Kubis a lansat campania pro bono “Vot, nu Troc”, ce isi propune sa convinga oamenii sa devina observatori la alegerile prezidentiale ce vor avea loc pe 10 noiembrie.
Fara culoare politica, ci doar manata de dorinta de a creste spiritul civic, campania se manifesta prin website-ul votnutroc.ro si printr-un mini-muzeu al coruptiei electorale - Galeria Trocului Electoral- poate sa fie vizionata la Nod marketplace pana la sfarsitul lunii octombrie.
De la zahar, la faina, la ulei si pana la obiecte total neasteptate, in perioada electorala, partidele apeleaza la ce ne este deja cunoscut ca troc electoral. Pentru ca isi doreste sa contrabalanseze acest comportament, echipa Kubis si-a propus sa fie alaturi de Funky Citizens si sa convinga cat mai multi romani sa devina observatori ai alegerilor locale.
Prin urmare, in galerie au fost scoase in fata o parte din obiectele trocului electoral, cele care si-au facut prezenta vertiginos de-a lungul anilor in diverse judete din Romania. Expozitia are un dublu rol: un spatiu altfel in care te poti inscrie ca observator, precum si un gift shop in care artisti precum Dan Perjovschi, Wanda Hutira, Diana Papuc, Victor Firan, George Popa au donat niste obiecte reinterpretate ale trocului electoral asa cum si le inchpuie ei. Banii obtinuti din vanzarea acestora vor fi donati pentru un minim de confort al observatorilor in zilele alegerilor (hrana, transport etc).
“Am plecat de la o tensiune reala: trocul electoral nu poate fi oprit de cetateanul de rand, dar poate fi crescut un tip de comportament valoros comunitar si social: participarea ca observator la alegeri ajuta la un vot curat. Personal, cred foarte mult in teoria binelui mic: daca fiecare dintre noi (realist, daca cat mai multi dintre noi) ar face un bine mic in dreptul lui, atunci cu siguranta un bine mai mare se va intampla. Tocmai despre acest tip de gandire am vrut sa vorbim in campania noastra de recrutare a observatorilor pentru Funky Citizens,” a declarat Stefan Chiritescu, head of strategy Kubis.
Campania a debutat prin lansarea site-ului dedicat acestei actiuni - www.votnutroc.ro – si unde pot fi gasite toate informatiile necesare rolului de observator si ce implica acesta. In plus, a fost lansat un manifest video care vorbeste despre puterea binelui mic.
Echipele implicate in proiect sunt formate din:
Funky Citizens: Elena Calistru, Cosmin Pojoranu, Andrei Bulearca, Laura Burtan, Anabella Costache, Ion Mates, Alis Socea
Kubis:
Vlad Popovici- Managing Director
Alin Marghidanu- Creative Director
Carina Toma- Group Creative Director
Victor Firan- Art Director
Stefania Bercu - Strategic Planner
Stefan Chiritescu- Head of Strategy
Silviu Stefanescu- Front end developer
Paul Mustacescu- Back end developer
Cristina Rugina- Front end developer
Daniel Placinta- Chief Technology Officer
Vlad Iosipescu- Social Media Manager
Sebastian Luba- Head of Social Media
Matei Paspan- Head of Media Performance
Ionut Avadanei – DOP, editor
Marian Ciungu – Photographer
Oana Carcei – Logistics Manager
Claudiu Mihalache – Logistics Manager
Curatori: George Popa / Gabriela Petre
Artisti Gift Shop: Dan Perjovschi, Diana Papuc, Wanda Hutira, George Popa, Cofeteria, Dume de Mestecat
Influenceri: Carmen Uscatu, Elena Calistru, Corina Bacanu, Marian Ionescu, Georgiana Ionescu, Omid Ghannadi, Shurubel
Parteneri: Avanpost, Nod makerspace