Indiferent daca esti un antreprenor comercial experimentat sau tocmai ai pasit in domeniul vanzarii de produse cu amanuntul, va trebui sa stii cu destul timp inainte cand ai suficiente bunuri si cand este momentul sa comanzi din nou. Acest lucru poate fi destul de problematic, mai ales cand te afli la inceput de drum, deci te poti astepta sa faci unele greseli in deciziile pe care le iei.
Din fericire, exista cateva modalitati de a determina cand este timpul sa plasezi o noua comanda si sa te asiguri ca ai destule marfuri in stocul disponibil. Se poate sa vinzi un produs care are mare succes la cumparatori, ceea ce va insemna ca stocurile se vor termina mai repede decat ai preconizat, iar cu fiecare vanzare poti face mai multi bani in mod natural.
Cu toate acestea, nivelurile de inventar vor fi in scadere in acelasi timp. Daca vei intarzia prea mult timp sa dai comenzi pentru noi bunuri, clientii vor fi dezamagiti si se vor interesa la competitie sa gaseasca produsele respective. Pe de alta parte, daca plasezi o comanda prea repede, vei avea un exces de marfuri in inventar si va trebui sa gasesti o modalitate de a le stoca.
Va trebui sa iei in calcul intervalul de timp care va fi necesar inainte de a ajunge noile produse. Daca le comanzi azi, marfurile vor putea ajunge a doua zi, peste o saptamana sau chiar peste o luna, in fucntie de marime, distanta si complexitatea incarcaturii. Fiecare furnizor en-gros va avea nevoie de timp pentru a-si organiza tranzitul propriu, astfel incat acesta este primul lucru pe care va trebui sa il iei in considerare.
In cazul in care va dura cateva saptamani pentru ca un nou stoc sa ajunga la firma ta si in prezent ai doar cateva produse ramase in inventar, este indicat sa plasezi o comanda imediat. Tine minte faptul ca anumite produse pot fi comandate de la diferiti furnizori in functie de nevoile tale. Daca, de exemplu, activezi in domeniul comercializarii de produse de imbracaminte generice, poti gasi furnizori care vor trimite bunurile en gros mai rapid daca este nevoie, asa cum este cazul celor de la Ekostore.
Pe de alta parte, in cazul in care vinzi produse ceva mai specifice, cum ar fi articole de lenjerie ale unor branduri de renume, poti gasi destul de putini furnizori en gros cu care sa colaborezi. In aceasta situatie, timpul de tranzit va fi stabilit cu precizie si va trebui sa lucrezi in cadrul acestui interval de timp specific.
Daca nu ai facut-o deja, analizeaza cat de multe vanzari fac diferite tipuri de bunuri in fiecare zi si apoi vei putea folosi numerele respective pentru a estima cat de mult timp vei avea nevoie pana la sosirea noului stoc. Acest lucru iti va da o idee cand sa plasezi comanda, dar va trebui de asemenea sa fii atent si la vanzarile actuale si viitoare.
Lucrurile se pot schimba de la o luna la alta, iar ceea ce are succes la public acum poate deveni neinteresant intr-un timp foarte scurt. Nu uita sa analizezi livrarea produselor pe care le ai la indemana in prezent, deoarece astfel vei calcula cu destula precizie factorul timp in aceasta ecuatie si cand va fi necesara o alta comanda pentru aprovizionare.