Ideea de baza, de la care am plecat in articolul nostru, era ca Social Media (blogurile, retelele sociale, retelele de sharing video si cam orice alt mediu in care avem posibilitatea sa oferim informatii/continut), este foarte eficienta, mult mai eficienta decat promovarea offline, in construirea unui brand personal/profesional. Si are cu atat mai mult sens cu cat ne gandim ca, in cadrul unui interviu de angajare, mai nou, orice angajator verifica si prezenta online a candidatului cu un simplu search pe Google.
Site-ul seo.3k.ro iti prezinta 4 pasi esentiali pe care trebuie sa-i parcurgi atunci cand constuiesti o afacere de succes cu ajutorul social media:
1. De cele mai multe ori e o diferenta mare intre imaginea pe care credem noi ca o proiectam asupra celorlalti si imaginea pe care o percep ei despre noi. Si asta se intampla din mai multe motive, dintre care mentionez limbajul folosit in comunicare si subiectele pe care le comunicam.
2. Exercitiul pe care l-am propus in sala si pe care vi-l propun si voua, cititorilor acestui blog, este sa scrieti pe o coala de hartie doua sau trei abilitati profesionale pe care voi stiti ca le aveti, iar apoi sa analizati modul in care comunicati in social media, pe blogurile voastre sau in retelele sociale de orice fel si sa vedeti daca acest mod de comunicare transmite abilitatile notate pe coala de hartie.
Acum 3 ani, eu mi-am dat seama ca nu-mi comunic eficient abilitatile profesionale sau, altfel spus, nu ma vand eficient pe internet si am incercat sa fac o schimbare. In momentul ala eu aveam practic doua branduri personale (era brandul meu profesional si abilitatile mele pe care stiam ca le am si brandul meu personal, tipul razvratit care scria despre lucruri care nu aveau prea mare legatura cu abilitatile profesionale), ambele avand avantaje si dezavantaje, dar mult prea departate unul de celalalt.
In mare parte cred ca schimbarea s-a produs, desi mai sunt niste aspecte la care trebuie sa lucrez serios. A fost nevoie de doi ani ca sa simt rezultatele schimbarii.
3. Nu incerca sa te ridici la asteptarile celorlalti, dar foloseste perceptia lor despre tine ca sa intelegi cat de bine comunici. Perceptia lor despre noi trebuie sa fie cat mai aproape de perceptia noastra despre noi si putem sa aducem perceptia lor catre perceptia noastra prin comunicare eficienta. E despre comunicare!
4. Toti oamenii au branduri personale, deci e vorba de cum iti comunici brandul personal, nu de cum il construiesti. Iti antrenezi abilitatile profesionale si inveti sa le comunici corect, iar de aici rezulta un brand personal comunicat eficient.