Lansați la final de 2020, Soocitzii, frați buni cu Meteoritzi și Toortitzi, snackurile create de Alka nu au beneficiat în acești doi ani de campanii de comunicare. Timpul a trecut, au făcut față testului suprem: consumatorii i-au adoptat și apreciat. După 2 ani, iată că le-a venit vremea să-și spună povestea. O campanie de promovare smart și cu curaj este răspunsul pentru ca brandul Soocitzi să se sedimenteze ca preferință în inimile consumatorilor.
“Soocitizi sunt un brand curajos lansat în plină pandemie, când consumatorii erau relativ reticenți la a încerca lucruri noi, și care a reușit să cucerească inimile românilor fără susținere ATL. Succesul lor s-a bazat pe un mix corect definit: un brand distinctiv, amuzant și prietenos, un ambalaj atrăgător, o prezență puternică la raft, un preț corect și bineînțeles un produs foarte bun, care surprinde prin crocănțeala și combinația “sucită” de gusturi. Bineînțeles, faptul că sunt frați cu Toortitzii – binecunoscuți și iubiți de către români - a fost un motiv în plus pentru consumatori să îi încerce și să se lase cuceriți.
Dacă până acum românii au descoperit Soocitzii la raft sau prin intermendiul prietenilor, a venit timpul să fie puși în lumina reflectoarelor și să-i cunoască cât mai multă lume.
Am găsit în Sonica un partener strategic și creativ, cu care să putem pune pe scena comunicării Soocitzii, făcând lucrurile într-un mod temeinic: am plecat de la consumatori și am definit împreună poziționarea brandului și strategia de comunicare”, spune Raluca Bies-Haffner, Marketing Director al Alka Group RO
Primul pas pentru Sonica: un research calitativ pe baza căruia a fost definită poziționarea brandului. S-a dorit prioritar identificarea statusului actual al pieței de snack-uri sărate și găsirea principalelor motivații de consum.
"Avem un obicei sănătos la noi în agenție, să ne înțelegem consumatorii prin research valoros, nu prin presupuneri și experiențe personale care poate nu sunt relevante întotdeauna. Ce-am aflat e că snackurile produc acel good mood așa, subtil, la care nu trebuie să te gândești prea mult. Adică după ce începi să-i ronțăi, aia e, ești atent la meci, mail, serial, game sau discuție cu prietenii - iar snackul rămâne să aibă grijă de good mood,” spune Alexandra Mihuș, co-fondator si Client Service Partner al Sonica Works.
Al doilea pas a fost dezvoltarea strategiei de comunicare pentru noul snack creat de elefantul Manole: Soocitzi.
“Ce-i vine mănușă Soocitului? Să sucească contextele clasice de snacking. Tocmai pentru că nu sunt doar un simplu snack - forma lor e diferită, ingredientele și rețetele sunt sucite, dar cu un final bun și gustos. Astfel, Socitzii au puterea să întrerupă “crăntzănitul” pe pilot automat cu “What the hack am I eating here?” a declarat Diana Benko, co-fondator și Managing Partner al Sonica Works.
Astfel, cu pași siguri s-a ajuns la a treia etapă: campania de comunicare. Cu un mesaj simplu, dar cu un twist. Având produsul în focus - gustul și forma unice – avem instant un hook de curiozitate adresat privitorilor.
“Funcționează aproape ca un avertisment pe care, dacă i-ai gustat deja, îl înțelegi din prima (e aproape ca acel inside joke între noi, ăștia care îl știm). Iar dacă nu i-ai gustat, citește mesajele de mai jos. Parcă-ți vine să-i încerci ca să înțelegi, nu?” - Laura Nedelschi, Creative Director Sonica Works.
Campania sucește privirile consumatorilor în peste 185 de locații OOH, pe rețelele de ecrane digitale din țară și pe toate liniile metroului din București.
Echipa Sonica:
Răzvan Căpănescu – Creative Partner
Laura Nedelschi – Creative Director
Paul Bratu – Senior Art Director
Diana Benko – Managing Partner
Alexandra Mihuș – Client Service Partner
Ruxandra Custura – Account Executive
Echipa Alka:
Raluca Bies-Haffner - Marketing Director
Irina Ganea - Senior Category Brand Manager Salted Baked Snacks
Despre Sonica Works
Sonica este un pionier în peisajul advertising-ului românesc, pentru un nou și agil mod de lucru. Suntem un grup de concept thinkers și o scenă a colaborărilor din cele mai surprinzătoare domenii, cu dorința de a dezvolta proiecte de comunicare cu adevărat disruptive.