Mercedes-Benz Clasa X Concept – Prima privire asupra noului pick-up ce poarta pe capota steaua in trei colturi

Mercedes-Benz Clasa X

Prin Clasa X Concept, Mercedes-Benz Vans prezinta o perspectiva concreta asupra noului sau pick-up, Clasa X. Primul pick-up premium va combina cele mai bune aspecte ale celor doua lumi: puterea unui pick-up clasic cu eleganta consacrata Mercedes-Benz. Acest lucru este demonstrat in mod impresionant de Mercedes-Benz, ce lanseaza doua variante de design. Clasa X Concept aventurierul puternic ilustreaza faptul ca viitoarea Clasa X va avea toate punctele forte ale unui pick-up clasic - robust, functional, puternic si cu abilitatea de a circula off-road. Clasa X Concept exploratorul rafinat merge un pas inainte si arata prin ce se va evidentia acest pick-up care poarta steaua Mercedes-Benz. Clasa X va fi un adevarat Mercedes-Benz, de la designul distinctiv de brand si confortul inegalabil, pana la dinamica si siguranta la volan. Acest lucru va transforma Mercedes-Benz in primul producator premium care ia in considerare cerintele in continua schimbare ale clientilor din segmentul global al pick-up-urilor de dimensiuni medii. Pentru prima data, Mercedes-Benz va face ca acest pick-up robust, cu locuri pentru pana la cinci persoane, sa devina atractiv ca masina de familie, pentru un stil de viata urban.

Prin acest pick-up, Mercedes-Benz Vans va extinde gama de produse cu un al patrulea model de serie. In acelasi timp, compania ce poarta steaua in trei colturi va deveni primul producator premium care patrunde in segmentul promitator al pick-up-urilor de dimensiuni medii. Daimler AG va face investitii de noua cifre (euro) in noul model, la momentul lansarii lui pe piata. Acesta va fi lansat la sfarsitul anului 2017, sub numele de Mercedes-Benz Clasa X. Pietele importante vor fi Argentina, Brazilia, Africa de Sud, Australia si Europa.

Dr. Dieter Zetsche, Presedintele Consiliului de Administratie Daimler AG si Manager Mercedes-Benz Cars declara: „Prin pick-up-ul Mercedes-Benz vom acoperi un segment inca neexploatat din portofoliul nostru. Obiectivul nostru: dorim sa oferim clientilor autovehicule potrivite nevoilor lor specifice. Clasa X va stabili noi standarde intr-un segment in continua crestere".

„Vom deschide si vom schimba segmentul de pick-up-uri de dimensiuni medii prin primul pick-up din lume cu adevarat premium, destinat stilului de viata urban modern", spune Volker Mornhinweg, Manager Mercedes-Benz Vans. „Viitoarea noastra Clasa X va fi un pick-up fara compromisuri. Cadrul de tip scara, cuplul mare, motorul cu sase cilindri si tractiunea integrala sunt neaparat necesare pentru noi. Ca valoare adaugata, noi aducem siguranta, confortul, agilitatea si designul expresiv - cu alte cuvinte, tot ceea ce evidentiaza autovehiculele care poarta steaua Mercedes-Benz. Vom atrage astfel atentia unor clienti noi, care nu au luat in considerare inainte posibilitatea de a cumpara un pick-up.”

Schimbarea segmentului: Mercedes-Benz este primul producator al unui pick-up premium

La nivel mondial, piata pick-up-urilor de marime medie trece printr-o schimbare radicala. In trecut, acestea erau cumparate pentru a fi simpli „cai de tractiune". Astazi, sunt din ce in ce mai populare ca autovehicule versatile, pentru o utilizare simultan personala si comerciala sau pentru o folosire strict personala. Procentul de pick-up-uri utilizate in scopuri personale a crescut constant de cativa ani. In consecinta, cabina dubla s-a transformat in corpul dominant al autovehiculului, oferind spatiu pentru pana la cinci persoane. Tot mai multi clienti privati sau din mediul de afaceri solicita autovehicule comerciale avand caracteristicile si confortul unui autoturism. O evolutie similara a avut loc in segmentul autovehiculelor off-road acum 20 de ani. Atunci, Mercedes-Benz a fost primul producator premium care a lansat un SUV (sport utility vehicle), Clasa M, si a redefinit complet segmentul off-road, cu un succes de durata. 

„Variantele de design ale Clasei X Concept reinterpreteaza idiomul distinctiv al designului de brand al SUV-urilor noastre, in cea mai expresiva forma, si intruchipeaza dihotomia filozofiei noastre, fiind hot si cool”, declara Gorden Wagener, Manager Design la Daimler AG. „Cu un design progresiv, aventurierul puternic exprima modernitatea cool si setea de aventura, in timp ce exploratorul rafinat foloseste emotie pura pentru a oferi o experienta concreta a frumusetii moderne."

Clasa X Concept exploratorul rafinat: design progresiv cu aspect de SUV                

Clasa X Concept exploratorul rafinat, vopsit in elegantul alb metalic, arata in mod impresionant cum pick-up-ul Mercedes-Benz face o declaratie de stil in segmentul sau si in mediul urban. Contrastul dintre designul atractiv prin emotia transmisa si detaliile tehnice precise, inovatoare si inteligente reinterpreteaza filozofia Mercedes-Benz. Designul atletic confera acestei masini concept un aspect expresiv si dinamic. Partea din fata reprezinta evolutia partii frontale a SUV-ului - cu o priza de aer mai mare pe capota si faruri care se extind mult pe aripi. Clasicul spoiler de SUV si arcadele rotilor puternic evazate pun si mai mult accent pe latime si ofera autovehiculului o pozitie si mai solida pe drum. In acelasi timp, partea frontala se distinge prin grila radiatorului cu o singura fanta, cu steaua Mercedes-Benz pozitionata central, aceasta fiind, de altfel, un element distinctiv al elegantelor coupé-uri Mercedes-Benz.

Aripile largi din fata si din spate fac loc unui ecartament potrivit pentru duritatea traseelor off-road. Jantele din aliaj usor de 22 de inch, cu un finisaj cromat contrastant de culoarea antracitului, confera Clasei X Concept exploratorul rafinat o pozitie impozanta. Panourile de rulare sunt integrate in caroserie si subliniaza corpul autovehiculului sculptat intr-o forma sportiva. In functie de unghiul de iluminare, vopseaua, creata special pentru aceasta masina concept, da profilului sau atletic si mai mult farmec emotional.

Partea din fata foarte scurta a masinii, partea din spate foarte lunga si doua linii lungi care se intind pe margini amplifica accentul pus pe dinamica condusului. Partea din spate a ambelor autovehicule concept poarta o margine cromata asemanatoare SUV-ului, in partea de jos, si, ca trasatura distinctiva, o banda luminoasa formata din LED-uri din crom subtire, ce inconjoara hayonul. Aceasta subliniaza caracterul unic al acestui viitor model de pick-up.

Interior elegant, cu un nivel ridicat de manevrabilitate si confort

Interiorul Clasei X Concept exploratorul rafinat este o declaratie de stil, in egala masura emotionala si eleganta, caracterizata de un mix intrigant de culori calde si reci, precum si de materiale de inalta calitate. Universul de culori si materiale folosite transmite filozofia puritatii senzuale a designului Mercedes-Benz. Atingerea fina a pielii naturale intoarse, de culoare maro, folosita la scaune, ofera un sentiment confortabil. Aceasta culoare calda, regasita de asemenea pe tabloul de bord, este combinata cu pielea nappa de un alb glacial. Marginea realizata din lemn afumat de stejar, cu porii deschisi, contrasteaza cu elementele lucioase din aluminiu. Astfel, lumea luxului modern este reprezentata intr-un mod extrem de elegant.

Farmecul contemporan este amplificat si mai mult de fantele de ventilatie rotunde, de display-ul central de inalta rezolutie, de sine statator, precum si de controlerul central si de touchpad-ul multifunctional. La fel ca la un smartphone, toate functiile telematice pot fi controlate prin touchpad, folosind gesturi sau introducand litere sau caractere. Prin urmare, Mercedes-Benz introduce cel mai modern concept de control si de afisaj din segmentul de pickup-uri de dimensiuni medii. In acelasi timp, caracteristicile si functionalitatile specifice segmentului pick-up-urilor au fost pastrate, cum ar fi frana de mana din consola centrala.

Clasa X Concept aventurierul puternic: redefinirea durabilitatii

Venind in completarea Clasei X Concept exploratorul rafinat, al doilea autovehicul concept se concentreaza pe trasaturile clasice ale unui pick-up. Clasa X Concept aventurierul puternic, cu un finisaj de vopsea metalica lemonax, exprima duritate, durabilitate si performanta off-road. Acesta subliniaza in mod impresionant faptul ca viitorul pick-up Mercedes-Benz va combina confortul si eleganta cu trasaturile de baza ale acestei categorii de autovehicule.

Plafonul Clasei X Concept aventurierul puternic este la o inaltime de 1,90 metri. Anvelopele mari de dimensiunea 35x11.50, stabilitatea puternica la sol si designul atletic inspira respect de la prima vedere. Grila radiatorului cu doua fante, semn distinctiv al SUV-ului, bara de protectie frontala si din spate, protectiile pentru aripi si arcadele mate de carbon ale rotilor evidentiaza si mai mult estetica off-road superioara. Un troliu electric in partea din fata si un carlig metalic in partea din spate sunt indicii suplimentare ale durabiliitatii si puterii acestui viitor pickup.

Avand un design progresiv, aceasta masina concept transmite independenta si sete de aventura in formele cele mai pure. Acest sentiment este prezent si in interior. Elementele mate de carbon de pe suprafetele exterioare si interioare, suprafetele metalice lustruite, precum si o combinatie indrazneata de culori ii confera acestui autovehicul expresia puterii. Finisajul exterior metalic de vopsea in nuanta lemonax este perfect asortat cu tusele interioare de culoare. Conceptul de materiale si nuante utilizat completeaza aspectul exterior cu piele nappa neagra lucioasa si carbon negru embosat pe suprafete de piele. Pentru a proteja scaunele astfel incat sa asigure suport lateral in toate situatiile si pe orice tip de teren, suporturile laterale sunt acoperite cu piele neagra, care ofera o aderenta foarte buna si are un sentiment placut la atingere.

Clasa X: motor puternic, confort ridicat si siguranta exemplara

Ca de fiecare data, clientii Mercedes-Benz vor putea alege in cazul Clasei X diferitele variante de echipare, pentru a personaliza exteriorul si interiorul. In plus, Mercedes-Benz va dezvolta o gama speciala de accesorii pentru pick-up. Gratie strategiei modulare deja testate, o serie de componente interioare, pe care clientii le cunosc si le aprecieza deja de la Clasa C si Clasa V, vor fi regasite si la Clasa X – de la materialele de inalta calitate perfect finisate si sistemul de infotainment, la confortul scaunelor ergonomice. In consecinta, acest pick-up va oferi sentimentul deja cunoscut de familiaritate tipic marcii si va aduce un nou nivel de confort si atractivitate in segmentul pick-up-urilor de dimensiuni medii.

Clasa X va stabili, de asemenea, noi standarde in segmentul sau, in ceea ce priveste conectivitatea. Datorita modulului de comunicare cu cartela SIM incorporata va fi posibila utilizarea extensiva a serviciilor de conectare Mercedes me. Soferii pot conecta pick-up-ul la smartphone, tableta sau PC in orice moment si de oriunde. De exemplu, pot trimite destinatii de navigare catre autovehicul, pot vedea unde este parcat sau cat de mult combustibil are in rezervor. In plus fata de aceste servicii online optionale, de la distanta, sunt disponibile si alte servicii standard, cum ar fi recuperarea dupa accident, managementul intretinerii si al defectiunii.

Gama de motoare este, de asemenea, variata. Varful de gama va avea un motor diesel V6, combinat cu tractiunea integrala 4MATIC. Cuplul mare al motorului va oferi o dinamica ridicata on-road si off-road. Sistemul integral va combina un sistem electronic de tractiune, o cutie de transfer reductor si doua diferentiale. Sistemul de tractiune si diferentialele actionate electric canalizeaza puterea acolo unde tractiunea este cea mai buna. In conditii extreme off-road, diferentialele din spate si diferentialul dintre osii pot fi blocate. Acest lucru va face posibila depasirea obstacolelor dificile si a pantelor in conditii de siguranta.

Puternicul sistem de rulare si sasiul de tip scara pot transporta o incarcatura de peste 1,1 tone si o capacitate de remorcare de pana la 3,5 tone. Aceasta putere este suficienta, de exemplu, pentru a transporta in pick-up aproximativ patru metri cubi de lemn de foc sau pentru a tracta o barca. In acelasi timp, suspensia, special construita cu osii late, puntea spate cu arcuri elicoidale si un amortizor calibrat cu precizie, vor asigura un confort sporit la rulare – on-road si off-road. Pick-up-ul care poarta steaua in trei colturi va impresiona prin directia precisa, prin experienta de condus confortabila si prin virajelele agile. In plus, va amortiza loviturile in mod elegant, transformandu-l in autovehiculul perfect pentru mediul urban.

La fel ca toate autovehiculele Mercedes-Benz, pick-up-ul se va distinge prin siguranta exemplara. Sistemele moderne de asistenta a soferului, bazate pe camere video, radar si senzori cu ultrasunete, vor sprijini si ajuta soferul in multe situatii aparute in timpul condusului si vor spori siguranta si confortul. O serie de sisteme de asistenta vor fi incluse standard in componenta pick-up-ului.

Un Mercedes printre pick-up-uri: focus pe cinci grupe de clienti

Clasa X va combina punctele forte ale unui pick-up cu atractivitatea, confortul, placerea de a conduce si siguranta ce individualizeaza autovehiculele care poarta steaua Mercedes-Benz. Prin urmare, pick-up-ul Mercedes-Benz va anula diferentele dintre utilizarea in scop comercial si cea in scop personal si dintre folosirea urbana si rurala. Aceasta caracteristica va atrage atat proprietarii de pick-up, care doresc sa aiba parte de beneficiile unui autoturism, precum performanta, siguranta si confort, cat si pentru persoanele care conduc un autovehicul de pasageri, un SUV sau autovehicul comercial usor. Aceste date au rezultat din studiile extensive de piata efectuate de Mercedes-Benz, vizand potentialii clienti din pietele tinta. 

Pick-up-urile de dimensiuni medii au in prezent cea mai mare cota din piata totala a autovehiculelor in Australia, cu 14,1%. Argentina vine din urma, cu 11,6%. Acest lucru inseamna ca, in aceste tari, unul din opt autovehicule inregistrate este un pick-up din categoria de o tona. In Brazilia, pick-up-urile de dimensiuni medii au o cota de aproape 5% din piata totala a autovehiculelor. Aceasta cota este de 0,5% in Germania, 1,3% in Marea Britanie, 1,4% in Turcia si 0,8% in Rusia.

Pe baza studiilor sale de piata, Mercedes-Benz a identificat cinci grupuri de clienti specifici pentru Clasa X, cu relevanta diferita in fiecare tara.

Un grup tinta important este format din familiile cu un stil de viata activ si o afinitate pentru produsele premium. Ei folosesc pick-up-ul mai ales pentru naveta la locul de munca, pentru cumparaturi, pentru a duce copiii la scoala sau la diferite activitati sportive, pentru excursii de week-end si vacante. Pietele importante sunt Brazilia, Argentina, Australia si Africa de Sud.

Un alt grup tinta pentru Clasa X sunt aventurierii de succes, care traiesc in mediul urban si practica sporturi in aer liber, cum ar fi schiatul sau jet ski-ul si detin propria lor barca. Ei au nevoie de un autovehicul premium confortabil pentru a-l folosi zi de zi si care, in acelasi timp, le ofera spatiu de incarcare suficient si posibilitatea de a-si remorca echipamentele de agrement. Pietele de top sunt Australia, Africa de Sud, Brazilia, Marea Britanie si Germania.

In plus, pick-up-ul Mercedes-Benz va avea potentialul de a inspira individualistii care adopta cele mai noi trenduri, cu o afinitate pentru produsele premium. Acestia au un stil de viata independent si isi doresc un autovehicul cu un design unic, ce iese din tipare, si care le pune in evidenta personalitatea si statutul lor. Aceste persoane independente folosesc pick-up-ul ca un „autovehicul de zi cu zi" pentru oras, destinat activitatilor de seara si de weekend, precum si evenimentelor sportive. Pietele cheie pentru acest grup tinta sunt Germania, Marea Britanie, Africa de Sud si Brazilia.

Al patrulea grup de clienti include oamenii de afaceri, cum ar fi contractorii din constructii, arhitectii si furnizorii de servicii care doresc sa-si foloseasca pick-up-ul atat in scopuri comerciale, cat si personale. Pick-up-ul poate fi o masina de serviciu confortabila, pentru intalniri cu clientii, dar la fel de buna si pentru a transporta angajatii sau uneltele si materiale de constructie. Astfel, poate fi un „autovehicul de zi cu zi", dar si un autovehicul pentru activitati de weekend. Piete importante pentru oamenii de afaceri sunt Germania, Marea Britanie, Australia si Argentina.

Detinatorii de ferme de vite din Argentina, cultivatorii de soia din Brazilia sau viticultorii din Africa de Sud pot, de asemenea, folosi pick-up-ul lor in scopuri comerciale si personale. Pe de o parte, ei au nevoie de un autovehicul care sa-i poata transporta pe teren neasfaltat si sa aiba suficienta sarcina utila si capacitate de remorcare, pe de alta parte, acesta trebuie sa fie adecvat pentru intalnirile cu clientii si furnizorii, cat si pentru utilizarea ca „autovehicul de zi cu zi", pentru familie.

Productie in cooperare cu Renault-Nissan

Lansarea pe piata a modelului Mercedes-Benz Clasa X in Europa va avea loc la finalul anului 2017. Noul model de serie va fi situat in segment la un pret atractiv. Pick-up-ul va fi fabricat in cooperare cu Alianta Renault-Nissan. Productia pentru pietele din Europa, Australia si Africa de Sud va incepe la fabrica Nissan din Barcelona (Spania), in 2017.

Clasa X pentru piata din America Latina va iesi de pe liniile de asamblare de la fabrica Renault din Cordoba (Argentina), incepand cu anul 2018.

Prin Clasa X, Daimler AG si Alianta Renault-Nissan isi extind cooperarea strategica, inceputa in urma cu sase ani. Aceasta faciliteaza intrarea rapida si eficienta din punct de vedere financiar a producatorului Mercedes-Benz in segmentul pick-up-urilor de dimensiuni medii, care este in continua crestere. In plus, ambele companii beneficiaza de o utilizare optima a capacitatii de productie. Nissan este al doilea mare producator din lume de pick-up-uri de dimensiuni medii, cu o sarcina utila de o tona, si are peste 80 de ani de experienta in producerea si promovarea acestor tipuri de autovehicule. 

Mai multe informatii despre Mercedes-Benz sunt disponibile online la: www.mercedes-benz.ro si www.media.mercedes-benz.ro.

Informații de contact

Nume Companie

Mercedes-Benz

Persoana de contact

Irina Gonta, Junior Media Associate

Telefon

0756045029

E-mail