Zilele trecute discutam cu o persoana importanta pe Instagram despre continutul din retelele sociale care poate construi un brand, cand a spus ceva care mi s-a parut ... interesant. A spus ca nu vrea sa arate prea mult din afacerea ei. Pentru context, aceasta conversatie a inceput cand am intrebat-o care este numele ei, deoarece nu era inclus pe profilul ei de Instagram. De asemenea, nu existau poze cu ea si nici postari despre motivul pentru care si-a inceput afacerea.
Acum, chestia cu numele este un mare motiv de suparare pentru mine. Ii invat pe toti clientii mei ca este important sa isi personalizeze mesajele si este greu sa faci asta daca nu stii numele unei persoane. Asa ca atunci cand i-am trimis un mesaj, acesta a fost primul lucru pe care l-am cerut.
Mi-a spus imediat cum o cheama si apoi si-a cerut scuze spunand ca nu se simte confortabil sa impartaseasca multe informatii personale pe profilul ei. Am discutat despre asta putin mai departe, pentru a putea intelege mai bine procesul ei de gandire, iar la finalul conversatiei, am vrut doar sa spun: "Este in regula sa fii tu insuti!".
In fiecare zi vad zeci de profiluri Instagram ale unor noi afaceri bazate pe servicii si cel putin jumatate dintre ele nu au numele proprietarului afacerii in biografie sau o fotografie a acestuia nicaieri in feed. Acest lucru face un deserviciu enorm acelor afaceri si proprietarilor de afaceri.
Beneficiile de a merge in spatele scenei in afacerea ta online1. Oamenii cumpara de la oameni
Ati auzit aceasta fraza? Este ceva care circula in lumea afacerilor inca din anii 1990 si este principalul motiv pentru care ar trebui sa trageti cortina afacerii dvs. si sa lasati oamenii sa intre.
Cumparatorii tai - fie ca achizitioneaza un produs de la tine sau te angajeaza pentru un serviciu - vor sa te cunoasca. Sunteti motivul pentru care ei angajeaza o afacere mica in loc sa lucreze cu o agentie mare. Sunteti motivul pentru care ii determina sa va cumpere online "produsul de curatare ecologic" in loc sa mearga la market si sa ia ceva de pe raft. Clientii dvs. va pot cunoaste doar atunci cand dati la o parte persoana profesionala si impartasiti:
- Cine sunteti
- De ce v-ati infiintat afacerea
- De ce oferiti acel serviciu sau vindeti acel produs
Prezentandu-va, le urati bun venit clientilor dvs. in afacerea dvs. si incepeti sa creati o conexiune autentica cu ei. Aceasta conexiune este ceea ce vinde.
2. Aratati calitatea produselor si serviciilor dvs.
Cand a fost ultima data cand vi s-a spus ca cereti prea mult sau ca serviciul sau produsul dvs. nu merita banii? Desi intotdeauna vor exista oameni care nu apreciaza ceea ce faci, exista o multime de modalitati de a impiedica acest lucru sa se intample. O modalitate este sa arati o privire din culisele afacerii dvs. online.
Puteti trage cortina pentru a arata cat de multa munca se depune pentru a va oferi serviciile sau pentru a va face produsele. De asemenea, puteti afisa calitatea muncii dvs. si intentia dvs. de a le oferi clientilor si clientilor dvs. tot ce aveti mai bun - pentru ca asta este ceea ce merita. Acest lucru ajuta la intelegerea de catre oameni a ceea ce faceti si, de asemenea, arata ca preturile dvs. sunt complet rezonabile. De fiecare data cand am facut acest lucru in afacerea mea si am aratat ce implica serviciile mele de coaching, mi s-a spus ca nu cer destul de mult! Nu ar fi frumos sa auzi asta?
3. Creeaza mai mult continut si vizibilitate pentru afacerea dvs. online
Oricat de mult ne-am dori sa nu fie asa, ne aflam in era social media. Asta inseamna ca trebuie sa postezi constant continut in social media - si nu este usor sa vii cu postari noi in fiecare zi. (Crede-ma, sunt in aceeasi barca ca si tine, asa ca te inteleg!).
Impartasirea unei imagini din culisele afacerii tale online este o sursa excelenta de continut nou. Iar daca faci lucruri creative cu continutul tau existent, cum ar fi sa refolosesti o poveste Instagram ca o rola, vei economisi timp, deoarece nu te vei mai chinui sa gasesti inca o idee de continut. Daca folosesti hashtag-urile si cuvintele cheie potrivite, daca partajezi in momentele potrivite pentru implicarea publicului tau si daca respecti regulile platformei sociale pe care partajezi, afacerea ta va avea si ea mai multa vizibilitate.
Cat de mult este prea mult atunci cand mergi in culisele afacerii tale online?
Depinde complet de tine ce impartasesti. Pentru unii oameni, impartasirea procesului lor este suficienta, in timp ce pentru altii, impartasirea vietii lor este mai mult stilul lor. Eu sunt adepta transparentei in afacerea mea, asa ca impartasesc cam orice - de la sfaturi de afaceri pana la imagini fierbinti cu cainele meu in parcul pentru caini, sau cu mine transpirand ca un glont dupa o plimbare lunga. Dar asta face parte din brandul meu. Vreau ca clientii mei sa fie transparenti cu mine atunci cand vorbim despre afacerea lor, asa ca le arat totul din mine pentru a incuraja acest lucru si pentru a-i face sa se simta confortabil.
Daca brandul tau este mai "profesional", atunci, evident, nu vei impartasi acelasi tip de continut. Daca oferiti servicii de contabilitate, de exemplu, ati putea impartasi sistemele pe care le folositi pentru a cataloga conturile de platit, apoi spuneti publicului dumneavoastra ce va place cel mai mult la acel sistem.
Ideea este ca oamenii sa se conecteze cu dvs. la un nivel mai profund. Oferindu-le o privire din interiorul afacerii dvs. online, creati o conexiune care duce la mai multe vanzari.
Cum sa intri in culisele afacerii tale online
Iata cateva modalitati simple de a crea continut din culise pentru afacerea dvs. online:
Marturii si recenzii
- Postati o lista cu mai multe marturii sau recenzii in forma scrisa.
- Rugati un client sa filmeze un scurt videoclip in care sa impartaseasca experienta sa de lucru cu dumneavoastra.
- Creati o postare pe Facebook a unei recenzii de 5 stele.
- Repostati postarea unui client care vorbeste despre serviciile sau produsele dvs.
- Cereti-i clientului dvs. sa se filmeze folosind produsul dvs.
Zi de zi cu zi
- Creati o serie de povesti Instagram care sa le prezinte clientilor si clientilor o zi obisnuita.
- Postati o fotografie a biroului dvs. (ignorati impulsul de a-l curata mai intai - aceasta este o privire din culise, va amintiti?).
- Creati un videoclip in care va plimbati cainele in pauza de la mijlocul diminetii.
- Impartasiti marca si aroma preferata de cafea sau ceai.
- Plimbati-va audienta prin sarcinile dvs. zilnice preferate.
Procese si sisteme
- Faceti un Facebook sau un Instagram Live in care sa va conduceti clientii prin crearea unui produs sau prin finalizarea unui serviciu (s-ar putea sa trebuiasca sa folositi un client fictiv pentru a nu impartasi informatii confidentiale).
- Impartasiti primele trei sisteme pe care le folositi pentru o anumita sarcina (puteti sa le clasificati pe cele pe care le-ati folosit in trecut si sa explicati ce a functionat si ce nu a functionat pentru afacerea dvs.).
- Faceti o rola cu toti pasii pe care ii parcurgeti pentru a va realiza produsul.
- Impartasiti procesul de brainstorming pentru a crea ceva nou.
Ce NU trebuie sa faci in spatele continutului din social media
La fel cum exista lucruri pe care ar trebui sa le faci, exista si cateva lucruri pe care nu ar trebui sa le faci. Acestea sunt lucruri care va vor ajuta sa ramaneti in siguranta si sa va feriti afacerea de probleme legale si/sau de paria sociala.
NU aveti prejudecati
Da, exista oameni care nu sunt potriviti pentru a lucra cu dvs. sau pentru a cumpara de la dvs., dar asta nu inseamna ca ar trebui sa ii tratati cu rea vointa. Fiti amabil si respectuos chiar si atunci cand luati atitudine sau impartasiti opinii fierbinti. Urasc faptul ca trebuie sa spun asta, dar trebuie spus: nu fiti rasist, homofob, transfob, "fatfob" sau discriminator fata de oameni in orice fel, daca nu doriti ca afacerea dvs. sa esueze - si sa esueze in mod public.
NU impartasiti informatii private
Din nou, as vrea ca acest lucru sa fie de la sine inteles, dar va rog sa nu impartasiti online informatii de identificare personala ale dumneavoastra sau ale clientului dumneavoastra. Aceasta include numere de asigurari sociale, numere de identificare fiscala, adrese, numere de permis de conducere etc. De asemenea, nu va impartasiti parolele la nimic.
NU ignorati liniile directoare ale platformei
Fiecare platforma de socializare are propriile linii directoare cu privire la ceea ce se poate si ce nu se poate posta. Va rugam sa respectati aceste orientari pentru ca contul dvs. de afaceri sa nu fie inchis. Daca nu sunteti sigur daca aveti voie sa postati ceva, cautati pe Google sau consultati liniile directoare ale platformei respective inainte de a posta.
Arata-ti afacerea online!
Exista o tona de continut pe care il puteti impartasi despre afacerea dvs., povestea dvs. si viata dvs. atunci cand impartasiti o privire din culisele afacerii dvs. online. Sa te decizi ce sa impartasesti ar putea fi coplesitor, dar gandeste-te la ceea ce ai vrea sa vezi de la brandurile tale preferate. Daca inca nu sunteti sigur ce sa postati, intrebati-va publicul. Faceti un sondaj in povestile dvs. de pe Instagram sau pe Facebook. Daca sunteti B2B, verificati conturile de social media ale clientilor dvs. pentru a vedea ce continut din culise impartasesc.
Tragerea cortinei si lasarea clientilor si clientilor dvs. sa aiba o privire mai profunda asupra afacerii dvs. va ajuta la promovarea unor relatii autentice, va obtine mai mult angajament si chiar va va aduce mai multe vanzari.
Nu va fie teama sa va aratati si sa va dati in spectacol pentru afacerea dumneavoastra!
Intrebari frecvente despre partajarea continutului de afaceri din culiseCare sunt cateva exemple de continut din culise?Trei tipuri de continut din culise pe care sa il partajati despre afacerea dvs. sunt:
- Marturii si recenzii
- Sarcini si interactiuni de zi cu zi
- Procese si sisteme pe care le indragesti si pe care le folosesti cu regularitate
De ce este importanta personalitatea pentru un brand?
Personalitatea unica a brandului dvs. va face sa iesiti in evidenta din multime. Daca brandul dvs. este la fel ca al tuturor celorlalti, nu veti fi remarcat si nu veti obtine la fel de multe (sau deloc) vanzari.