Mercedes-Benz Vans Pe drumul spre viitor: Mercedes-Benz Vans lanseaza initiativa strategica adVANce

Mercedez-Benz Vans isi extinde in continuare rolul de pionier in segmentul de autovehicule comerciale usoare, punand bazele unei transformari strategice de amploare. Pe viitor, Mercedes-Benz Vans nu va mai fi doar un producator de autovehicule comerciale usoare de succes la nivel global, ci va evolua intr-un furnizor de solutii integrate orientat spre clienti.

Cu adVANce, Mercedes-Benz lanseaza o initiativa strategica pentru viitor care se concentreaza pe trei domenii de inovatie: conectivitate si aplicatii internet, ce permit o integrare perfecta a unei game variate de tehnologii la bordul autovehiculelor Mercedes-Benz Vans (digital@vans), solutii inovatoare hardware pentru industria de transporturi (solutions@vans), precum si noi concepte de mobilitate la cerere pentru transportul de bunuri si de pasageri (mobility@vans).

Scopul diferitelor activitati intreprinse in cele trei domenii este de a identifica solutii inovatoare pentru cererile din prezent si cele viitoare, alaturi de clienti si utilizatori, de a le dezvolta rapid si de a asigura un plus de valoare pentru clienti in ceea ce priveste eficienta, viteza si sustenabilitatea.

Domeniul digital@vans se concentreaza pe incorporarea tehnologiilor moderne in autovehicule. Mercedes-Benz Vans lucreaza la crearea unor sisteme de management inteligente pentru serviciile mobile si autovehiculele aflate in service. Acestea includ procese automate de comanda, precum si livrari direct la autovehicul si viceversa.

In domeniul solutions@vans, Mercedes-Benz Vans lucreaza la dezvoltarea de sisteme de spatii de incarcare automate pentru autovehiculele de livrari, care, printre altele, grabesc semnificativ procesul de incarcare si descarcare si le imbunatatesc eficienta.

In domeniul mobility@vans, Mercedes-Benz Vans impreuna cu diversi parteneri dezvolta concepte inteligente de transport pentru bunuri si pasageri. Cele din urma suplimenteaza transportul public si asigura transportul individual de pasageri, rapid si eficient, in timpul si in afara orelor de varf. In cazul transportului de bunuri, reteaua inteligenta de tehnologii creeaza oportunitati de crestere a eficientei si imbunatateste procesul de transport. In plus, Mercedes-Benz Vans lucreaza la modele inovatoare de leasing si inchiriere.

„In 2015, am stabilit noi recorduri de vanzari, profit si moduri de operare, iar anul acesta, pana acum, am obtinut rezultate exceptionale.”, spune Volker Mornhinweg, Directorul diviziei Mercedes-Benz Vans. „Totusi, nu ne oprim aici. Mediul nostru este foarte dinamic. Universul clientilor nostri se schimba rapid si in mod dramatic. Ne pregatim de acest lucru intensiv si din timp. In acest moment ne extindem strategia de business ca sa putem merge dincolo de produs, ne adaptam modelele de organizare si cooperare si investim in capacitatea noastra de inovare. Putem vedea reteaua inteligenta de van-uri, sistemele hardware automate si serviciile noi de mobilitate ca pe o oportunitate sigura de a face posibilii clienti sa se gandeasca cu entuziasm la Mercedes-Benz Vans. Eficienta si productivitatea pe care noile noastre abordari le ofera clientilor nostri sunt esentiale pentru a obtine acest lucru.”

O noua perspectiva „globala” a strategiei „Mercedes-Benz Vans goes global”

Transformarea industriei este rezultatul diverselor trend-uri economice si sociale, printre ele numarandu-se: dezvoltarea comertului online, cresterea retelei inteligente a multor tipuri de tehnologii si proliferarea unor modele de business online. In acest context, Mercedes-Benz Vans isi reconsidera strategia „Mercedes-Benz Vans goes global”.

„Cand ne referim la ‹global›, nu ne raportam doar la semnificatia geografica.”, explica Volker Mornhinweg. ‹Global› inseamna, de asemenea, ca ne directionam atentia dincolo de autovehicul in intregul lant valoric, precum si in intregul mediu de business al clientilor nostri. Suntem in mod evident mai mult decat un producator de van-uri. Gandim totul la nivel global, integrat, concetrandu-ne pe beneficiile clientului”.

Noi modele de organizare in segmentul start-up-urilor

Noua directie de business este insotita de dezvoltarea culturii organizationale a diviziei ca parte a strategiei adVANce, ceea ce asigura vizibilitatea acestei abordari integrate. La baza strategiei este in continuare produsul. Totusi, acesta va fi afiliat unei platforme de solutii interconectate si in sistemul de concepte inovative pentru transport. Pentru a asimila aceste schimbari in interiorul organizatiei, Mercedes-Benz va infiinta o noua divizie si va deschide sedii la Stuttgart, Berlin si Silicon Valley, intrand in spatiul creativ al start-up-urilor.

Noi metode de cooperare cu start-up-uri prin adVANce

Strategia adVANce include totodata colaborarea cu start-up-uri active sau in dezvoltare. Obiectivul colaborarii cu companii recent lansate este de a stabili parteneriate pe termen lung si de a dezvolta in mod sistematic idei in cele trei domenii de inovatie adVANce.

„Pornim pe acest drum cu multa incredere. Cu adVANce, demonstram ca ceea ce avem in prezent nu este suficient.”, explica Volker Mornhinweg. „Spiritul de pionier si determinarea ne-au condus mereu si asa va fi in continuare. Suntem capabili sa combinam punctele forte si cunostintele pe care le-am acumulat de-a lungul deceniilor cu noi perspective, metode de lucru si idei. Am descoperit o abordare integrata care se adapteaza schimbarilor care apar zi de zi, si chiar mai mult, va fi cu un pas in fata lor.”

Interviu Volker Mornhinweg, Directorul diviziei Mercedes-Benz Vans

Volker Mornhinweg: „In viitor, clientii vor avea nevoie de mai mult decat un van cu patru roti”

Investitiile in noi tehnologii, noi locatii la Berlin si Silicon Valley, noi forme de cooperare cu partenerii de business si clientii. Prin intermediul adVANce, Mercedes-Benz evolueaza de la un producator de autovehicule la un furnizor de sisteme complete de solutii. Volker Mornhinweg, Directorul diviziei Mercedes-Benz explica de ce este necesara transformarea si ce anume poate invata un start-up de la o companie mare.

Domnule Mornhinweg, Mercedes-Benz Vans a atins noi recorduri in vanzari, profituri si mod de operare in 2015. Succesul continua si in 2016. De ce ati initiat transformarea directiei de business a diviziei acum?

Am vandut 321.000 de autovehicule anul trecut, am avut profituri de 11.5 miliarde de euro si am crescut rezultatele operationale cu 29%, ajungand la 880 milioane de euro. Adesea, astfel de rezultate limiteaza companiile care vor sa inoveze. Le este frica sa piarda actualii clienti prin schimbare si transformare.  Asadar stagneaza si in consecinta, risca sa piarda mari oportunitati din punct de vedere al tehnologiilor si al atragerii de noi clienti. Cu toate acestea, din punctul meu de vedere, cand o companie are succes, este momentul perfect pentru a incepe o transformare. Noi avem resursele necesare precum si potentialul de a inova. Cunoastem, de asemenea, foarte bine universul clientilor nostri si nevoile lor. Vrem sa folosim aceasta transformare in avantajul afacerii noastre.

Cum arata exact aceasta transformare? Ce anume o determina?

Megatrend-uri precum urbanizarea si digitalizarea ne schimba stilul de viata si pe cel de lucru. In fiecare saptamana, sute de mii de persoane se muta din mediul rural in cel urban. Statistic vorbind, un oras de suprafata Milano-ului apare undeva, in lume, in fiecare saptamana. In 2030,  mai mult de doua treimi din populatia globala va locui la oras. Numarul megacity-urilor va creste si vor aparea din ce in ce mai multe megaregiuni urbane precum zona metropolitana a Londrei. Orase si regiuni ca cele mentionate au nevoie de o planificare extrem de complexa a spatiului, care sa beneficieze de sisteme complexe de transport al bunurilor si al pasagerilor. In plus, ele reprezinta un nucleu si un incubator al inovatiilor. Din cauza cresterii traficului si reducerii distantelor, transportul electric va predomina in orase si va reprezenta baza transportului urban pe termen mediu.

Digitalizarea influenteaza obiceiurile si comportamentul oamenilor la fel de mult. In 2015, erau 13.4 miliarde de obiecte in intreaga lume conectate la internet. Expertii estimeaza ca numarul acestora va ajunge la 38.5 miliarde in 2020. Dezvoltarile si consecintele asociate acestui lucru sunt bine cunoscute. O parte dintre acestea afecteaza afacerea noastra in mod direct sau indirect, de exemplu dezvoltarea comertului online cu optiuni de livrare in aceeasi zi sau intervale de livrare bine definite, precum si segmente de noi produse. Mai mult, apar noi modele de business digitale, conectate la internet.

Care va fi noua organizare Mercedes-Benz luand in considerare aceste trend-uri si dezvoltari?

Vrem sa evoluam dintr-un producator obisnuit de van-uri intr-un furnizor de sisteme de solutii integrate. Ca o consecinta a urbanizarii si a digitalizarii, in viitor, transportul trebuie sa beneficieze de o organizare sustenabila si de un design mai inteligent, eficient si flexibil. Noi tehnlogii ca sistemele automate de livrare si internetul ne ofera posibilitatea de a rezolva aceasta provocare. In viitor, clientii vor avea nevoie de mai mult decat un autovehicul cu patru roti.

In acest context, dorim sa extindem modelul nostru de business. Stategia de business a diviziei noastre continua sa fie „Mercedes-Benz Vans goes global”, dar „global” nu mai descrie doar activitatile noastre de pe pietele internationale. Schimbam intreaga noastra perspectiva de a deveni mai globali si integrati. Nu ne mai concentram exclusiv pe autovehicule, dar analizam daca putem sa rezolvam problemele clientilor nostri cu noi tehnologii integrate solid si ce functii aditionale mai putem adauga la acestea. Van-urile noastre se vor transforma intr-o platforma a transportului de maine, coreland inteligent aceste tehnologii si facandu-le sa devina o parte integrata a internetului.

Dezvoltam noi functii de conectivitate pentru autovehiculele noastre pentru a le face mai sigure, mai eficiente si mai sustenabile. Aceste functii ne vor permite sa raspundem mai rapid la comenzile clientilor. Vom dota masinile cu diverse aplicatii si solutii hardware ingenioase. Lucram la noi modele de mobilitate pentru a efectua un transport al pasagerilor si al bunurilor inteligent.

Si modul nostru de lucru va deveni mai „global”. Acest lucru se va reflecta asupra proceselor de munca, serviciilor si echipelor de lucru de la noile locatii din Stuttgart, Berlin si Silicon Valley. Acolo dorim sa combinam formulele de succes din cultura start-up cu punctele forte clasice Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz este cel mai vechi brand de autovehicule din lume. Cum se potriveste acest aspect cu cultura start up-urilor?

Punctele forte, eficienta si performanta caracteristice unui brand global se imbina foarte bine cu capacitatile unui start-up. Agilitatea, ritmul si determinarea cu care multe start-up-uri dezvolta si implementeaza idei sunt impresionante. Aceasta cultura este caracterizata de agilitatea, flexibilitatea si credinta ca regresele fac parte dintr-un proces creativ de succes. Intentionam sa facem loc pentru toate aceste metode de lucru in organizatia noastra. Planuim sa facem exact acest lucru cu strategia adVANce.

Cum ar arata acest lucru?

As dori sa ilustrez asta folosind un exemplu. Van-urile noastre sunt instrumente de calitate pentru clientii nostri. Pentru a ne asigura ca van-urile asigura eficienta si siguranta, avem nevoie de procese stabile si structurate, de la dezvoltare si achizitie, pana la productie, marketing si vanzari.

Cu toate acestea, exista cereri si nevoi ale clientilor pentru care alte aspecte sunt esentiale, de exemplu cand lucram la niste solutii adaptate special la o anumita situatie pentru transportul final al livrarilor.

Pentru astfel de proiecte, obiectivul principal nu este de a prezenta instantaneu solutii care au functionat in trecut, ci de a intelege nevoile, provocarile si problemele clientului.

Ce altceva va schimba modul in care opereaza van-urile Mercedes-Benz?

In noile locatii vor lucra oameni din diverse arii de specialitate: IT, stiinte sociale, design sau logistica, cu cativa colegi de la Daimler. Varsta medie a echipei este de 35 de ani. Aceasta abordare in ceea ce priveste echipa, ne ajuta sa ne gandim la noi aspecte atunci cand formam o echipa. 

Informații de contact

Nume Companie

Mercedes-Benz

Persoana de contact

Irina Gonta, Junior Media Associate

Telefon

0756045029

E-mail