Lidl a atins pragul de 10 milioane de fani pe Facebook, la nivel european

Astfel, Lidl este retailerul alimentar cu cea mai mare comunitate de pe Facebook din Europa

Pe 27 februarie 2014, Lidl a atins pragul de 10 milioane de fani pe reteaua de socializare Facebook. Acest lucru este sustinut de studiul „Lidl Now 1# European Food Retailer on Facebook” publicat recent de catre „Socialbakers”, agentia de monitorizare social media.

 

Lidl si-a inceput activitatea internationala in social media in septembrie 2011, in sapte tari pilot (Marea Britanie, Spania, Irlanda, Olanda, Croatia, Romania si Finlanda). Anterior, Lidl Germania crease deja prima pagina de Facebook a companiei.

 

Au fost create ulterior pagini de Facebook in celelalte tari in care compania este prezenta, iar in aprilie 2013 s-au alaturat si ultimele tari. Astazi, Lidl are 26 de pagini oficiale ale companiei pe Facebook si o comunitate de 10,2 milioane de fani, iar media fanilor Lidl din totalul utilizatorilor de Facebook este de 5,9% in tarile vizate. Astfel, dupa doar doi ani si jumatate, Lidl devine retailerul alimentar numarul 1 la nivel european si numarul 2 mondial in ceea ce priveste activitatea pe Facebook.

 

Lidl se afla in top nu doar in ceea ce priveste numarul de fani. Studiul Socialbakers arata, totodata, faptul ca Lidl este retailerul alimentar din Europa cu cel mai numar de interactiuni si cu cel mai mare numar de raspunsuri la intrebarile fanilor de pe Facebook. Analiza completa realizata de Socialbakers poate fi gasita pe pagina: http://www.socialbakers.com/blog/2134-infographic-lidl-1-european-food-retailer-on-facebook

 

„Facebook a devenit in ultimii doi ani si jumatate o platforma de comunicare foarte importanta pentru Lidl”, a declarat Andreas Brücker, managerul agentiei de social media MRM Worldwide. „Succesul se explica prin consecventa si profesionalismul cu care Lidl trateaza tema social media. In afara materialelor publicitare transmise prin intermediul acestui canal, Lidl foloseste Facebook pentru a comunica deschis, transparent si intr-un mod bidirectional cu clientii.” Lidl isi implica fanii in clasicele concursuri cu premii, dar si in alte activitati. Astfel, au fost dezvoltate produse impreuna cu fanii de pe Facebook (Crowdsourcing) si au fost implementate proiecte caritabile (Crowdraising). Fanii au putut participa si la stabilirea ofertelor, iar  in unele tari, ei au hotarat ce articole din sortimentul Lidl vor fi la promotie in magazine.

 

„Lidl acorda foarte mare importanta opiniilor fanilor sai. Acesta este, din punctul meu de vedere, unul dintre principalii factori care au contribuit la succesul Lidl in social media, alaturi de continutul inovativ”, a adaugat Andreas Brücker. „Pe viitor, activitatile de pe Facebook se vor axa tot mai mult pe inovatie, transparenta si relatia cu clientii.”

 

Despre Lidl Romania pe Facebook

 

Lidl Romania a lansat pagina oficiala de Facebook pe 20 iunie 2011, iar in august 2013 a devenit compania numarul 1 din Romania, din punctul de vedere al numarului de fani inregistrati pe Facebook, atingand pragul de 1 milion.

 

Stiati ca:

 

-          Lidl Romania a primit de nenumarate ori certificatul Socially Devoted din partea Socialbakers, pentru rata ridicata de raspuns la intrebarile fanilor si ocupa prima pozitie in Top Regional Performer in Social Marketing Reports?

-          Rata de raspuns la intrebarile fanilor de pe pagina de Facebook a Lidl Romania este de 97%, iar timpul de raspuns este mai scurt de 60 de minute?

-          Lidl Romania a implementat o serie de campanii inovative in social media, precum „Live Social Grill“, aplicatia care le permitea fanilor sa vada in timp real cum un bucatar pregatea produse Lidl si le dadea posibilitatea sa isi aleaga portia cu un simplu tag sau campania „Lidl’s Valentine Kiss“, ce a avut la baza prima aplicatie care a utilizat tehnica Kiss Recognition?

-          Lidl Romania a sarbatorit in august 2013 pragul de 1 milion de fani pe Facebook, printr-un concert special organizat in Cluj Napoca si transmis live pe pagina oficiala de Facebook?