Puterea povestirii: Secretele unui marketing de continut pentru restaurantele de franciza

marketing restaurante marketing de continut

Marcile de franciza au multe obiective comune pentru crearea unui marketing de continut adecvat: intrarea pe o piata noua; atragerea de noi francizati, angajati si clienti fideli; cresterea volumului mediu unitar (AUV); si accelerarea strategiilor de extindere a francizei. Cu toate acestea, nu exista nimic comun in ceea ce priveste marca dvs. specifica.

Fiecare marca are o poveste, iar aceasta este ceea ce ii face pe clienti, angajati si francizati sa va ia in seama, sa va aleaga si sa revina in continuare. Haideti sa vorbim despre cum sa va spuneti povestea.

Intelegeti audienta

In calitate de brand de franciza de restaurant, aveti mai multe audiente, iar toate acestea cauta informatii foarte diferite. Inainte de a incepe sa va redactati continutul, trebuie sa intelegeti exact pe cine incercati sa vizati.

Clientii sunt interesati sa afle despre experienta la care se pot astepta atunci cand va viziteaza restaurantul. Pe masura ce va ganditi la acest public, segmentati-l in continuare in functie de datele demografice ale bazei dvs. de clienti, recunoscand ca ar putea exista public diferit in functie de ziua saptamanii sau de ora din zi, precum si de locatiile ideale pentru restaurantele dvs. (de exemplu, parc de afaceri sau piata comerciala de cartier). Incercati sa ajungeti la publicul care ia cina dupa serviciu, la grupurile care iau un brunch in weekend sau la familiile care doresc sa sarbatoreasca o ocazie speciala? Ganditi-va la fiecare dintre categoriile de clienti si la ceea ce cauta in experienta lor culinara.

Luati in considerare potentialii angajati si interesul lor de a afla cum este sa lucreze pentru compania dvs. si ce oportunitati sunt disponibile pentru dezvoltarea si avansarea lor.

Potentialii francizati sunt interesati de istoricul dvs. si de randamentul asteptat al investitiei lor, precum si de expertiza echipei dvs. in dezvoltarea afacerii si de modul in care va asociati cu francizatii si le sprijiniti succesul.

In functie de marimea si stadiul in care se afla compania dumneavoastra, este posibil sa aveti si alte audiente de luat in considerare, cum ar fi investitorii.

Construieste povestea brandului tau

Dupa ce ati luat in considerare toate audientele, ganditi-va cum sa va construiti si sa va adaptati mesajele de brand. Atunci cand oferta este incerta si consumatorii au alternative aparent infinite, de ce ar trebui sa aleaga restaurantul dvs. fata de un altul de pe strada? De ce ar trebui ca un antreprenor sa ia in considerare francizarea conceptului dvs. in locul altora? De ce ar trebui ca angajatii sa aleaga sa lucreze la compania dumneavoastra?

Totul se reduce la ceea ce face ca marca dumneavoastra sa fie unica - si la modul in care spuneti aceasta poveste. Poate ati auzit zicala conform careia este greu sa citesti eticheta din interiorul borcanului. Uneori aveti nevoie de o perspectiva exterioara pentru a intelege mai bine povestea propriului brand. Daca va aflati in dificultate in a va citi propria eticheta, luati in considerare posibilitatea de a va asocia cu un profesionist in domeniul brandingului sau al relatiilor publice care va poate ajuta sa va descoperiti si sa va amplificati povestea unica.

Iata o reteta pentru povesti de marca bune:

  • Autentic: Spuneti povestea de ce exista brandul dumneavoastra. Ce reprezinta brandul dumneavoastra si care sunt valorile dumneavoastra? Aveti o poveste fondatoare unica sau o sursa de inspiratie pentru conceptul dumneavoastra?
  • Relativ: Povestile bune sunt, de asemenea, relatabile, in care publicul dvs. se recunoaste in echipa si clientii dvs.
  • Relevant: Pentru ca o poveste sa fie eficienta, ea trebuie sa transmita informatii relevante pe care publicul dumneavoastra le doreste si de care are nevoie.
  • Consistent: Francizele se bazeaza pe recunoasterea marcii, iar numele marcii dvs. trebuie sa aiba aceeasi semnificatie in toate locatiile si pietele de franciza, cu o voce care sa se potriveasca cu oferta dvs. Conceptul dvs. este un loc de desert distractiv, oferiti o experienta culinara de lux sau sunteti specializat in bucataria internationala autentica? La fel cum respectati liniile directoare ale brandului, de la utilizarea logo-ului la fonturi si culori, identificati-va vocea unica si folositi-o in mod consecvent in toate mesajele dumneavoastra.
  • Memorabil: Povestile bune starnesc o reactie din partea publicului dumneavoastra. Ce doriti ca publicul dumneavoastra sa stie, sa simta sau sa faca? Cu o poveste bine creata, puteti face o prima impresie de durata si va puteti mentine marca in top of mind. Includeti apeluri la actiune care sa incurajeze publicul sa intre pe usa dvs. sau sa dea click pe site-ul dvs. acum, iar apoi sa revina in continuare.
Descoperiti o varietate de povesti

Cu aceasta reteta in minte, acum este timpul sa descoperiti subiectul fiecarei povesti. Luati in considerare o varietate de subiecte diferite, inclusiv:

  • Produsele: Evidentiati ofertele unice, cum ar fi meniurile de sezon sau ingredientele speciale, care pot atrage publicul sa experimenteze marca dvs. pentru prima data sau sa incurajeze clientii sa revina si sa incerce ceva nou.
  • Membrii echipei: Prezentati profilurile liderilor, bucatarilor si membrilor personalului care creeaza experienta pentru clientii dvs. Umanizeaza-ti brandul vorbind despre cine sunteti si impartasind povesti din culise despre echipa dvs.
  • Clientii: Sarbatoriti clientii loiali si luati in considerare posibilitatea de a partaja continut generat de utilizatori (UGC), care este continut original creat de clientii dvs. pentru a impartasi experienta lor cu marca dvs.
  • Comunitate: Concentrati-va pe cei pe care ii serviti si pe modul in care sunteti conectat in structura comunitatii. Poate ca sponsorizati echipa din liga mica, colaborati cu o organizatie comunitara sau gazduiti evenimente speciale. Impartasirea povestilor despre implicarea dvs. in comunitate stimuleaza loialitatea fata de marca dvs. si dorinta de a investi in succesul dvs.
  • Expertiza: Creati povesti care prezinta experienta echipei dvs. de conducere si expertiza lor in dezvoltarea si extinderea francizei.
Amplificati povestea

Acum este timpul sa creati continut care sa spuna povestea potrivita, publicului potrivit, la momentul potrivit. Luati in considerare modul in care va puteti spune povestea prin cuvinte, imagini si videoclipuri pe platformele create si promovate.

Mediile sociale

O poveste buna, sau o fotografie sau un videoclip apetisant al unui fel de mancare emblematic, determina publicul sa se opreasca din derulare si sa actioneze. Printre multe alte tipuri de continut, reportajele din culisele echipei dvs. si UGC de la clientii dvs. ofera continut autentic, relatabil si memorabil pentru social media. Pe masura ce partajati mai mult continut de la clientii dvs., acestia devin avocati ai marcii dvs. si continua sa partajeze in numele dvs. Luati in considerare parteneriatul cu influenceri locali, invitandu-i sa va viziteze restaurantul, sa impartaseasca experienta lor si sa prezinte publicului lor marca dvs. Elaborati o strategie generala pentru continutul dvs. social media pentru a o mentine coerenta si relevanta, cu informatii oportune incorporate, cum ar fi evenimente speciale sau lansarea de noi elemente de meniu.

Marketing digital

Continutul digital poate lua mai multe forme, de la site-ul dvs. web la anunturi de cautare si marketing prin e-mail. Pentru site-ul dvs. web, asigurati-va ca aveti o strategie SEO pentru a capta persoanele care cauta restaurante pe piata dvs., un anumit tip de bucatarie sau poate caracteristici precum mesele in aer liber. In timp ce partajati acele fotografii atragatoare cu mancaruri si bauturi, nu subestimati valoarea textului alternativ de pe aceste imagini pentru a le face, de asemenea, usor de cautat.

Transpuneti-va povestea in marketingul prin e-mail, cu oferte speciale, recompense de loialitate si informatii punctuale despre produsul dumneavoastra, oamenii sau implicarea in comunitate. Segmentati-va audientele de e-mail dupa cum este necesar, cum ar fi clientii fata de potentialii francizati sau in functie de piata geografica, pentru a mentine continutul relevant si actionabil pentru fiecare audienta.

Relatii publice

Acoperirea mediatica va poate ajuta sa cresteti gradul de constientizare in randul persoanelor care nu va navigheaza deja pe site-ul dvs. web sau nu va urmaresc marca pe retelele de socializare. Cheia este sa potriviti povestea potrivita cu mijlocul de comunicare potrivit.

Presa locala va poate ajuta sa ajungeti la clienti si la potentiali angajati, cu subiecte demne de stiri, cum ar fi informatii despre evenimente, oferte speciale pentru clienti sau noi oportunitati de angajare. Identificati punctele de difuzare a presei de pe piata dvs. locala care ajung la publicul dvs. tinta, apoi cautati jurnalistii potriviti pentru a va spune povestea, cautandu-i pe cei care acopera un domeniu relevant, cum ar fi cel al alimentelor si bauturilor, si pe cei care au publicat recent articole pe teme similare. In functie de locatiile restaurantului dvs. si de raza de actiune geografica a marcii dvs., mass-media nationala de interes pentru consumatori poate fi, de asemenea, potrivita pentru a genera constientizare si interes in randul potentialilor clienti din intreaga tara.

Mass-media de comert din industrie si de afaceri nationale va pot ajuta sa ajungeti la audiente de afaceri dincolo de piata dvs. locala, cum ar fi potentialii francizati sau investitori. Continutul de leadership care prezinta expertiza echipei dvs. in dezvoltarea si extinderea francizei ajuta la stabilirea increderii si la cresterea credibilitatii in randul acestor audiente.

Masurati si optimizati

O poveste buna devine grozava atunci cand oamenii o vad si o impartasesc. Masurati tot ceea ce faceti cu marketingul de continut pentru a intelege ce rezoneaza cu publicul dvs. si conduce la rezultate de afaceri. Inainte de a va arunca cu capul inainte in crearea de continut, stabiliti KPI, cum ar fi un obiectiv AUV sau numarul de noi locatii de franciza, apoi identificati indicatorii de PR si marketing care sustin aceste obiective de afaceri. Ce continut genereaza cel mai mult trafic pe site-ul dvs. web? Care sunt datele demografice ale publicului dvs. de pe retelele sociale, cum se implica pe diferite platforme si ce continut este partajat cel mai frecvent? Nu va fie teama sa testati o varietate de continut, sa il refolositi pe diferite platforme si sa invatati cum sa va creati reteta perfecta de continut.

Atunci cand este executat cu atentie si consecventa, marketingul de continut va ajuta brandul sa se evidentieze atat in randul clientilor, cat si al angajatilor si al francizatilor. Cu atat de multe branduri de restaurante din care puteti alege, descoperirea si impartasirea povestii dvs. unice va atrage publicul tinta si il va face sa revina.

Informații de contact

Nume Companie

Agent Promovator

Persoana de contact

Mario Grigorescu

Telefon

0741919919

E-mail