Cel mai mare Barometru de Crăciun™ realizat de Ferratum analizează obiceiurile de cumpărare la nivel global din peste 31.000 de gospodării

ferratum craciun ferratum

Când vine vorba de perioada sărbătorilor de Crăciun, care sunt obiceiurile consumatorilor? Locuitorii căror țări cheltuie cel mai mult? Ce țară cumpără cele mai multe haine și cine e dispus să cheltuie  mai mult de 100 EURO pentru o noapte de cazare la hotel? Cine folosește serviciile bancare mobile și care sunt rezoluțiile pentru Anul 2019?

Ferratum Group, un furnizor global de servicii financiare mobile, a analizat planurile clienților din 14 țări în ceea ce priveste cheltuielile din perioada sărbătorilor de iarnă. Peste 31.000 de persoane au completat sondajul și ne-au împărtășit planurile pentru acest Crăciun, cheltuieli pe care au în plan sa le faca și dorințele pentru noul an.

Sondajul indică faptul că 21% dintre participanți vor cheltui mai mult comparativ cu anul precedent, 38% intenționează să cheltuie mai puțin, iar 42% să mențină același nivel al cheltuielilor ca anul trecut. Sondajul a relevat câteva diferențe surprinzătoare între țări în ceea ce privește cheltuielile din această perioadă. În acest an, Barometrul internațional de Crăciun Ferratum arată că Brazilia este precursorul cheltuitorilor de Crăciun, 91% din veniturile lor lunare fiind alocate sărbătorilor. Pe locul 2 găsim Polonia cu doar 36%, urmată îndeaproape de Australia, Spania și România ca țări care investesc cei mai mulți bani în perioada sărbătorilor de Crăciun, respectiv aproximativ 34% din veniturile lor lunare.

 

Care țări aleg achizițiile online?

Marea Britanie se află pe primul loc în ceea ce privește achizițiile online din 2019 cu un procent de 38%, urmată de Olanda (30%) și Suedia (29%), în timp ce Estonia, Croația și Letonia preferă magazinele tradiționale pentru cumpărăturile de Crăciun.

Ce are de-a face dragostea cu asta?

Când au fost întrebați ce apreciază mai mult în această perioadă a anului, 64% dintre respondenți au spus că timpul petrecut alături de familie și de cei dragi reprezintă dorința lor primordială pentru acest Crăciun.

Care sunt rezoluțiile pentru Noul An?

Petrecerea timpului cu cei dragi este, din nou, răspunsul de top (23%), urmat de renovarea casei (15%), de călătorii (12%) și de o viață mai activă și mai sănătoasă (11%).

Hainele, dulciurile și jucăriile reprezintă principalele atracții pentru acest Crăciun

Hainele vor fi cele mai cumpărate prduse în această iarnă, cu o medie de 13% din venitul disponibil al unei familii, urmate de dulciuri (12%) și jucării sau jocuri (11%). Aproape toată lumea adoră modă, 12 țări din 14 susțînând că vor cheltui cei mai mulți bani pentru îmbrăcăminte și cumpărături de Crăciun. Singurele excepții sunt Letonia, unde participarea la evenimente sportive reprezintă prima alegere și Polonia care situează dulciurile pe primul loc.

Unde sunt dependenții de călătorii?

Brazilia, țara care cheltuie cel mai mult în timpul sărbătorilor de Crăciun, se află, de asemenea, în topul listei de cheltuieli pentru călătorii, 31% dintre respondenți afirmând că cea mai mare parte a cheltuielilor lor vor merge în această direcție. De asemenea, românilor și australienilor le place să călătorească, alocând turismului aproximativ 25% din cheltuielile lor de Crăciun. 71% dintre respondenții din Suedia și 64% din Marea Britanie și Norvegia au afirmat că vor utiliza plata cu cardul în detrimentul tranzacțiilor în numerar.

Mobile banking-ul este viitorul

Toate țările (67%), cu excepția Bulgariei (43%) aleg mobile banking-ul, Suedia și Olanda fiind precursorii acestui trend digital (91%).

Hoteluri scumpe sau Airbnb?

Australienii și canadienii vor plăti mai mult de 100 EURO pentru o noapte de cazare la hotel, în timp ce românii și estonienii vor alege mai degrabă servicii precum Airbnb în timpul vacanțelor sau în timpul călătoriei în străinătate.

Cum sărbătoresc românii și care sunt rezoluțiile pentru Noul An?

Conform studiului realizat de Ferratum, Românii consideră că cel mai important moment de sărbători îl reprezintă timpul petrecut alături de familie (62%), își doresc să se bucure de spiritul Crăciunului (23%) și au în plan să cumpere cadouri pentru sărbători (13%). În ceea ce privește cumpărăturile, acestea se vor axa în proporție de 20% pe articole vestimentare, urmate de dulciuri & delicatese (17%) și de jocuri & jucării (12%).

Pentru Noul An, românii își doresc să petreacă mai mult cu apropiații (32%), să-și renoveze casa (28%) și să călătorească mai mult (24%). Spre deosebire de anul trecut (15%), doar 13% dintre respondenți visează la o viață mai activă.

 

Cum a fost realizat Barometrul de Crăciun Ferratum Group 2019™?

• Sondajul a fost efectuat de  Ferratum Group în rândul clienților și non-clienților săi, în 14 țări,ca chestionar online standardizat pentru toate țările. Veniturile sunt declarate în moneda locală, iar consumul relativ de Crăciun este calculat în raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare țară.

• Peste 31.000 de gospodării au participat la sondaj. Respondenții au avut vârsta cuprinsă între 18 și peste 61 de ani. 60% dintre participanți au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodăriilor participante a fost cuprins între 880 și 3836 EUR. Mărimea medie a gospodăriei în rândul respondenților a fost de 2,9 persoane.

• Pe lângă factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul disponibil lunar, câți bani vor fi alocați pentru sărbătorile de Crăciun, care sunt rezoluțiile pentru Anul Nou, dacă vor călători în perioada sărbătorilor de iarnă sau dacă vor folosi serviciile Airbnb, respectiv, servicii bancare online în timpul călătoriilor în străinătate.

• Sondajul a utilizat moneda locală a fiecărei țări. Răspunsurile au fost echivalate pentru a reflecta puterea de cumpărare a fiecărei țări. Toți respondenții la sondaj au fost anonimi.

 

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internațional de servicii bancare mobile și de credite on-line destinate persoanelor fizice și întreprinderilor mici, distribuite și gestionate pe dispozitive mobile. Fondat în anul 2005 în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în peste 23 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord, Australia și Asia.

Că pionier în tehnologia serviciilor financiare mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluției bancare digitale. Ferratum are un protofoliu de aproximativ 763.000 de clienți activi – care au un cont deschis în cadrul Mobile Bank sau un împrumut luat în ultimele 12 luni (ultima actualizare: 30 septembrie 2019).

Grupul Ferratum este listat în Prime-Standard la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul “FRU”. Pentru mai multe informații, vizitați www.ferratumgroup.com.

 

Contact:

Ferratum Group      

Emmi Kavander

Head of Group Communications and Investor Relations

T: +41 79 940 6315

E: [email protected]