Planificarea unei nunți este un moment magic, dar poate deveni rapid o sarcină copleșitoare fără o strategie clară. De la alegerea locației, stabilirea meniului, decorul și până la gestionarea invitaților, fiecare aspect necesită timp și atenție. Stresul de la nuntă poate transforma până și cele mai fericite cupluri într-un duo de duel. Din fericire există sfaturi susținute științific și aprobate de experți pentru reducerea stresului de nuntă, dar și specialiști care pot ajuta la planificarea unei nunți fără stres.
Sondajele au constatat că 96% dintre cupluri s-au simțit stresate atunci când a fost vorba de planificarea nunții. Adesea, responsabilitățile legate de nuntă se suprapun peste programele deja încărcate ale partenerilor (munca, obligațiile familiale etc.). Însă, cu ajutorul unui wedding planner, planificarea poate deveni o experiență plăcută și lipsită de stres, iar nunta va fi un eveniment cu adevărat memorabil.
Pentru a evita stresul și a transforma procesul într-o experiență plăcută, Dana Roșu, wedding planner, oferă cele mai bune sfaturi pentru o nuntă organizată impecabil.
Stabilirea un buget realist
Organizarea unei nunți este un proces complex, care implică o multitudine de detalii și decizii. Tocmai de aceea, un wedding planner poate transforma această experiență dintr-un haos copleșitor într-o călătorie plăcută și lipsită de stres.
„Unul dintre cele mai mari motive de stres atunci când vorbim despre organizarea unei nunti, o reprezintă gestiunea banilor. De aceea, primul pas este stabilirea unui buget clar. Este extrem de important pentru cei doi parteneri să își definească prioritățile, să decidă ce este esențial pentru ei, fie că vorbim de locație, muzică, decor, etc. De asemenea pentru a evita surprizele neplăcute, recomand crearea unui tabel de cheltuieli pentru a putea ține evidența fiecărui cost. Și pentru că din păcate, în cazul unei nunți, nu putem vorbi de un buget fix, așadar este necesară o oarecare flexibilitate financiară. Mirii trebuie să ia în calcul o marjă de 10-15% pentru cheltuieli neprevăzute.”
Comunicarea în cuplu – cheia unui proces fără conflicte
O nuntă este despre doi oameni, iar organizarea trebuie să reflecte acest lucru. O comunicare eficientă va ajuta însă la evitarea tensiunilor.
„O nuntă reușită începe cu o comunicare sinceră și deschisă între parteneri. Este esențial ca ambii să își exprime așteptările și dorințele, astfel încât evenimentul să reflecte personalitatea și povestea lor de dragoste. Când există claritate în cuplu, deciziile devin mai ușoare, iar organizarea nunții devine un proces mai plăcut. Faceți o listă cu dorințele fiecăruia și găsiți o cale de mijloc atunci când trebuie să faceți un compromis. Fiți deschiși la soluții, deoarece flexibilitatea vă va ajuta să treceți peste eventualele obstacole.”, subliniază specialistul.
Eliminarea stresul apelând la un wedding planner
Un wedding planner are experiența și cunoștințele necesare pentru a prelua toate sarcinile organizatorice, lăsând partenerii să se bucure de momentele speciale. Printre beneficiile apelării la un profesionist se numără:
- Economisirea timpului și a energiei – Wedding planner-ul se ocupă de fiecare detaliu, de la negocierile cu furnizorii până la crearea unui program detaliat al evenimentului.
- Optimizarea bugetului – Un organizator experimentat știe unde să investească și unde se pot face economii, fără a compromite calitatea evenimentului.
- Acces la furnizori de top – Relațiile pe care un wedding planner le-a construit de-a lungul timpului cu furnizorii de servicii pot aduce oferte mai bune și servicii personalizate.
- Coordonare impecabilă în ziua nunții – Organizatorul va asigura că totul decurge conform planului, astfel încât cuplul să se poată concentra pe ceea ce contează cu adevărat.
„Un wedding planner nu doar că ia de pe umeri povara organizării evenimentului, dar oferă și cele mai bune soluții adaptate bugetului și dorințelor cuplului. Încă de la prima întâlnire, este esențial să înțelegem dorințele mirilor, dar și temerile lor. Unul dintre cele mai mari avantaje ale colaborării cu un wedding planner este că mirii pot evita stresul deciziilor de ultim moment și pot avea încredere că fiecare detaliu este gestionat profesionist. Pentru a organiza un eveniment cu adevărat de neuitat, un wedding planner-ul trebuie să știe care este viziunea și stilul de nuntă pe care și-l doresc cei doi parteneri. Fie că vorbim despre o nuntă elegantă, rustică sau modernă, este important ca organizatorul să înțeleagă preferințele fiecăruia; bugetul disponibil este un aspect esențial pentru a putea stabili priorități și pentru a optimiza fiecare cost; numărul de persoane de pe lista de invitați influențează alegerea locației, meniului și organizarea generală; preferințele privind meniul și decorul – de la detalii precum culorile preferate, tematica evenimentului sau restricțiile alimentare sunt cruciale și nu în ultimul rând programul evenimentului – orele de început și final, momentele speciale (primul dans, tăierea tortului, aruncarea buchetului etc.) trebuie stabilite și acestea în prealabil.”, explică Dana Roșu.
Planificare detaliată pentru o zi perfectă
Planificarea nunții este o sarcină monumentală, dar a rămâne organizat o poate face plăcută și plină de satisfacții. Cu ajutorul unui wedding planner puteți avea un plan clar, mai puțin stres și mai mult timp pentru a savura călătoria către cea mai specială zi.
„Pentru a evita haosul în ziua nunții este extrem de important să avem un program clar și bine organizat. Nunta este despre cei doi îndrăgostit și povestea lor de dragoste. Organizarea trebuie lăsată în mâinile profesioniștilor, astfel încât cei doi miri să se poate concentra pe emoțiile cele mai frumoase din viața lor. În ceea ce privește planificarea, ideal este să avem cel puțin 12 luni pentru organizare, mai ales dacă nunta are loc în sezonul de vârf. Astfel, putem rezerva cei mai buni furnizori și evita situațiile neprevăzute. Astfel, cu 18-12 luni înainte stabilim lista preliminară de invitați; angajăm un wedding planner; rezervăm sala/ locația nunții; stabilim data nunții, bugetul, tematica (culori, stil, atmosferă); rezervăm toți furnizorii importanți ( sală, foto, video, dj/ trupă, flori, decor, etc) și programăm ceremonia religioasă și civilă. Cu 6-9 luni înainte, mirii își aleg ținutele (rochia + costumul); verighetele; rezervăm make-up artistul și hair stilistul. Cu 3-6 luni înainte, stabilim lista finală de invitați; comandăm paperaria, invitațiile de nuntă (recomand invitațiile tradiționale și nu cele online, dacă mirii doresc prezența cât mai mare a invitațiilor la nuntă); meniurile; plicurile de bani; stabilim degustarea și meniul final al nunții; stabilim degustarea tortului și al candy-bar-ul și achiziționăm accesoriile (pantofi, bijuterii, etc). În ultimele 3 luni înainte de nuntă, finalizăm detaliile cu toți furnizorii; stabilim coregrafia și dansul mirilor; confirmăm lista de invitați; pregătim actele de căsătorie; stabilim programul final, iar în ziua nunții, ne bucurăm de fiecare moment!”, recomandă Dana Roșu.
Evenimentele importante din viață, cum este nunta, merită să fie lăsate în mâinile specialiștilor. Un wedding planner nu este doar un organizator, ci și un partener de încredere, un profesionist care nu doar că se va asigura că fiecare detaliu este pus la punct, dar va face ca întreaga experiență să fie una memorabilă și lipsită de griji. Astfel, mirii pot trăi cu adevărat magia momentului, având certitudinea că totul este gestionat cu atenție și expertiză.
Despre Dana Roșu, wedding planner
Dana Roșu este un wedding planner cu peste 10 ani de experiență în organizarea nunților de vis. A colaborat cu cei mai buni profesioniști și furnizori din industrie, reușind să creeze sute de evenimente unice și memorabile pentru fiecare cuplu. Prin atenția sa la detalii și pasiunea pentru perfecțiune, Dana transformă orice vis în realitate, oferind soluții personalizate și coordonare impecabilă. Mai multe detalii pe: https://danarosu.ro/.