Crăciunul este una din cele mai așteptate sărbători, dar care vine însă cu o serie de obligații sociale, materiale și emoționale. Plecând de la observația asta, Pepsi a vrut în acest an să schimbe perspectiva și să abordeze Crăciunul diferit.
Spre deosebire de alte branduri care pun presiune pe această perioadă, Pepsi și-a propus să reprezinte diversitatea modurilor în care se petrece Crăciunul și să ofere sărbători pe care fiecare om să le trăiască în felul lui, oricum cum îi place, nu cum „se face”.
Sărbătorile se petrec în stilul tău cu Pepsi
Ce poate să fie mai stresant decât Crăciunul? Perioada de dinainte. Numărătoarea inversă pre-Crăciun nu este tocmai distractivă.
„În luna decembrie „spiritul sărbătorilor” este pretutindeni. Colinde în toate boxele, tradiții pe care trebuie să le respectăm, obiceiuri noi pe care le-am adoptat în ultimii ani, goana după cadouri și multe altele. Tocmai de aceea, anul acesta schimbăm abordarea și Pepsi te încurajează să sărbătorești în stilul tău. O perspectivă neconvențională venită din partea echipei DDB având consumatorii în prim plan și un mod unic de a te bucura de sărbători.”, a declarat Alexandra Burdulea, Senior Brand Manager Pepsi.
Și a făcut primul pas alături de DDB România prin lansarea primului Advent Neconvențional Pepsi. O activare curajoasă, așa cum brandul a obișnuit deja, care reinterpretează ideea clasică a unui advent.
„Pepsi intervine și îi ajută pe tineri să facă față Crăciunului, chiar înainte ca sărbătoarea să fie oficial aici. Este primul advent calendar pe care îl poți scana în ce ordine vrei tu, pentru a primi o ilustrație amuzantă care te va ajuta să te mai eliberezi de presiunea de pre-sărbători.” ne explică Roxana Niță, Creative Director DDB România.
„Dacă sărbătorile se petrec oricum vrei tu cu Pepsi, ne-am gândit să aducem un twist și celebrului calendar advent. Cu targetul tânăr în minte, am digitalizat calendarul și l-am făcut un pic mai rebel, adică poți scana orice zi îți stârnește curiozitatea pe moment și să afli ce ascunde. Și asta, pentru că la Pepsi nu există reguli convenționale.” a declarat Alexandra Jitărel, Senior Copywriter DDB România.
Odată ce scanezi, poți debloca o varietate întreagă de content, constând în ilustrații amuzante, scrise într-un ton ușor auto-ironic.
„Ilustrația, ca tehnică, tinde să umple natural golul dintre real și imaginar. Nu întâmplător, s-a dovedit modalitatea potrivită pentru a vorbi și despre adevărurile „incomode” ale lunii decembrie, mici comori lumești ascunse adesea în spatele nămeților de poveste, rezoluțiilor optimist-hazardate, căciulilor cu moț uriaș sau mirosului de portocală decojită în spirală perfectă. La toate astea am adăugat ceva curaj, puțin umor relaxat și o mână de ilustrator implicat - combinație irepetabilă, mai ales dacă te gândești că „doar o dată-i Crăciunul”.” a declarat Teodor Minea, Senior Art Director DDB România.
Și pentru că știm că sigur veți da o fugă prin mall-uri în căutarea cadourilor perfecte, am amplasat 3 astfel de cutii de advent în 3 mall-uri diferite, unele dintre cele mai vizitate din București:
§ Park Lake – 9-24 decembrie
§ Afi Controceni– 18-24 decembrie
§ Sun Plaza -11 -17 decembrie
Puteți să o faceți în programul de activare de la 15:00 la 21:00.
Mai mult de atât, pe lângă ilustrați, am pregătit și premii (doze Pepsi și o căciulă cu design personalizat), care pot fi deblocate scanând anumite zile, vă așteptăm să depistați care sunt acestea.
Echipele care au contribuit la realizarea campaniei au fost după cum urmează :
DDB România :
Creative Director: Roxana Niță
Senior Art Director: Teodor Minea
Senior Copywriter: Alexandra Jitărel
Illustrator & Graphic Designer: Andrei Ilincaru
Strategy Director: Ioana Dobrinescu
Strategic Planner: Georgiana Nica
Account Director: Catălina Biro
Senior Account Executive: Bianca Greaca
Managing Director: Roxana Țâmpău
Pepsi România:
Iuliana Dragomir - CSD Senior Lead Romania
Alexandra Burdulea - Senior Brand Manager Pepsi
Diana Băcală - Brand Manager Pepsi
Maria Dorofte – Junior Brand Manager Pepsi
Laurenţiu Ion - Head of Digital & Media, PepsiCo România
Delia Corniciuc - Sr Marketing Manager Beverages, PepsiCo România
OMD:
Razvan Meirosu - Media Director
Maria Ilie – Account Lead
Lucian Enculescu – Head of Digital
Ana Vieru - Digital Manager
Irene Derasadurian - Media Executive
Nicoleta Avram – Media Executive
Mihnea Bunea – Digital Executive
Diana Dîrlău – Media Executive
Luiza Popa – OOH director
Despre PepsiCo
Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifra de afaceri de peste 79 miliarde dolari în 2021, adus de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, inclusiv branduri ce generează fiecare, anual peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.
Viziunea noastră este de a deveni lider global în alimente și băuturi convenabile cu ajutorul PepsiCo Positive (pep+). Pep+ este o transformare strategică totală, care are în centru sustenabilitatea și modul în care compania își va sprijini creșterea prin dezvoltarea la nivel global și prin susținerea schimbărilor pozitive pentru planetă și oameni.
Despre DDB România
DDB Romania este agenţia de creaţie membră The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din România şi include agenţii specializate în servicii de creaţie, media, digital, branding, relaţii publice, producţie, marketing experienţial şi evenimente speciale.