Majoritatea comerciantilor cu amanuntul, inclusiv cei care vand imbracaminte, isi aduc marfurile pe inventar prin cumpararea de cantitati en-gros de la diversi furnizori, producatori si distribuitori specializati pe nisa respectiva. Cumpararea de bunuri in vrac este esentiala pentru a genera profituri, iar aceasta permite in mod semnificativ crearea unor tactici de marketing de succes prin scaderea preturilor la produsele comercializate atunci cand sunt oferite clientilor finali.
Fa o lista de branduri ale produselor pe care ai dori sa le vinzi. Gandeste-te la nisa si imaginea companiei tale care va depinde de marcile pe care le vei scoate la oferta, deoarece acest lucru va fi un element esential pentru furnizorii tai inainte de a face afaceri cu tine.
De exemplu, in cazul in care iti propui sa vinzi in principal imbracaminte la preturi de discount sau nebranduita, este putin probabil ca un brand de lux sa intre in relatii de afaceri cu tine, deoarece imaginea ta nu se va potrivi cu firma respectiva. Retine ca poti cumpara haine ieftinite ale unor branduri de lux si in alte moduri, cum ar fi prin lichidari de stocuri si licitatii, doar ca nu vei fi un distribuitor oficial al acelor marci mai scumpe.
Deschide diferite canale de comunicare cu brandurile, producatorii si furnizorii en-gros care activeaza pe nisa, intrand in contact direct sau vizitand siteurile lor oficiale, astfel incat sa compari preturile cerute de acestia si sa le alegi pe cele mai convenabile. Multi furnizori, precum Bumstock, au magazine online de vanzari in vrac unde isi prezinta marfurile in detaliu.
Pentru a negocia niste preturi cat mai avantajoase, va trebui sa completezi o cerere catre fiecare furnizor, sa plasezi o comanda initiala si sa faci dovada ca ai o afacere autorizata, cu licenta de revanzare si alte autorizatii de comercializare.
Daca activezi in comertul cu amanuntul si doresti sa cumperi marfa en-gros, exista mai multe lucruri pe care ar trebui sa le iei in considerare inainte de a incepe o tranzactie cat mai rentabila. Concentreaza-te pe o anumita nisa pentru afacerea ta si care te va ajuta sa te diferentiezi de alte firme similare.
De exemplu, te poti specializa in vanzarea de marfuri pentru copii, adolescenti, marimi mari si doar pentru femei ori barbati, ceea ce iti va permite sa obtii niste intelegeri mai avantajoase cu furnizorii si alti parteneri comerciali.
Obtine autorizatiile necesare in zona pe care activezi, esentiale oricarei afaceri de vanzare cu amanuntul, cum ar fi actele de functionare, permisele de revanzare sau documentatia pentru impozitul pe vanzari. Aceasta serie de acte iti va fi ceruta pentru a deschide conturi exclusive cu furnizorii de marfuri en-gros.
Daca nu intentionezi sa deschizi un magazin fizic in viitorul apropiat, incepe prin a gasi un loc pentru a stoca marfa. O facilitate comerciala sau un depozit vor indeplini acest rol cu brio, dar initial te poti multumi si cu un spatiu mai mic, dar care este curat, nu are mirosuri neplacute si este ferit de lumina soarelui.
Nu in ultimul rand, promoveaza-ti firma astfel incat sa iti construiesti o reputatie ce te va ajuta in relatiile cu partenerii de afaceri, nu doar cu cumparatorii. Organizeaza o prezentare de moda unde se vor etala hainele pe care le vinzi, ofera cupoane sau flyere in locatii complementare, cum ar fi saloane de infrumusetare, magazine de imbracaminte si accesorii, deschide conturi pe retelele sociale, creeaza un blog cu articole de profil si anunturi promotionale in mijloacele de mass-media.