In cadrul Future Retail Solutions, prima expozitie din Romania dedicata industriei de retail, agentia specializata in consumer interactions Syscom Digital a oferit un veritabil spectacol tehnologic, punand in scena inovatia si logistica de ultima ora. Accentul a fost pus pe interactiunea dintre brand si consumator: cand produsul isi intalneste publicul, diferenta o face capacitatea de a transforma o iesire la shopping intr-o experienta memorabila.
Toate dispozitivele prezentate la expozitie fac parte din divizia de proiecte speciale Experiential by Syscom Digital, infiintata in anul 2016. Prin intermediul acestei divizii, agentia deruleaza proiecte si campanii de marketing experential, o modalitate eficienta si spectaculoasa de a-i implica pe consumatori, oferindu-le posibilitatea de a interactiona cu brand-ul intr-un mod creativ.
“Industria de retail este astazi in totalitate digitalizata, iar instrumentele de marketing online sunt nelipsite in comunicarea cu consumatorii. In acest context “zgomotos” in care aproape toti producatorii si distribuitorii lanseaza intr-un ritm alert mesaje si oferte promotionale, consumatorii vor reactiona cu precadere la brand-urile a caror voce este mai puternica si memorabila, reusind astfel sa se diferentieze. Din 2016, odata cu infiintarea diviziei noastre de marketing experiential, suntem initiatorii si promotorii unui mod nou si inovativ de promovare, care merge dincolo de mediul online, pentru ca o experienta digitala totala ii tine pe consumatori conectati si atunci cand acestia sunt offline”, este de parere Maia Novolan, managing director Syscom Digital.
Instrumentele interactive prezentate de Syscom Digital la Future Retail Solutions au fost “vedetele” evenimentului, demonstrand participantilor ca posibilitatile de interactiune si brand engagement sunt, practic, nelimitate.
Conceput pentru afisaj dinamic, device-ul 3Senser se poate personaliza in intregime. Este dotat cu camera, touchscreen cu cel putin doua atingeri simultane, suflante de aer si imprimanta pentru fotografii in format fizic.
Dispozitivul de tip RFID product interactive display poate fi folosit cu succes ca solutie digitala in retail, permitand activari de produs creative. Trebuie doar sa ridici un produs si filmul de prezentare este afisat imediat pe ecran. Ecranul touch permite inscrierea in baza de date pentru clienti si campanii legate de produs. In plus, poate imprima pe loc un voucher de reduceri. Cu ajutorul produsului digital Interactive Shelf utilizatorii pot interactiona cu produsele expuse si vor avea la un touch distanta toate detaliile despre acestea, cat si optiunea catalogarii lor. Agentia a fost prezenta si cu Galaxy Display, instrumentul proiectat pentru display de produse premium in cadrul prezentarilor de produs sau al activarilor.
“Proiectele digitale de tip marketing experential pe care le derulam la evenimente indoor si outdoor, in mall-uri, supermarket-uri, la conferinte, in galerii si chiar pe strada sunt dezvoltate 100% in-house, intrucat echipa noastra dispune atat de expertiza, cat si de logisitica necesare. In acelasi timp, suntem la curent si ne inspiram permanent din noutatile tehnologice care apar la nivel mondial.”, afirma Maia Novolan.
Pe o piata competitiva, intersectia dintre marketingul digital, mobil, social si geo-localizat reprezinta o oportunitate inca insuficient exploatata de marketeri. Mecanicile de interactivitate in timp real (in-store, web si Social Media), aplicatiile Kinect pentru consumer interaction, dar si cele interactive dedicate pentru totemuri digitale sau tablete, photobooth-urile cu componente experientiale, ochelarii VR, vitrinele interactive sau caruselul foto 360 cu integrare in social media sunt numai cateva exemple din activarile personalizate pe care profesionistii in marketing le pot derula pentru o experienta unica de retail.