Trecerea intr-un nou an aduce sentimentul unui nou inceput si este un motiv de sarbatoare pentru oamenii de peste tot, care petrec alaturi de prieteni. In acelasi timp, este un moment in care toata lumea spera la ce este mai bun si de aceea exista si obiceiuri specifice pentru a se asigura ca anul care incepe va fi unul bun: tripsta a analizat ce fac oamenii de Anul Nou cu scopul acesta si prezinta unele dintre obiceiuri.
De la un anumit tip de lenjerie la traditii care implica mancare sau bautura: traditiile de Anul Nou variaza pe glob
Daca Anul Nou te va gasi in Spania sau Portugalia anul acesta, traditia locala spune sa mananci o boaba de strugure la fiecare dintre cele 12 batai ale ceasului la miezul noptii, pentru prosperitate – se crede ca aceia care nu reusesc sa manance numarul corect de struguri la momentul potrivit, sunt in pericol de a avea ghinion in anul care incepe.
In Republica Ceha, oamenii vor sa afle ce le rezerva viitorul de Anul Nou, si fac asta de obicei cu ajutorul unui mar. Fructul este taiat in jumatate si forma miezului da indicii despre soarta: daca este o cruce prevesteste lucruri rele, dar daca este in forma de stea, va urma fericire.
Tot cu ajutorul fructelor afla lucruri despre viitor si persoanele din Turcia – ei aleg rodii pe care le arunca din balcon in strada. Ei cred ca pe cat “explodeaza” mai tare, cu atat mai bogat va fi anul care urmeaza.
Un obicei popular de Anul Nou in Rusia este sa scrii o dorinta pe o bucata de hartie care apoi este arsa iar scrumul este pus intr-un pahar de sampanie. Pentru ca dorinta sa se indeplineasca, sampania trebuie sa fie bauta inainte ca ceasul sa bata miezul noptii.
Italienii, brazilienii si argentinienii au obiceiuri legate de purtatea de obiecte specifice de imbracaminte, pentru a atrage norocul in anul care incepe. In Italia traditia spune ca toata lumea trebuie sa poarte lenjerie rosie, in timp ce in Brazilia oamenii trebuie sa poarte alb, fie lenjerie sau alte articole de imbracaminte, in Argentina lenjeria trebuie sa fie roz pentru a intampina asa cum se cuvine Noul An iar in Venezuela culoarea trebuie sa fie galben.
In Cile se mananca linte atunci cand ceasul bate miezul noptii, deoarece cred ca astfel incep un nou an prosper, in timp ce in Irlanda o traditie straveche este sa se loveasca peretii casei cu franzele de paine pentru a goni spiritele rele si a invita spiritele bune in anul care incepe.
Unde calatoresc romanii de Anul Nou anul acesta?
Tripsta s-a uitat la destinatiile alese de romani pentru calatoriile de Anul Nou de anul acesta. Principalele alegeri au fost Dubai, Istanbul si Roma, cu o suma medie cheltuita de 425,75 Euro pentru zborurile lor din aceasta perioada a anului.
Calatorii au o varsta medie de 30 de ani si au planificat calatoriile cu grija, finalizand rezervarile in medie cu 139 de zile in avans si si-au propus sa petreaca in medie 6 zile in vacanta.
Cea mai scumpa rezervare pentru aceasta perioada a fost facuta pentru un zbor dus-intors pentru 2 persoane care vor petrece o vacanta de 9 zile in Tenerife, pentru care un roman a platit 824,77 Euro.
Despre tripsta
In 2005, doi antreprenori talentati au lansat in Atena, Grecia, unul dintre puncta cele mai fierbinti ale turismului international, un start-up numit initial travelplanet24. In prezent, agentia de turism online tripsta este unul dintre cei mai mari si mai recunoscuti lideri ai industriei de profil. Brandurile noastre - tripsta, airtickets si travelplanet24 – sunt preferate de peste un milion de turisti loiali din 45 de piete internationale pe care compania opereaza in prezent.
Cu birouri in Atena, Bucuresti si Istanbul, echipa noastra de peste 260 de genii turistice pasionate se asigura ca ajungeti la destinatie la cel mai mici preturi garantate si cu sprijin dedicat. Motoarele noastre pentru rezervari proceseaza peste doua milioane de cereri de calatorie pe minut pentru a se asigura ca turistii primesc seturi complete de optiuni si preturi pentru calatorii cu avionul, trenul, feribotul sau autoturismul. Suntem capabili sa facem asta pentru ca strangem peste 100GB (echivalentul a peste 50,000 de melodii) in date privind rezervarile in fiecare zi si le utilizam pentru a va face experienta de cautare mai usoara si intuitive, indiferent de dispozitivul pe care il folositi. La aceasta se adauga serviciul multi-lingv de talie mondiala dedicate pasagerilor si stim deja ca veti face din urmatoarea experienta de booking o experienta extraordinara.