O nouă tendinţă marchează domeniul retailului, indiferent că este vorba de bunurile de larg consum, produse alimentare, farma, auto, şi anume reducerea aproape la jumătate a timpilor de producţie pentru materialele de marketing adresate atât consumatorilor de masă, cât şi partenerilor şi reţelelor de distribuţie, potrivit unui studiu realizat de Unlimited Production, primul broker de servicii de producţie full service din România.
„Ciclul mediu de producţie s-a scurtat la aproape jumătate pentru că marketingul a crescut viteza de reacţie pentru a profita la maximum de orice oportunitate de a stimula vânzările. Companiile caută creşterea indicatorului ROI (return on investment) în orice acţiune de vânzare de masă. Să ne gândim că din toamna trecută, aproape că am unit perioadele de campanii promoţionale", afirmă Cătălin Zecheru, director general Unlimited Production, companie specializată în realizarea de tipărituri, materiale promoţionale, POSM, logistică evenimente, soluţii de merchandising, branding personalizat, produse textile şi producţii speciale.
Începând din toamna trecută, campania de Black Friday a fost urmată aproape imediat de activările de dinaintea Crăciunului, apoi a venit St. Valentine's Day, alt prilej bun de promoţii, urmat de 1 şi 8 martie, promoţiile de Paşte, cele de dinainte de 1 mai - ca să menţionăm doar marile repere calendaristice. Dacă în urmă cu doi-trei ani, execuţia campaniilor de marketing era pregătită în aproximativ 2-3 luni, în prezent acest interval s-a redus, în unele cazuri, la mai puţin de o lună. Este vorba de etapa de producţie de materiale promoţionale, branding personalizat, produse textile sau din alte materiale, elemente de recuzită pentru activări etc. Viteza de pregătire şi lansare a unei campanii de marketing se traduce direct în atingerea targeturilor de vânzări pentru clienţii Unlimited Production.
O altă influenţă este cea a marketingului în timp real, care necesită soluţii creative şi viteze de reacţie similare cu cele din social media - pentru că, de fapt, reprezintă reacţia flexibilă a marketerilor la tendinţele pieţei şi la comportamentul consumatorilor atât în magazine (decizii de achiziţie), cât şi pe reţelele de socializare (comentarii, de obicei pe paginile de Facebook ale brandurilor).
„Noi lucrăm cu peste 150 de furnizori din toate domeniile şi disciplinele, cu ajutorul cărora putem răspunde rapid la orice cerere de producţie în termenii clienţilor noştri, respectând paradigma 'buget-timp-calitate'. Acţionând ca un broker de servicii de producţie, putem asigura materialele de producţie comandate, partea de creaţie şi producţie audiovizuală", spune Cătălin Zecheru, Unlimited Production.
Presate de termene tot mai scurte şi bugete limitate, departamentele de marketing caută „integratori" de soluţii de producţie complexe şi multidisciplinare şi totodată parteneri flexibili, care le oferă instrumentele de care au nevoie pentru punerea în practică a campaniilor de marketing. În acest fel, ele se pot concentra pe componenta de strategie, planificare şi coordonare a campaniilor.
„Peste tot conceptul de 'one-stop-shop' are succes pentru că se bazează pe un principiu foarte simplu: scuteşte beneficiarul de costuri neprevăzute cu selecţia şi coordonarea furnizorilor, lansarea de briefuri diferite, recepţia materialelor şi tot efortul logistic aferent", concluzionează Cătălin Zecheru, Unlimited Production.
Lansat în urmă cu aproape un an, Unlimited Production este primul broker de servicii de producţie full service din România, acoperind atât segmentul de producţie publicitară, cât şi cel audiovizual, pe un model de business de tip one-stop-shop. Serviciile Unlimited Production includ tipar de mici şi mari dimensiuni, POSM, realizarea de materiale promoţionale, logistică evenimente, soluţii de merchandising, branding personalizat, produse textile şi producţii speciale. De asemenea, compania asigură setup integral pentru conferinţe şi evenimente indoor şi outdoor.
Divizia de producţie audio-video Unlimited Production este formată dintr-o echipă in-house specializată în producţii video corporate - filme de prezentare de companie, product-demo, filme de prezentare de produse şi servicii, interviuri, testimoniale şi „how to...", documentare, studii de caz video, video-training, transmisii live de evenimente, filme post-eveniment şi making-of, spoturi comerciale audio/video, spoturi de promovare pe web/social media etc.