Telecom Data Consulting (TDC) a realizat un sondaj in randul clientilor sai pentru a vedea unde se afla in acest moment solutiile telecom in topul prioritatilor acestor companii si care se prefigureaza a fi tendintele de dezvoltare in domeniu. Printre concluzii:
• Desi mai bine de jumatate folosesc un sistem de mesagerie unificata si cei mai multi au implementat un sistem de video-conferinta, sistemele de tip UCC - Unified Communication and Collaboration nu sunt inca larg utilizate;
• Dintre companiile care au contact center, cele mai multe au optat pentru unul de tip inbound. De asemenea, aproximativ un sfert folosesc si solutii multimedia;
• Majoritatea clientilor companiei au declarat ca intentioneaza ca in urmatorii 2 ani sa implementeze sau sa faca un upgrade pentru sisteme de tipul UCC, contact center, IVR (Interactive Voice Response) sau Recording;
• Pentru viitor, cu totii considera ca dezvoltarea tehnologiei de comunicatii sta in virtualizarea sistemelor folosite. Solutiile de tip ”private cloud” par a fi unanim considerate ca cea mai buna varianta.
Aproximativ 70% dintre clientii Telecom Data Consulting care au raspuns la chestionar au declarat ca au deja implementat si folosesc un sistem de colaborare, fie ca e o solutie de la Skype (Skype for Business), de la Mitel (MiCollab), CISCO (Webex) sau alt provider de solutii telecom.
Mai mult de jumatate folosesc sisteme de mesagerie unificata de tip auto attendant/ voice mail, fax, email management etc.
Un aspect important este, insa, ca niciuna dintre companiile respondente nu are sistemele de comunicatii integrate printr-o solutie de tip UCC (Unified Communication and Collaboration). Unele dintre ele iau in calcul implementarea unei astfel de solutii in urmatorii aproximativ 2 ani, cu un buget estimat de 20.000 EUR.
Cu toate ca in acest moment nu sunt folosite de cea mai mare parte a companiilor cliente TDC, sistemele de tip UCC au o serie de avantaje evidente care vor duce la cresterea utilizarii lor.
Ceva mai mult de jumatate dintre cei care au raspuns la sondaj au declarat ca nu au integrat in sistemul de comunicatii al companiei si un contact center.
Dintre companiile care folosesc un contact center, cele mai multe utilizeaza unul de tip Inbound. Cu ajutorul lui, gestioneaza eficient solicitarile si mesajele venite din partea clientilor. Sunt insa si companii a caror activitate impune utilizarea unui mix (inbound + outbound), prin intermediul carora au parte de un bun management al mesajelor primite, dar si transmise.
Majoritatea companiilor care au raspuns la chestionar folosesc o solutie de contact center inchiriata si o echipa proprie de agenti. Mai putine sunt cele care au optat pentru o formula de tipul solutie + echipa proprie.
O alta nisa a serviciilor de telecomunicatii care se contureaza ca avand un potential demn de luat in seama este cea a serviciilor de inregistrare si de monitorizare a calitatii. Majoritatea companiilor cliente TDC care au un contact center declara ca nu au inca si astfel de sisteme, piata pentru ele fiind, cu siguranta, inca mare.
Se vorbeste mult in ultimii ani despre o tendinta de migrare catre cloud si solutii virtualizate. Cu toate acestea, cea mai mare parte a companiilor care au raspuns la sondajul realizat de TDC au declarat ca solutiile de comunicare utilizate sunt pe echipamente dedicate (on premises).
De mare interes pentru industria de telecomunicatii sunt si planurile pe care companiile le au cu privire la implementarea sau actualizarea anumitor sisteme pe care le folosesc. Majoritatea clientilor TDC au declarat ca intentioneaza ca in urmatorii 2 ani sa implementeze sau sa faca un upgrade pentru sisteme de tipul UCC, contact center, IVR (Interactive Voice Response) sau Recording.
Pentru viitor, cu totii considera ca dezvoltarea tehnologiei de comunicatii sta in virtualizarea sistemelor folosite. Solutiile de tip ”private cloud” par a fi unanim considerate ca cea mai buna varianta.
Companiile care au participat la sondajul realizat de Telecom Data Consulting activeaza in domenii precum cel al serviciilor de tip B2B, B2C, educatie, productie sunt organziatii guvernamentale sau ONG-uri. Sunt, de asemenea, atat companii de talie mica, cat si de talie mijlocie sau mare.