Cercetarile de piata sunt foarte benefice pentru orice tip de business. In acest moment, in Romania nu foarte multe businessuri apeleaza la astfel de cercetari, in principal din cauza costurilor si lipsei de cunostinte legate de beneficiile pe care le aduce o cercetare de piata.
Cercetarea cantitativa
Cea mai cunoscuta cercetare de piata este cercetarea cantitativa, un tip de cercetare care se desfasoara de cele mai multe ori prin intermediul unui formular de sondaj. Acesta metoda de cercetare poate fi realizata si prin interviuri face-to-face, interviuri telefonice sau online.
Datele culese din aceste cercetari sunt unele exacte, precise si pot fi analizate din punct de vedere statistic. In general, la astfel de cercetari participa un numar ridicat de respondent.
Cercetarea calitativa
Acest tip de cercetare calitativa este oarecum opus fata de cea cantitativa, deoarece numarul de respondente unul redus si datele nu pot fi interpretate din punct de vedere statistic, ele fiind interpretate dintr-o perspectiva mult mai complexa.
Interviul in profunzime, focus-grupul, studiul de caz sau observatia sunt doar cateva din metodele de cercetare calitativa cunoscute de publicul larg.
Mystery Shopping
Cercetarea de tip mystery shopping este o cercetare care ajuta diverse companii sa evalueze obiectiv performantele angajatilor. Mai exact, poti verifica daca angajatii respecta standardele impuse de postul ocupat sau daca angajatii au deficient in relatia cu clientii sau potentialii clienti.
Acest tip de cercetare poate fi realizat prin mystery visit, mystery mail, mystery calls sau chiar mystery online shopping.
NewChallange – firma care realizeaza cercetari de piata in Bucuresti
Acesta companie, NewChallange, are o experienta de peste 5 ani si se adreseaza atat clientilor mici, cat si clientilor mari care doresc cercetari complexe, pe esantioane mari.
Clientii acestei firme de cercetari de piata sunt din diverse industrii precum segmentul bancar, retail sau auto. In plus, acesta companie are dezvoltata o platforma pentru clienti, acolo unde pot fi vazute datele colectate in timp real.