, vei vedea o crestere atat a traficului, cat si a vanzarilor, insa de cele mai multe ori este destul de dificil sa calculezi ce ROI iti poate aduce SEO. Aceasta este o perspectiva incomoda pentru majoritatea proprietarilor de afaceri online si este usor de inteles de ce. Acestia sunt obisnuiti cu analiza strategiilor si a investitiilor pentru a prezice rata de recuperare a banilor lor in saptamani, luni sau cel mult un an.
Optimizarea unui site pentru motoarele de cautare necesita o mentalitate futurista; aceasta inseamna ca nu trebuie sa abandonezi campania din cauza fluctuatiilor de clasament, deoarece acestea cu siguranta vor avea loc din cand in cand. Cu toate acestea, o campanie SEO iti va aduce beneficii pe termen lung, atata timp cat faci lucrurile potrivite.
O strategie de SEO de succes presupune cautarea si stabilirea de cuvinte cheie adecvate bazate pe nivelurile potentiale de trafic, competitivitatea si potentialul de conversii. Noi stim ca o campanie SEO de succes are o mare valoare deoarece obtinerea locului 1 in Google pentru un anumit cuvant cheie inseamna obtinerea de aproximativ 33% din clickuri. Acest lucru inseamna ca, in cazul in care exista 5000 de cautari pentru un cuvant cheie in fiecare luna, te-ai putea astepta in mod rezonabil sa primesti in jur de 1650 de vizite pe site-ul tau, daca detii pozitia de lider. Acesta este un rezultat in care merita sa investesti si pentru care merita sa ai rabdare chiar daca acum nu stii ce ROI iti poate aduce SEO.
SEO inseamna luarea de decizii bazate pe ceea ce stim acum, ce am vazut in trecut si ceea ce ne asteptam sa se intample in viitor. Acest lucru presupune sa fii mereu informat, sa traversezi etape mai dificile si sa astepti recompensele pe termen lung, care vor veni cu siguranta. Desigur, ele vor aparea doar daca strategia de SEO este planificata si executata bine, de catre un profesionist adevarat, care intelege industria si modul in care se construieste o campanie solida de SEO.
Nu poti face SEO cu o mentalitate de investitii pe termen scurt. SEO nu este o metoda rapida de a obtine rezultate. SEO nu este o statistica sigura despre rentabilitatea investitiei in cursul trimestrului sau anului urmator. SEO nu este abandonarea proiectului la primul obstacol intalnit in cale. Pe de alta parte, investitia si viziunea pe termen lung, impreuna cu angajamentul de a face tot ce este nevoie pentru a-ti atinge obiectivul... acest lucru e SEO.