Calitatea si durabilitatea electrocasnicelor Electrolux este recunoscuta prin prezenta companiei in trei clasamente realizate la nivel global, care redau nivelul de dezvoltare durabila al corporatiilor. Anul acesta, Electrolux se afla in top 100 (Global 100) cele mai durabile organizatii din lume. De asemenea, compania a fost desemnata, pentru al doilea an consecutiv, drept lider in sectorul sau de activitate in clasamentul RobecoSAM 2013 si s-a clasat pe primul loc in sectorul de produse durabile pentru gospodarie.
Conform indicelui de durabilitate globala Dow Jones pentru 2012, Electrolux isi mentine pozitia fruntasa in sectorul sau de activitate, pentru al saselea an consecutiv. Scorul inregistrat in acest an este mai mare decat cel obtinut in anii precedenti, ceea ce dovedeste optimizarea constanta a produselor companiei. Dintre cele peste 2500 de companii globale mari, Indicele de sustenabilitate Dow Jones evalueaza un procent de 10%, luand in considerare cele mai bune performante din punct de vedere economic, social si al atentiei acordate protectiei mediului.
Anuarul RobecoSAM de dezvoltare durabila este o evaluare care prezinta anual tendintele, provocarile si impactul activitatilor care duc la cresterea gradului de durabilitate al companiei. Electrolux a primit distinctia de aur, fiind lider in sectorul electrocasnicelor care pot fi folosite pentru un timp indelungat. Conform RobecoSAM, factorii cheie de diferentiere in acest domeniu sunt inovatia, calitatea si branding-ul. De asemenea, companiile care au primit aceasta recunoastere au reusit sa gestioneze activ toate aspectele legate de siguranta si de mediul inconjurator, aparute pe parcursul ciclului de viata al produselor.
„Dezvoltarea durabila este o parte integranta a activitatii Electrolux, de la imbunatatirea eco-eficientei electrocasnicelor noastre, pana la reducerea amprentei de carbon generate de unitatile de productie. Aceste distinctii primite din partea institutelor de evaluare dovedesc faptul ca Electrolux este o alegere buna pentru consumatori si investitori deopotriva”, a declarat Henrik Sundström, vice-presedinte Group Sustainability Affairs, la Electrolux.
Strategia de sustenabilitate a companiei Electrolux vizeaza arii precum:
· Produse, servicii si piete: Electrolux creeaza produse optimizate pentru clientii sai, care ii ajuta sa economiseasca energie si apa, dezvoltand tehnologii si functii inovatoare. In plus, segmentul produselor eficiente pe parcursul ciclului de viata a inceput sa creasca considerabil.
· Oameni si operatiuni: compania Electrolux si-a luat angajamentul de a continua optimizarea operatiunilor si a stilului de business, luand in considerare atat nevoile oamenilor care lucreaza in cadrul companiei, cat si grija fata de mediul inconjurator.
· Parteneri si societate: Electrolux a fost intotdeauna deschisa la dialog, crescandu-si nivelul de notorietate si construind parteneriate de lunga durata, care au consolidat increderea celor din jur in companie.