Dacă deții o afacere sau lucrezi în departamentul de marketing, cu siguranță până acum ai avut ocazia să auzi despre content writing. Cătălin Ionașcu, trainerul cursului de Inițiere în Copywriting și Content Writing, oferă câteva detalii despre munca unui specialist în conținut și beneficiile pe care contribuția acestuia le aduce oricărui business. Dacă nu ai avut ocazia să colaborezi cu un specialist în domeniu sau pur și simplu ai delegat atribuțiile acestuia unui alt angajat din firma ta, atunci îți recomandăm să citești mai departe.
Tot mai multe companii au înțeles deja importanța folosirii unui conținut de calitate în comunicarea lor și au angajat content writeri fie în echipa internă, fie au delegat aceste responsabilități unui specialist extern sau unei agenții.
Există foarte multe motive pentru care afacerea ta are nevoie de conținut calitativ, distribuit pe toate canalele de comunicare pe care le folosești. De aceea, este indicat să atribui aceste responsabilități unui specialist în domeniu care îți poate livra un conținut eficient sau să instruiești o persoană din compania pentru acest lucru.
Indiferent de domeniul tău de activitate, cu siguranță ai competitori de care trebuie să te diferențiezi. Una dintre cele mai eficiente metode prin care poți crește notorietatea afacerii tale este să devii un furnizor de informații de încredere din domeniul tău. Pentru a fi perceput ca o autoritate este nevoie să oferi constant sfaturi reale, valoroase, practice, clienților și potențialilor tăi clienți.
Singura modalitate prin care poți face acest lucru fără să îți pierzi atenția de la activitățile de bază ale afacerii tale este să angajezi unul sau mai mulți specialiști în content writing.
Dacă încă te întrebi care sunt principalele beneficii pe care ți le-ar aduce o astfel de colaborare, noi le-am enumerat în continuare.
De ce să colaborezi cu un content writer?
#1 Creșterea conversiilor
Cu siguranță scopul principal al comunicării tale online este să obții cât mai multe vânzări. Cu toate acestea, în anumite situații este necesar să îți informezi publicul țintă și să îl educi, să îi oferi diferite materiale sau mostre de produs care să îi convingă să facă o achiziție. Aici intervine content writerul care poate realiza conținutul pentru toate materialele educative și informative pe care dorești să le distribui.
În felul acesta, indiferent care sunt obiectivele tale, cu ajutorul conținutului relevant, vei capta atenția cititorilor și îi vei convinge să efectueze acțiunea dorită pe site-ul tău. De la cererea ofertei, abonarea la newsletter, înscrierea la un curs / webinar, achiziția unui produs electronic sau fizic, toate aceste acțiuni pot fi facilitate de un conținut calitativ.
#2 Creșterea traficului organic
Google iubește conținutul de calitate, la fel și utilizatorii de internet, iar acest lucru nu mai este de mult un secret. Conținutul postat este motivul pentru care majoritatea oamenilor vizitează un site, un blog sau o platformă de socializare. Oamenii sunt dispuși să citească ceea ce îi interesează în mod direct, este relevant și util pentru ei. Content writer-ul este cel care va scrie constat pentru website, blog și rețelele de socializare pe care compania ta este prezentă.
El este singurul capabil să își adapteze conținutul pentru fiecare canal, să transmită un mesaj unitar, să fie consecvent și constant în comunicare.
Distribuția constantă de conținut va atrage în mod organic mai mult trafic pe site-ul tău, iar în felul acesta vei crește în mod proporțional rata de conversie pe site.
#3 Actualizarea informațiilor
Fiecare pagină din site-ul tău poate atrage trafic, însă ce se întâmplă cu paginile care nu au mai fost actualizate de câțiva ani? Cine se ocupă de ele și se asigură că orice informație despre compania ta vor citi utilizatorii pe internet este adevărată?
Printre atribuțiile unui content writer se numără și administrarea conținutului unui website, a unui blog, magazin online sau a celui distribuit în presa online. El trebuie să se asigure mereu că informațiile transmise despre business-ul tău sunt clare, corecte, reale și esențiale. Utilizatorii apreciază informațiile calitative, iar Google încurajează acest lucru.
#4 Comunicarea coerentă și constantă
Deși multe companii au înțeles importanța comunicării online constante, acestea întâmpină dificultăți în a menține această comunicare. De aceea, este esențială realizarea unui plan și este necesară prezența cel puțin a unei persoane care să se asigure de buna implementare a acelui plan. În acest caz, responsabilul de conținut – specialistul în content writing - va asigura buna desfășurare a comunicări.
O comunicare constantă va apropia afacerea ta de potențialii cumpărători, le va menține atenția, va fi mereu în mintea lor și îi va convinge prin fiecare conținut pe care îl scrie să devină sau să redevină clienți.
#5 Diferențierea față de concurență
Conținutul calitativ nu înseamnă reciclarea textelor de pe paginile altor website-uri sau traducerea și adaptarea unor texte din limba engleză. Conținutul calitativ înseamnă aportul specialiștilor din compania ta, completat de aportul specialiștilor în scris. Acesta va avea drept rezultat un material de impact, diferit, unic și de referință în domeniul tău.
De aceea, este nevoie atât de implicarea propriilor angajați, cât și a unuia sau mai multor specialiști în content writing pentru a crea conținut care te diferențiază pe piață.
Content writerul este persoana care creează conținutul informativ, educativ, menit să poziționeze afacerea ta ca furnizor de încredere din domeniul tău. A nu se confunda cu copywriterul, care este persoana care vine cu ideile și mesajele pentru materialele publicitare, strict comerciale. Colaborarea cu un copywriter poate fi, în unele cazuri, punctuală și de scurtă durată, însă colaborarea cu un content writer este pe termen lung – deoarece doar astfel se vor cunoaște rezultatele muncii sale.
Dacă îți dorești să înțelegi mai bine munca unui content writer și să înveți să scrii texte care să genereze vizibilitate pe toate platformele pe care se regăsește brandul tău te poți înscrie la cursul de Inițiere în Copywriting și content writing de la București sau la cursul de Copywriting și content writing din Cluj-Napoca.