Foarte multe firme nu isi permit sa isi creeze propriul departament de marketing, cele mai multe alegand sa lucreze cu freelanceri sau cu agentii de promovare online.
Externalizarea activitatii de marketing scapa de anumite activitati firma, insa intrebarea cea mai importanta este “cui ii oferim responsabilitatea promovarii firmei?”.
De ce lucram cu freelanceri?
Firmele cu bugete mici decid de foarte multe ori sa colaboreze cu freelanceri care au cateva cunostinte de marketing online si care promit ca vor obtine rezultate cu bugetul disponibil.
Pretul mic este foarte atractiv pentru toate firmele, acestea facand abstractie de faptul ca isi lasa bugetul in mainile unor persoane care nu au cunostintele necesare pentru a maximiza rezultatele campaniilor. Freelancerii nu ofera garantii, nu pot fi trasi la raspundere pentru suma investita deoarece de obicei nu se realizeaza un contract, nu pot fi obligati sa ofere suport ulterior, lucreaza doar la proiectele pe care si le doresc si sunt angajati pentru task-uri in principal.
Cine lucreaza cu agentiile de promovare online?
Oamenii care stiu ce vor pot fi antreprenori aflati la inceput de drum, dar care stiu ca doar specialisti pot atingele obiectivele stabilite sau sunt persoane cu experienta ce isi doresc sa lucreze cu agentiile pentru ca sunt constinti de calitatea serviciilor prestate. O agentie de promovare online colaboreaza oamenii care stiu ce vor sau cei care s-au blocat in procesul de dezvoltare al afacerii in online.
Oamenii care s-au blocat sunt cei care au incercat sa faca singuri totul sau care au oameni pe marketing, dar care nu pot trece la urmatorul nivel pentru ca nu au experienta necesara. Acesti oameni sunt cei care inteleg procesul si stiu ca o colaborare cu o agentie le va aduce acel imbold de care au nevoie.
Freelanceri sau agentii de marketing?
Raspunsul este la fiecare om de afaceri, insa analizati-va foarte bine firma, echipa, bugetul disponibil, setati obiective si alegeti cu intelepciune.