Evoluția tehnologică deschide o multitudine de noi canale de comunicare între branduri și consumatori, digitalul cunoscând o dezvoltare remarcabilă. În același timp, competiția dintre companii pentru a atrage atenția potențialilor clienți crește semnificativ, în special datorită mediului economic dinamic.
Strategiile devin tot mai inovatoare pentru că așteptările și nevoile publicului se transformă constant. Acest lucru reprezintă astăzi principala provocare pentru profesioniștii în marketing în încercarea lor de a fideliza consumatorii. Multitudinea de campanii online care au ca principal scop loializarea cumpărătorilor pot genera rezultate opuse față de cele urmărite sau pot trece neobservate din cauza bombardării cu mesaje publicitare. Mediul online oferă avantaje importante departamentelor de strategie. Astfel, mesajele campaniilor online au o acoperire extrem de largă și sunt transmise într-un interval scurt. Cu toate acestea, studiile arată că necesită cu 21% mai mult efort cognitiv din partea consumatorilor, iar ecranul care intermediază actul de comunicare scade atenția receptorului. Aceste detalii fac procesul de fidelizare a clienților să fie dificil de realizat prin intermediul mediului digital.
În urma acestor concluzii, companiile mici și mari utilizează materialele tipărite ca element diferențiator. „Companiile devin conștiente de limitele pe care mediul online le are în interacțiunea cu publicul, ceea ce permite printului să reprezinte o alternativă de comunicare mai puțin invazivă și mai personală. Mesajele transmise prin intermediul tipăriturilor au o procesare emoțională mai mare, iar o stare afectivă mai puternică va naște asocieri pozitive față de un anumit brand. Printul permite receptorilor să interiorizeze informațiile primite, iar acestea au mai multe șanse să devină personale.”, spune Călin Pascu, Manager General, Agenția de Print.
Accesul continuu la informații al consumatorilor și adaptarea la tendințele de consum din Occident transformă așteptările publicului, făcându-l să fie reticent la formele de comunicare care nu îl implică emoțional. Pentru a genera un angajament față de un brand, companiile se îndreaptă către strategiile care le permit relaționarea directă cu audiența vizată. Printul este unul dintre cele mai accesibile canale care realizează o legătură între consumator și brand. ”Consumatorii caută din ce în ce mai intens senzația de apartenență și își doresc să regăsească propriile valori în brandurile și produsele pe care le folosesc. De aceea, ei analizează tot mai mult diferențele dintre branduri, iar comunicarea prin intermediul printului, care se opune tendinței generale de comunicare online, îndeplinește această condiție. Revenirea către print se face datorită dorinței consumatorilor de a simți brandurile mai aproape de valorile lor, dar și din cauza excesului de comunicare din mediul online.”, spune tot Călin Pascu, Manager General Agenția de Print.