Compania Electrolux a fost recunoscuta de catre CDP (Carbon Disclosure Project) drept una din primele cinci companii, din tarile nordice, preocupate de luarea masurilor in ceea ce priveste emisiile de carbon si atenuarea schimbarilor climatice. De asemenea, compania a fost catalogata drept lider in comunicarea datelor referitoare la schimbarile climatice.
Anuntul a fost comunicat ca parte a Raportului de Schimbare Climatica CDP 2013 Nordic 260, raport ce urmareste modul in care companiile listate raspund schimbarilor climatice. Raportul analizeaza datele referitoare la schimbarile climatice furnizate de cele mai importante companii din regiunile nordice, care au luat parte la programul CDP axat pe aceasta tema.
“Suntem mandri sa fim singura companie suedeza recunoscuta de CDP drept lider atat al actiunilor legate de schimbarile climatice, cat si al standardelor de comunicare a informatiilor referitoare la acest subiect”, a declarat Henrik SundStröm, Head of Sustainability Affairs la Electrolux. “Compania Electrolux detine o intreaga istorie de centralizare a datelor despre mediu, din cadrul operatiunilor sale, incepand inca din anii 1990 sa comunice acest tip de informatie. De asemenea, detinem si un record in reducerea consumului de energie, iar in 2012 am realizat o imbunatatire cu 6% fata de anul 2011, indicand o crestere semnificativa a eficientei productiei.”
Prin intermediul raportului din acest an, este pentru prima data cand Electrolux a atins o pozitie in Indexul pentru Leadership in Performanta Climatica (Climate Performance Leadership Index - CPLI), clasamentul in care companiile sunt evaluate in functie de amploarea si calitatea activitatilor si strategiilor de reducere a emisiior de carbon. Cinci companii Nordic 260 se regasesc in clasamentul CPLI din 2013.
De asemenea, Electrolux a atins pentru al treilea an consecutiv o pozitie in randul celor 27 de companii nordice incluse in Indexul pentru Leadership in Comunicarea Schimbarilor Climatice (Climate Disclosure Leardership Index - CDLI). Acest clasament pune accent pe companiile cu o abordare puternica in comunicarea informatiilor referitoare la schimbarile climatice. Acestea au fost notate cu maxim 100 de puncte pentru activitatile desfasurate, iar Electrolux a adunat un total de 92 de puncte.
Acesti indici sunt utilizati de investitori pentru a evalua nivelul de pregatire a companiilor in vederea reglementarii nationale sau internationale a emisiilor de carbon si pentru ghidarea deciziilor de investitii. Pentru mai multe informatii, puteti accesa acest link: https://www.cdproject.net/en-US/News/CDP%20News%20Article%20Pages/strong-improvements-in-climate-reporting.aspx