Agentia de strategie si manifestare creativa Rusu+Bortun a semnat cea mai noua campanie Europa FM pentru Verificat de Europa FM. Europa FM inseamna mai mult decat o verificare sigura a informatiei in stirile difuzare si postate de ei, inseamna un demers pentru jurnalismul curat.
In contextul in care veridicitatea stirilor e pusa de multe ori la indoiala pentru ca sursa provenientei acestora nu poate fi verificata, iar jurnalismul de tip "fake news", intalnit adesea in social media, bazat pe stiri false sau exagerate intentionat, doar pentru a atrage atentia, capata amploare, Europa FM, prin "Verificat de Europa FM", propune un tip de jurnalism in care informatiile si declaratiile din spatiul public sunt verificate si corectate de jurnalistii Europa FM.
Ce reiese atunci cand jurnalistii radioului iau „la puricat” aceste declaratii? Ca de cele mai multe ori aceste afirmatii sunt exagerate pentru a satisface unele interese. Prin urmare, de la acest insight si pana la conceptul campaniei a mai fost doar un pas: La Verificat de Europa FM corectam pana ramane doar adevarul.
„Am ilustrat rezultatele investigatiilor prin interventii facute asupra afirmatiilor politicienilor. Le-am corectat pana a ramas doar adevarul. Iar in urma acestei interventii, cifrele rapoartelor nu mai sunt inmultite, autostrazile nu sunt mai lungi decat ieri si nici salariile oamenilor de rand nu mai cresc peste noapte, din contra. Apoi, am scos adevarul gol-golut in strada Social Media, sa-l vada si restul lumii cum arata fara „hainele pline de inflorituri”,” au spus reprezentantii Europa FM.
“Din punct de vedere creativ, conceptul nostru sustinut de headline-ul "Corectam pana ramane doar adevarul" ilustreaza acest lucru printr-o serie de vizualuri, folosite mai ales in mediul online si social media. Omul Microfon, element grafic iconic din noua identitate Europa FM si folosit de noi si in campania anterioara "Vocea a milioane de romani", este cel care corecteaza, la propriu, stirile sau declaratiile unor politiceni si nu numai, aparute in spatiul public. Simplitatea si minimalismul stilului grafic folosit face ca acest concept sa fie inteles usor de toata lumea,” a declarat Bob Toma, creative director Rusu+Bortun.
Campania este deja apreciata de specialistii in comunicare, primind si o mentiune in cadrul premiilor ADC*RO, sectiunea digital, in luna mai.
Acesta nu este insa singurul proiect semnat de Rusu+Bortun pentru Europa FM, agentia continuand parteneriatul strategic si de lunga durata inceput in 2016 cu Europa Fm printr-o campanie de notorietate adresata noii identitati a postului de radio.
La inceputul anului, Europa Fm a trecut printr-un proces de rebranding si repozitionare, semnat de agentia de strategie de brand si design, Brandient. Brief-ul pentru Rusu+Bortun a constat in dezvoltarea si implementarea unei campanii de awereness care sa amplifice noua identitate. Repozitionarea Europa Fm este construita in jurul conceptului de dialog, iar campania realizata de Rusu+Bortun vine ca un reinforcement al acestui concept.
Sub headline-ul, „Europa FM are vocea ascultatorilor ei”, Europa FM isi propune sa arate ca nu mai este doar un post de radio. Prin „Europa FM este in dialog cu tine”, postul de radio devine portavocea romanilor. Li se asculta nevoile, dorintele si urarile pe care le au de facut.
Comunicarea campaniei are o componenta externa declinata in panotaj stradal si la metrou, spate si statii de autobuz si este prezenta in noua orase: Bucuresti, Timisoara, Cluj, Brasov, Constanta, Iasi, Targu Jiu, Tulcea si Ramnicu Valcea.
Din partea Rusu+Bortun: Chief Creative Partner: Catalin Rusu; Creative Director: Bob Toma; Art Director: Eugen Preda; Copywriter: Andrei Paduraru; Client Service Director: Miruna Macsoda; Brand Grower: Iulia Voinea, Graphic Designer/DTP: Anca Uscatescu.
Din partea Europa FM: Andreea Barbulescu - Marketing Specialist.
Rusu+Bortun Brand Growers este o agentie de strategie si manifestare creativa de brand. Din 2008, integreaza servicii de branding, advertising si digital (prin Rusu+Bortun Cyber Growers) pentru a sustine spiritul antreprenorial.