Noi schimbări în domeniul asigurărilor RCA: call-center pentru reclamații și reînființarea și digitalizarea bazei de date a fostului CEDAM

Asigurari RCA online Asigurari RCA online

Se anunță noi schimbări în privința asigurărilor RCA. La Biroul Asigurătorilor Auto din România (BAAR) va funcționa un call center cu program extins dedicat consumatorilor de asigurări și păgubiților din accidente rutiere. Marele element de noutate este că acest serviciu ar urma să poată prelua inclusiv reclamații și petiții ale oamenilor, pe care să le direcționeze, ulterior, către firmele de asigurare vizate.

În prezent, singura instituţie care poate colecta plângeri în ceea ce priveşte firmele de asigurare este Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), prin Direcţia Relaţii cu Publicul, Petiţii şi Educaţie Financiară. În 2016, de exemplu, ASF a primit peste 15.000 de reclamații la adresa companiilor de RCA auto.

Oamenii care se vor ocupa de call center-ul BAAR vor avea, de asemenea, posibilitatea de a se adresa firmelor de asigurare pentru a rezolva problemele invocate. De altfel, toate firmele de asigurare care vând RCA în România, adică cele mai mari din domeniu, sunt şi membre ale BAAR, pentru care cotizează cu 4,5% din primele brute subscrise pe RCA. 

La Call Center-ul BAAR, pe klângă depunerea de reclamaţii vor putea fi obţinute informaţii privind sistemul bonus-malus, preţuri sau caracteristicile produselor.

Apariția acestui call-center nu este singura noutate pregătită de BAAR pentru 2018. Un alt obiectiv major al Biroului Asiguratorilor Auto din România este gestionarea și dezvoltarea unei noi baze de date RCA (fostul CEDAM), aceasta fiind o parte importantă a procesului de reorganizare a activităţii Biroului, aflată în desfăşurare.

Un al doilea obiectiv este continuarea procesului de digitalizare a instituţiei, în acord cu noile tendinţe şi posibilităţi din domeniul tehnologiilor informatice.

”Nu în ultimul rând, BAAR îşi propune implementarea unei mai bune şi mai intense comunicări, pe măsura creşterii importanţei activităţii desfăşurate de instituţie. Tot în planurile BAAR mai figurează şi un alt proiect de implementare a unui call center sau contact center prin care vom putea oferi informaţii utile în primul rând despre asigurările RCA, dar şi despre alte tipuri de asigurări auto şi detalii cu privire la valabilitatea poliţelor RCA, la numele şi datele de contact ale asigurătorilor RCA, ale corespondenţilor Carte Verde sau ale reprezentanţilor de despăgubiri desemnaţi pe teritoriul României, informaţii care ar trebui să fie utile în caz de accidente, în cazul unor daune în derulare etc.”, se arată într-un document al BAAR, publicat de economica.net.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România este o asociaţie profesională ai cărei membri sunt toate societăţile de asigurare care practică pe teritoriul României asigurarea obligatorie de răspundere civila auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie (RCA).

Principalele atribuţii ale BAAR, conform Legii 132/2017, sunt cele de Birou naţional auto (Carte Verde), organism de plată a despăgubirilor, organism de compensare, centru de informare. La acestea se mai adaugă şi alte atribuţii, precum gestionarea asiguraţilor cu risc ridicat, gestionarea şi administrarea asigurării de frontieră şi dezvoltarea şi administrarea bazei de date privind evidenţa contractelor RCA.

Informații de contact

Nume Companie

DANTE INTERNATIONAL SRL

Persoana de contact

Suport 24/7

Telefon

0722250000

E-mail