Industria de publicitate evolueaza in fiecare sezon, tendintele vin si pleaca, dar metodele promotionale care isi dovedesc eficienta in timp sunt intotdeauna de preferat pentru expertii in marketing. Unul dintre cele mai longevive instrumente de publicitate este posterul – afis publicitar, care, prin impactul sau vizual asupra audientei, ajuta decisiv la atingerea obiectivelor de afaceri, indiferent de industria in care este folosit.
In articolul de mai jos, veti afla cum sa creati un afis publicitar de succes, cum sa-l plasati pentru a creste vizibilitatea publicului si ce greseli sa evitati cand utilizati aceasta metoda promotionala.
Tine cont de aceste aspecteTitlu - Trebuie sa iasa in evidenta. Conform sloganului, titlul apare de obicei pe fundal. Trebuie sa retineti ca titlul este cel care vinde/promoveaza produsul, nu sloganul acestuia.
Textul - Incercati sa scrieti texte scurte care sa contina doar informatii utile si relevante. Pentru a transmite informatii mai complexe, oamenii au tendinta de a supraincarca postere cu prea mult text. Acest lucru nu este recomandat, deoarece grupul tinta poate sa nu aiba rabdarea sa il citeasca in intregime.
De asemenea, textul nu trebuie sa aiba mai mult de 2 culori, iar acestea trebuie sa fie usor de citit. De exemplu, textul scris cu galben pe un font alb va fi greu de citit si va obosi ochii.
Imagine - Analizati cu atentie ceea ce a fost creat pentru acelasi produs sau serviciu si pentru produse similare de la concurenti. Ideea este sa ganditi in afara cutiei si sa veniti cu idei noi.
De asemenea, avand in vedere ca produsul pe care il promovati se afla deja pe o piata deja saturata, nu-l aduceti in prim-plan, ci incercati sa evidentiati beneficiile pe care le aduce.
De ce sa alegeti publicitatea prin afise ca mijloc de promovareIntr-o perioada marcata de evolutia mediului digital, propaganda prin afis publicitar pare a fi de domeniul trecutului. Dar daca te uiti in jur vei vedea ca aceasta impresie este gresita. Publicitatea in aer liber aduce multe beneficii care nu pot fi asigurate prin alte mijloace.
Descoperiti principalele avantaje ale acestui tip de promovare:
- afisul este vizualizat de multe persoane, ceea ce este inevitabil si, asa cum se intampla adesea cu publicitatea digitala, poate fi blocat;
- Personalizabil: campaniile publicitare cu ajutorul posterelor vor fi create in functie de parametri specifici: public tinta, targeting, personalizarea mesajelor etc.;
- Publicul are o perceptie pozitiva asupra promotiilor in aer liber: peste 80% considera acest tip de publicitate fiabil si informativ;