Toata lumea este constienta de faptul ca relatiile cu clientii influenteaza succesul afacerilor, dar prea putini inteleg cat de importanta este loialitatea consumatorilor pe termen lung. Numeroase studii au aratat ca majoritatea oamenilor inceteaza sa mai aiba relatii de afaceri cu o companie daca se confrunta in mod repetat cu servicii pentru clienti care sunt deficitare.
In acelasi timp, cercetarile de piata arata ca o persoana este de mult mai probabil sa achizitioneze un produs sau serviciu de la o firma concurenta daca problema este legata de serviciile pentru clienti ale unui agent comercial, decat daca nemultumirile se refera la pret sau produs. Spre exemplu la Bumstock, avem in vedere satisfactia clientului prin a le oferi preturi mici, o varietate mare de produse si curierat rapid.
Concurenta pe piata este deosebit de acerba, iar clientii pot sa nu ramana fideli unei firme pentru mult timp, daca businessul respectiv nu ia masuri active pentru a imbunatati eforturile de achizitie si a duce la fidelizarea consumatorilor. Conform unor studii recente realizate pe esantioane semnificative, cei mai multi clienti sunt dispusi sa plateasca destul de mult pentru a avea o experienta de cumparare de inalta calitate.
Acest lucru demonstreaza faptul ca experienta conteaza pentru oameni la fel de mult ca si serviciul si produsul pe care doresc sa il achizitioneze. Printr-o angajare proactiva in procesul de cumparare si care sa fie bine temporizata in raport cu clientii, te poti asigura ca orice persoana va obtine tot sprijinul de care are nevoie chiar inainte de a-l cere in mod expres. Poti urma modelul Bumstock pentru rezultate bune cu clientii.
Acest tip de relationare apropiata cu oamenii indica faptul ca toti clientii au nevoie de intelegere si interactiune personalizata si care sa se adreseze problemelor pe care acestia le intampina. Interactiunile cu majoritatea cumparatorilor sunt frecvent tratate ca un singur pas care are loc doar in timpul procesului de achizitionare.
Dar daca doresti sa reusesti in afaceri, este esential sa intelegi ca experienta clientilor presupune un sir lung de interactiuni si care duce la constructia in mod continuu a loialitatii pe termen lung din partea acestora. Multe firme de succes sunt renumite pentru valorificarea potentialului lor pe piata prin crearea a noi modalitati care fac experienta de cumparare usoara si placuta pentru clientii lor.
Stimulentele oferite clientilor dau oamenilor un motiv suplimentar pentru a reveni la relatia cu afacerea ta. Acestea vin intr-o varietate diversa de idei cum ar fi achizitionarea a doua produse si pe al treilea il iau gratis, puncte de fidelitate pentru cumparaturile facute in mod repetat, reduceri la produse si servicii, adaugarea unui serviciu gratuit la punctul de vanzare sau cadouri din partea firmei.
Toate acestea reprezinta tentatii pentru oameni de a alege afacerea ta atunci cand se decid sa-si cheltuiasca banii pe produse si servicii de care au nevoie sau care le plac. Coordonarea acestor campanii pe baza de stimulente trebuie sa fie coroborata cu tehnicile de marketing, de aceea este nevoie sa te asiguri ca stimulentul este potrivit pentru publicul tinta. De exemplu, poti folosi asemenea strategii pentru a stimula procesul de cumparare in timpul sezoanelor lente ori in vederea promovarii unor produse noi.
Reputatia companiei tale este strans legata de durabilitatea produselor si serviciilor pe care le oferi. Cu cat firma ta este mai de incredere si cu o imagine buna in ochii publicului, cu atat este mai probabil ca si clientii se vor atasa mai usor si pentru mai mult timp, deoarece se bazeaza pe opiniile si experientele pozitive ale altor persoane.
De asemenea, angajatii trebuie sa fie de incredere, sa comunice in mod clar, sa isi onoreze promisiunile si garantiile specificate in relatia de afaceri si sa fie deosebit de atenti la timpul si preocuparile clientilor. In cazul in care ceva nu merge bine, cumparatorul trebuie informat imediat si chiar sa i se ofere unele compensatii pentru neplacerile cauzate.