Pregatirea site-ului pentru implementarea unei campanii SEO

campanii SEO campanii SEO

Ai auzit despre SEO si deja esti convins ca functioneaza foarte bine pentru diferite tipuri de afaceri online. Insa, probabil ca te intrebi de ce este atat de puternic, ca metoda de promovare.

Salut, numele meu este Ciprian Stoian, sunt SEO Manager in Agentia re7consulting din Bucuresti si trainer in cadrul cursului “Totul despre SEO” pe care Creative Business Management il organizeaza pe 16 – 17 iunie.

In acest articol voi oferi raspunsuri concrete la cateva intrebari si probleme din acest domeniu, incepand cu cele mai convigatoare motive pentru care achizitionarea de servicii SEO este o idee buna pentru afacerea ta si cum sa-ti pregatesti site-ul pentru o campanie SEO de succes.

1. SEO nu este un cost, ci o investitie

O investitie cu un radament ridicat. Prin analizarea datelor din Google Analytics si Google Search Console, poti observa care sunt cuvintele cheie pe care site-ul tau este pozitionat in motorul de cautare si care au o rata de conversie ridicata, astfel poti afla care sunt oportunitatile de dezvoltare ale site-ului tau.

Ridicand pozitia site-ului tau in primele 3 locuri organice din prima pagina (pozitiile care genereaza cele mai multe click-uri), poti obtine o rentabilitate masiva a investitiei in SEO.

2.  Site-ul afacerii tale poate deveni “angajatul perfect”

Gandeste-te! Site-ul unei afaceri tale “munceste” non-stop, 7 zile pe saptamana, pe tot parcusul unui an. El face tot ceea ce este pus sa faca. Drept urmare, site-ul poate atrage constant potentiali clienti si genera in mod constant vanzari.

Asadar, site-ul afacerii tale trebuie sa lucreze ca un ceas elvetian, devenind, astfel, un “angajat perfect”, bun la multitasking eficient si la abordat toate perspectivele posibile in mod simultan.

3. SEO este o parte cruciala a mixului de marketing online

Daca ai mai citit alte articole despre SEO si marketing online, vei stii deja cat de important este acest tip de serviciu pentru strategia de marketing a oricarei afaceri. SEO poseda capacitatea de a atrage potentiali clienti pe site si poate ajuta la cresterea conversiilor.

Insa, SEO nu este singurul joc din universul marketingului online pe care trebuie sa-l joci. Ca serviciu de sine statator, SEO nu-ti poate oferi tot suportul de care afacerea ta are nevoie pentru a deveni un brand in adevaratul sens al cuvantului.

Pentru a deveni un brand, in primul rand, o afacere are nevoie de tot ceea ce inseamna:

  • Strategie de branding (logo, mapa de brand, vocea brandului, etc.)
  • Strategie de social media
  • Alte strategii de marketing online care completeaza SEO

Simbioza perfecta in marketingul online este completa atunci cand o afacere reuseste sa combine cu succes toate strategiile de marketing online si sa le integreze in campania SEO, cu principalul obiectiv de a consolida si dezvolta afacerea intr-un mod exponential.

In contextul actual al mediului de business, in ceea ce priveste promovarea online provocarea cea mai mare a unui manager sau CEO este integrarea in mod inteligent a strategiei de SEO in mixul de marketing pentru a obtine toate recompensele posibile.

De aceea, consider ca nu este vorba doar despre SEO, Social Media, etc. si in niciun caz nu este vorba despre o “batalie intre specialistii in marketing online”, cu specialist din fiecare ramura care incearca sa-si vanda serviciile, ci mai degraba o oportunitate de colaborare si parteneriat in conducerea unei afaceri catre mixul de servicii de marketing, inclusiv SEO, care vor aduce cel mai mare beneficiu cumulativ.

4. Serviciile SEO nu sunt niciodata prea costisitoare

Comparand mai multe companii sau oferte, sunt sigur ca multi manageri sau antreprenori sunt adesea tentati sa aleaga terenul cel mai putin costisitor, in timp ce, de fapt, alegerea inteligenta ar fi sa mergi pe terenul cel mai scump. De ce?

SEO nu este un cost. Este o investitie. Si chiar daca agentia de SEO cu cel mai mare pret te taxeaza de doua ori mai mult decat restul, in calitate de manager sau antreprenor, ar trebui sa analizezi mai in detaliu de ce oferta respectiva este atat de mare.

Ce ii face pe cei din agentia respectiva atat de increzatori incat sa iti puna la dispozitie o oferta pe care majoritatea pietei ar arunca-o la cos fara sa se gandeasca si sa o analizeze?

In cazul in care compania SEO mai scumpa te va ajuta sa atingi obiectivele financiare si de crestere in jumatate de timp, la un pret dublu, ti se mai pare atat de “costisitor”?

5. In serviciile SEO nu este vorba doar despre SEO

In mintea managerilor si antreprenorilor exista putina confuzie in ceea ce priveste serviciile SEO. Confuzia este generata de modul in care serviciile SEO si marketingul prin continut se potrivesc impreuna.

Din punctul meu de vedere, marketingul prin continut si SEO sunt doua aspecte ale marketingului online care merg mana in mana si se potrivesc 100%. SEO este despre marketingul prin continut si invers.

Problema: SEO si marketingul prin continut nu sunt integrate, ci separate. Insa, adevarul este ca acestea merg impreuna si chiar se suprapun.

Da, SEO si marketingul prin continut se deosebesc unul de altul in mai multe pozitii critice. Si, chiar daca au puncte de diferentiere, nici in acest caz nu le poti desparti in intregime.

Ceea ce vreau sa evidentiez este acest contrast elementar:

- SEO este o activitate mai restransa si tehnica

- Marketingul prin continut este mai amplu si cuprinzator.

Modul de aplicarea a strategiilor SEO intr-un mod mai larg consta in canalizarea eforturilor sale tehnice in marketingul prin continut. Si singura modalitate de a asigura succesul marketingului prin continut este integrarea tehnicilor de SEO in strategia de marketing prin continut.

Nu exista SEO fara continut, pentru ca, pentru a incheia cu succes o campanie de SEO, ai nevoie de articole, cuvinte cheie si multe alte aspecte.

6. Tipuri de site-uri

La baza, site-urile pot fi: statice, dinamice si multimedia cu continut interactiv. O lista completa a tipurilor de site-uri va fi oferita si detaliata in cadrul cursului – “Totul despre SEO”, organizat de Creative Business Management in perioada pe 16 – 17 iunie.

Unul dintre cele mai populare CMS-uri utilizate pentru realizarea de site-uri este Wordpress-ul. Cu ajutorul acestui CMS se pot realiza cel putin 19 tipuri de site-uri, precum:

  • site / blog personal
  • site de afaceri
  • magazin online
  • platforma de job-uri
  • director de afaceri
  • site-uri de Q&A (intrebari si raspunsuri)
  • site-uri pentru non-profituri si site-uri religioase
  • site-uri tip portofoliu de clienti sau proiecte
  • site-uri de tip forum pentru comunitati generaliste sau nisate
  • site de reduceri / cupoane (marketing afiliat)
  • site-uri de licitatii, site-uri in toate limbile planetei
  • site-uri cu informatii (de tip Wikipedia)
  • site-uri pentru podcasting
  • site-uri de fotografie
  • site-uri pentru scoli generale si licee
  • bloguri private sau chiar bloguri de familie

7. Realizarea structurii interne a site-ului

In cadrul cursului despre SEO pe care il voi sustine pentru Creative Business Management in perioada 16 – 17 iunie, voi aborda si modul in care trebuie gandita si realizata structura interna a unui site pentru ca aceasta sa nu iti afecteze negativ campania SEO si bugetul investit sa fie cheltuit fara a se atinge rezultatele dorite.

Cu cat structura site-ului este mai buna, cu atat cresc sansele de a obtine rezultate mai bune intr-un timp mai scurt. In cadrul cursului voi oferi cateva dintre cele mai bune sfaturi despre realizarea unei structure puternice a site-ului.

Aceste sfaturi vor ajuta participantii la curs sa beneficieze de un site care ofera o experienta buna vizitatorilor si care poate fi usor de accesat de crawlerii Google pentru a fi indexat in topul rezultatelor organice din motorul de cautare.

8. Securizarea cu certificat SSL si optimizarea site-ului pentru mobil

Optimizarea site-ului pentru mobil este importanta atat pentru vizitatorii acestuia, cat si pentru pozitiile pe care site-ul afacerii tale va fi afisat in Google, odata cu trecerea motorului de cautare la noul index: Mobile First-Index.

De asemenea, securizarea cu un certificat SSL ofera site-ului o credibilitate mai mare atat in motoarele de cautare, in browsere, cat si in ochii potentialilor clienti. Odata cu implementarea legii GDPR, site-ul afacerii (mai ales in cazul magazinelor online) trebuie sa ofere protectia datelor cu caracter personal si un astfel de certificat ajuta in acest aspect.

Puse intr-un mix optim, toate aceste 8 aspecte listate mai sus vor contribui intr-un mod pozitiv la obtinerea succesului in campania de SEO si content marketing si iti vor ajuta afacerea sa iasa in evidenta, contribuind, decisiv, la succesul afacerii tale. Cu cat cunosti mai bine aceste aspecte, cu atat vei fi mai capabil sa iei decizii strategice performante in orice zona a marketingului online.

Informații de contact

Nume Companie

Creative Business Management

Persoana de contact

Liliana Catrinoiu

Telefon

0743183353

E-mail