Biroul de la București al ICE – Agenția pentru Comerț Exterior, organizează la Hotel Caro din București – marți 19 noiembrie 2019 – cea de-a opta ediție a seriei de evenimente dedicate excelenței eno-gastronomice italiene: „Degusta Italia”. Evenimentul se desfășoară sub patronajul exclusiv al Ambasadei Italiei în România.
„Degusta Italia” reprezintă deja cel mai important eveniment-oportunitate din România pentru întâlnirea dintre oferta renumitelor – și mult căutatelor în întreaga lume, dar din păcate și copiate – produse alimentare italiene și profesioniștii români din domeniul horeca și a distribuției alimentare. „Degusta Italia” este un eveniment sponsorizat de publicațiile HoReCa., Horeca Insight și Trends HRB, precum și mărcile Acqua Panna, Acqua San Pellegrino, Astoria, Divella, Ferrero, M&N Italy Trading - De Longhi.
Pe parcursul evenimentului ”Degusta Italia” vor avea loc peste 400 de întâlniri B2B în cadrul cărora profesioniștii români vor putea intra în contact cu peste 50 de mărci alimentare și peste 400 de produse, expuse de peste 30 de societăți și de către un consorțiu de producători italieni din 14 regiuni ale peninsulei italiene: o ocazie cu adevărat unică în România pentru a intra în contact cu o ofertă de produse italiene atât de bogată și de specializată, reprezentativă pentru particularitățile teritoriului italian și pentru inventivitatea producătorilor care vin să prezinte exclusiv produse realizate în Italia. La „Degusta Italia” participă societăți cu o tradiție și o istorie deosebit de îndelungată, de peste 200 de ani în cazul unora dintre acestea.
„Degusta Italia” nu înseamnă doar întâlniri B2B ci și formare: în fiecare an este abordată o tematică specială, anul acest se va vorbi despre cafea, cum este servită și degustată aceasta în Italia. „Degusta Italia” le oferă profesioniștilor ocazia de a aprofunda străvechea cultură italiană a cafelei, precum și de a participa la o sesiune de formare în degustarea adevăratei cafele espresso, mulțumită prezenței unui barista formator italian, referință pentru profesioniștii din domeniu.
„Degusta Italia” face parte din programul celei de-a patra Săptămâni a Bucătăriei Italiene în Lume, care are loc în perioada 18 – 24 noiembrie 2019 în întreaga lume, promovată de Guvernul Italian și de Ministerul Afacerilor Externe și a Cooperării Internaționale. La București, în afara de Agenția ICE, organizează evenimente speciale cu această ocazie și Ambasada Italiei precum și Institutul Italian de Cultură.
În cadrul celor trei ediții anterioare ale Săptămânii Bucătăriei Italiene au fost organizate peste 4500 de evenimente în 110 țări.
Tema abordată anul acesta, „Educația alimentară: Cultura gustului” reprezintă o ocazie pentru a îmbina activitățile de promovare a sectorului agroalimentar italian cu momente de informare și reflecție asupra stilurilor de viață, asupra diferitelor modele alimentare și a efectelor acestora asupra sănătății, alături de redescoperirea teritoriilor de origine a produselor italiene și de acțiuni de combatere a fenomenului de Italian Sounding. O atenție specială va fi acordată Colinelor Viticole Prosecco din Conegliano și Valdobbiadene care anul acesta sărbătoresc înscrierea pe lista Patrimoniului Mondial al Umanității UNESCO. În cadrul Săptămânii va fi omagiată și aniversarea a 500 de ani de la moartea lui Leonardo da Vinci, creatorul a numeroase invenții pentru gătit, prin organizarea a numeroase activități culturale.
Statisticile italiene indică faptul că exporturile de produse agricole și alimentare la nivel mondial au depășit în anul 2018 cifra de 41 miliarde de Euro (+2,5 % față de 2017), încurajând așteptările de realizare a obiectivului de a atinge valoarea de 50 miliarde de Euro la sfârșitul deceniului.
Anul 2018 a fost un an excepțional pentru exporturile de vinuri italiene, care a atins un nou record depășind 6,2 miliarde de euro, cu o creștere de 200 milioane față de anul anterior (+3,3%).
Italia este țara europeană cu cel mai mare număr de produse agroalimentare cu denumire de origine și de indicație geografică recunoscute de Uniunea europeană: 823, din care 299 produse DOP, IGP, STG și 524 vinuri DOCG, DOC, IGT. O mărturie în plus a înaltei calități a produselor “Made in Italy”, dar mai ales a legăturii puternice între excelențele agroalimentare italiene și teritoriul de proveniență.
În 2018 Italia a fost a șasea țară furnizoare de produse agricole și agroalimentare pentru România, cu o valoare a produselor exportate de 456,8 milioane de euro (dintre care 371 milioane de euro de produse agroalimentare), cu o cotă de piață de 6,8%. Luând în considerare doar țările din Europa Centrală și de Est, ca piață de desfacere a produselor italiene, România e depășită doar de Polonia și Rusia. România a exportat către Italia, pentru același tip de produse 740 milioane de euro, dintre care produse alimentare și băuturi de 399,5 milioane de euro (în creștere cu 21,8%).
Principalele produse alimentare italiene exportate către România în 2018 au fost: legume-fructe (58,7 milioane euro), produse alimentare diverse (48,6 milioane de euro), dulciuri (37,9 milioane de euro), carne și produse din carne (37,8 milioane de euro), cafea (34,2 milioane de euro), lactate și brânzeturi (29,3 milioane euro), conserve vegetale (22,8 milioane de euro), produse din pește (21,0 milioane de euro), băuturi alcoolice (20,5 milioane de euro), paste făinoase (13,5 milioane euro) și vinuri (13,2 milioane de euro),
Principalele produse exportate de România către Italia în anul 2018 au fost: produse vegetale, cereale (188,8 milioane de euro), legume-fructe (61,1 milioane de euro), carne și preparate din carne (49,1 milioane de euro), lactate și brânzeturi (13,5 milioane de euro), dulciuri (11 milioane de euro), miere (9,8 milioane de euro), produse alimentare diverse (7,2 milioane de euro) și orez (5,7 milioane de euro).
Pentru informații suplimentare: ICE Agenția Italiană de Comerț Exterior ([email protected])
www.ice.it/en/markets/romania/bucuresti