Instruirea în rețelele sociale este acum la fel de importantă ca și formarea în mediile convenționale în urmă cu un deceniu. Purtătorul de cuvânt al corporațiilor de ieri este managerul social media de astăzi. Pentru marketerii de social media a devenit din ce în ce mai important să gestioneze în mod activ paginile Facebook ale companiei, conturile Twitter și alte canale de social media.
Întrucât comunicatorii s-au concentrat pe construirea acestor canale în mod independent, a devenit clar că marketingul social în sine nu este suficient. Social media este diferit de mass-media; distribuția singură nu pătrunde în filtrul social. Pentru a obține câștigurile necesare, trebuie să aibă loc conversații sau acțiuni. Fără click-uri în acest sens, întregul exercițiu este degeaba.
Așadar, ce este de făcut? Scalarea implicării pe rețelele sociale prin formarea la nivel de întreprindere în rețelele sociale înseamnă mobilizarea tuturor pentru a colabora în mod transparent. Presupunând că organizația are o politică socială corectă și responsabilă, cel mai ușor pas este de a scala angajamentul.
Angajații sunt interesați de succesul general al organizației. Cu toate acestea, se știe, de asemenea, că comunicațiile externe - în special atunci când sunt conduse de cei necalificați în arta dezvăluirii publice - pot fi ușor scoase din context de către concurenți sau critici și pot scăpa rapid de sub control.
Social media este un sport de echipă și aceasta este prima informație învățată la cursuri de social media. Pe rețelele sociale, acoperirea este un factor de implicare. Cu cât mai mulți oameni apreciază, comentează, redistribuie și dau „like” pe o rețea de socializare, cu atât mai departe ajunge informația. Dacă întreaga companie este instruită și învață cum să se angajeze în procesul de comunicare, rezultatul este marketingul social media la scară largă.
Politica de social media nu este suficientă. Aceasta este o componentă critică a oricărei strategii de social media. Cu toate acestea, o politică oferă valoare numai dacă oamenii o citesc și o înțeleg. Importantă este formarea și îndrumarea oferită oamenilor în jurul politicii. Cea mai bună politică din lume este cam inutilă dacă stă pe un raft sau se află pe intranet și fie oamenii nu se uită la ea, fie înțeleg cu adevărat nuanțele.
Cum influențează social media mediul de afaceriLiderii din industrie sunt pricepuți la tehnologie. Liderii digitali din mediul de afaceri își depășesc performanțele în fiecare industrie. Statisticile arată că:
- Companiile care investesc în implicarea clienților cu tehnologie și inițiative de operațiuni interne sunt, în medie, cu 26% mai profitabile și se bucură de evaluări de piață cu 12% mai mari;
- Având în vedere ușurința cu care permite colaborarea, social media are potențialul de a supraîncărca comunicarea clienților cu angajații;
- Instruirea în social media ajută la minimizarea fluctuației angajaților;
- În ultimii doi ani, aproape jumătate din toți angajatorii au fost nevoiți să facă față utilizării greșite a rețelelor sociale de către angajați (sau foști angajați);
- În aceeași perioadă, aproape jumătate din toți angajatorii au permis accesul la site-urile de socializare la locul de muncă, iar aceste cifre cresc în mod constant.
Dar mai puțin de o treime dintre angajatori instruiește personalul cu privire la utilizarea responsabilă a rețelelor sociale la locul de muncă. Oferirea accesului la rețelele sociale la locul de muncă fără a oferi instruire în social media este o modalitate ineficientă de a atinge conformitatea.