Cancerul reprezintă a doua cauză de deces în România, după patologiile cardiovasculare, aproximativ 19% din totalul deceselor. Potrivit OMS, numărul cazurilor oncologice va crește cu peste 75% până în anul 2050. Marketing Insiders Group organizează pe 28 mai, cea de-a treia ediție a „Romanian Healthcare Conference", eveniment ce analizează cu atenție statusul Oncologiei Românești, care sunt prioritățile strategice ale Planului Național de Combatere a Cancerului, acțiunile furnizorilor de servicii medicale publice și private, precum și standardele de calitate în îngrijirea oncologică. Conferința se va desfășura la Biavati Events, București.
Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer declară că numărul cazurilor de cancer din România a crescut cu 21% în 2023, depășind 550.000 de bolnavi aflați în evidența medicilor. Iar cheltuielile pe cap de locuitor pentru îngrijirea pacienților oncologici în România sunt cele mai scăzute din Uniunea Europeană.
Accesul la terapii inovatoare este mult mai lent în plan local comparativ cu UE, decalajul fiind de cinci-șase ani. Mai mult, criza națională de personal medical și distribuirea ineficientă a medicilor de familie din țară (circa 3 medici la 1.000 de locuitori) contribuie la acutizarea crizei oncologice, printr-o slabă monitorizare a pacienților – mai ales în mediul rural, unde locuiește în prezent aproape jumătate din populație. Provocările generate de medici insuficienți nu se opresc aici, o altă consecință directă este faptul că România ocupă astăzi locul unu in Europa privind decesele evitabile, în contextul așa-zisei epidemii a bolilor cronice și a absenței unei culturi a prevenției prin controale de rutină și screening.
Deși standardele de îngrijire de bază a pacienților oncologici sunt definite în legislație, în practică acestea nu se aplică la nivel național. Două dintre subiectele critice de dezbatere spre acțiune imediată sunt: absența traseului standardizat al pacientului oncologic (pentru fiecare tip de cancer) care întârzie substanțial accesarea tratamentelor specifice, vitale, și faptul că avem comisii multidisciplinare de lucru doar în centrele oncologice din marile orașe universitare.
Surse: Colegiul Medicilor din România, OECD – „Profil de țară privind cancerul: România 2023”, Organizația Mondială a Sănătății, Centrul Național de Supraveghere a Bolilor Netransmisibile, Comisia Europeană – „Starea sănătăţii în UE 2023”, Institutul Național de Statistică.
„Romanian Healthcare Conference” este un eveniment de business extrem de interactiv și conectat la realitățile medicale de zi cu zi, o platformă a schimbării care salvează vieți prin empatie și inovație construită pe filosofia „Împreună pentru o experiență mai bună pentru medic și pacient”, unde oameni și branduri de excepție își unesc eforturile pentru a accelera evoluția sistemului sănătății.
Răzvan Predica, CEO Affidea România & Ungaria: “Affidea România este unul dintre furnizorii importanți de servicii medicale și partener al sistemului public de sănătate în diagnosticarea și tratamentul patologiilor oncologice. Sănătatea românilor este principala noastră prioritate, de aceea am susținut și ne-am implicat activ la fiecare ediție a Romanian Healthcare Conference. Grupul Affidea, din care face parte și Affidea România, este lider european în servicii medicale avansate de diagnostic imagistic, ambulatoriu și tratament al cancerului, astfel investim toată grija, expertiza și inovația tehnologică în diagnosticarea, tratarea și monitorizarea pacienților români.”
Mădălina Vilău, Consultant CX, Director General Marketing Insiders Group, Fondator R.H.C.E: „România înregistrează cea mai mare rată de mortalitate prematură prin cancer de sân şi cancer de col uterin din Europa. Se estimează că în următorii zece ani cancerul ar putea deveni cauza de deces numărul unu în rândul populațiilor europene. Cea de-a treia ediție a Romanian Healthcare Conference răspunde și anul acesta nevoilor medicale din viața reală prin soluții pertinente și planuri de acțiune pentru o Românie mai sănătoasă.”
Tematica principală a „Romanian Healthcare Conference” 2024 este construită pe strategii de navigare cu compasiune a îngrijirii oncologice și pe trei sesiuni-cheie de dezbatere deschisă:
MedCARE | În Focus: Redefinirea traseului medical și impactul asupra monitorizării stării de sănătate și educației pacienților.
· Optimizarea standardelor de îngrijire a pacientului pentru nevoi prezente și viitoare – importanța programelor publice de prevenție, vaccinare, și educație .
· Crearea unei culturi axate deopotrivă pe calitatea vieții pacienților și a personalului, folosind principii de UX, design thinking, și foresight.
· Instrumente de consolidare a procesului decizional al pacientului – modalitățile prin care navigarea medicală ajută pacienții să facă alegeri medicale informate.
MedBUSINESS | În Focus: Importanța colaborării multidisciplinare pentru rezultate medicale superioare și experiențe mai bune pentru pacienți.
· Radiografia reformei ecosistemului sanitar din România – noutăți legislative, proiecte curente și viitoare.
· Tendințe, provocări și oportunități în sectorul medical public – progresul Planului Naţional de Combatere a Cancerului.
· Îngrijirea pacienților dincolo de investigații și proceduri medicale - rolul empatiei în procesul de vindecare.
MedTECH | În Focus: Orizonturi și frontiere ale medicinei viitorului în era inteligentei artificiale.
· Extinderea serviciilor de screening și de detectare precoce pentru populațiile cu risc ridicat prin soluții tehnologice de ultimă generație.
· Impactul și oportunitățile telemedicinei în reforma sistemului sanitar românesc.
· Limitele și avantajele inteligenței artificiale în imagistică, diagnosticare, chirurgie, ș.a.
· Noi integrări hi-tech care facilitează interoperabilitate și un management superior al datelor pentru ecosistemele medicale.
· Implementarea etică a soluțiilor de tip Wellness, Self MedCare, și Terapie Digitală (DTx) pentru pacienți.
Mai multe informații despre evenimentul de afaceri sunt disponibile via patientexperience.ro, precum și în canalele de social media ale Marketing Insiders Group.
Pentru achiziții de bilete de acces, oportunități de sponsorizare și public speaking sau parteneriate strategice și media ne puteți contacta via [email protected]. Biletele achiziționate până în data de 28 aprilie și rezervările de grup beneficiază de reduceri atractive. Invitațiile de participare pentru presă sunt limitate și se pot solicita până cel târziu în data de 14 mai 2024.
Ediția anuală „Romanian Healthcare Conference” este posibilă cu inspirația strategică și susținerea valoroasă a Clinicilor Affidea România – în regim de parteneriat PLATINUM.
Conferința de nișă beneficiază de sprijinul partenerilor media IQ Agency, Contact Center Magazine, și PatientExperience.ro, precum și de suportul partenerilor strategici Mystery Shopping Agency și Conference Arena.
DESPRE MARKETING INSIDERS GROUP
For Customers. With Customers.
Grup de consultanți multidisciplinari care sprijină oameni și companii în dezvoltarea culturală și operațională prin programe și soluții inovatoare de customer-centricity.
CIFRE ȘI ACȚIUNI | 5 studii internaționale de benchmarking în customer experience, 10 țări deservite pe 2 continente, 21 industrii targetate, 91 de clienți internaționali parteneri, 124 de conferințe de afaceri organizate, 200 de orașe acoperite teritorial, 205 rapoarte de cercetare generate, 760 de absolvenți ale programelor personalizate de CX și leadership, 3500 de mystery shopperi în plan național, 55500 de evaluări de mystery shopping în România.
BRANDURI | ConferenceArena.ro, Mystery Shopping Agency, ContactCenterMagazine.ro, PatientExperience.ro, Romanian Contact Center Awards
Mai multe informații sunt disponibile via market-insiders.com și pe paginile noastre de social media.