Cei mai importanti indicatori KPI folositi pentru evaluarea rezultatelor in SEO

Ca antreprenor online, la intrebarea “Cum masori rezultatele optimizarii SEO a site-ului tau?”, ai fi tentat sa raspunzi “Uitandu-ma in Google sa vad daca site-ul meu a avansat pe o pozitie mai buna”. Pentru multi antreprenori si marketeri, optimizarea SEO se rezuma doar la a obtine pozitii mai bune in pagina de rezultate Google. Intr-adevar, pozitionarea este unul din obiectivele strategiei de SEO, dar nu singurul.  Daca pentru agentia SEO cu care lucrezi, masurarea rezultatelor se rezuma doar la acest lucru, ar fi indicat sa renunti la serviciile acesteia. 
 
Obiectivul unei strategii SEO nu se rezuma doar la a avea o pozitie cat mai favorabila in Google. Scopul final ar trebui sa fie  cresterea cifrei de afaceri a business-ului tau online cu ajutorul optimizarii SEO, care contribuie la o vizibilitate mai mare in mediul online. Asadar, ROI (Return on Investments) sau rata de recuperare a investitiilor este un factor decisiv care determina daca eforturile depuse cu optimizarea SEO au dat roade sau nu. 
 
Iata care sunt cei mai importanti indicatori KPI folositi de catre agentiile SEO pentru a masura rezultatele optimizarii SEO:
 
Traficul organic
 
Probabil cea mai comuna metoda de a evalua eficienta unei strategii SEO este de a compara traficul actual cu cel anterior demararii strategiei SEO. Insa evolutia traficului general nu este un indicator atat de precis, deoarece include si alte surse, precum traficul direct sau traficul obtinut prin campanii PPC. 
 
Indicatorul relevant pentru evaluarea strategiei SEO este traficul organic. Pana la urma, traficul organic exprima numarul de utilizatori care ti-au accesat site-ul in urma cautarilor in Google, ceea ce reprezinta exact tinta optimizarii SEO. 
 
Numarul de backlinkuri de calitate
 
Unul din indicatorii relevanti in evaluarea rezultatelor optimizarii SEO este numarul de backlinkuri de calitate. Acestea trebuie sa vina de pe site-uri de calitate si sa aiba la baza continut relevant pentru utilizatori, altfel Google le poate ignora sau marca ca spam. Unul din modurile prin care putem obtine backlinkuri de calitate pentru site-ul nostru este prin intermediul comunicatelor de presa, advertorialelor sau articolelor de blog cu continut relevant pentru utilizatori.
 
Rata de conversie
 
Utilizata in mod special de magazinele online pentru a evalua numarul de utilizatori care, achizitionand produsele sau serviciile lor, se transforma din simpli vizitatori in clienti, rata de conversie este un indicator relevant care ajuta la evaluarea eficientei unei strategii SEO. 
 
Visibility SERP Score 
 
Visibility SERP Score este un indicator care exprima vizibilitatea site-ului/brandului pentru expresiile principale de cautare pe domeniul sau. De exemplu pozitia 1 in Google pentru o expresie de cautare, reprezinta 100% vizibilitate. Locul 2 in Google reprezinta 97%, locul 3 – 93%, locul 4 – 90% si asa mai departe. Aceste procente pot diferi in functie de aplicatia utilizata pentru analiza de ranking. 
 
Visibility SERP score-ul evidentiaza cresterile sau scaderile in pagina de rezultate Google si poate fi folosit pentru a obtine o medie a vizibilitatii pentru toate cuvintele cheie targetate. Evolutia ascendenta a acestei medii indica evolutia pozitiva a prezentei unui website in Google Organic.
Informații de contact

Nume Companie

iAgency

Persoana de contact

iAgency

Telefon

0723823156

E-mail