- Pentru prima data in Romania, o platforma digitala – ING Business – poate fi accesata de pe desktop, laptop, tableta, smartphone, dar si prin smartwatch.
ING Romania a lansat in 2018 o noua platforma digitala, ING Business, dedicata clientilor Mid Corporate Banking, pentru care si-a propus o amplificare a promovarii cu ajutorul agentiei Rusu+Bortun Cyber Growers.
ING Business ofera clientilor sai o experienta omnichannel, deoarece prin aceasta platforma companiile pot avea la dispozitie toate produsele si serviciile bancare, oriunde si oricand, putand fi accesata de pe desktop, laptop, tableta, smartphone si - in premiera in Romania pentru relatia B2B – prin smartwatch.
Platforma ING Business, care va deveni platforma globala pentru clientii din acest segment (IMM), a primit in acest an, din partea reputatei reviste Global Finance, premiul pentru „Best Corporate/ Institutional Digital Bank”.
Ovidiu Slavoiu, Head of Marketing & Customer Experience, Mid Corporate Banking a declarat:
„Acum 15 luni, la lansarea ING Business, ne-am propus ca drumurile la banca ale clientilor sa fie facute doar pentru interactiunile umane care le aduc valoare. Pentru ca platforma in sine a adus perspectiva unei noi experiente digitale pentru clientii companii. E destul de clar cata vreme 30% dintre login-urile din aplicatie se realizeaza via mobil. Ea este insa mai mult decat o solutie de internet banking; e un canal de comunicare cu clientii. Si in sensul acesta am dat si semnalul ca transformarea digitala nu se rezuma doar la interactiunea cu o interfata.
Noi am inteles ca antreprenorii isi doresc, la nivel personal, dar si pentru afacerea lor, ca lucrurile sa se intample repede, cu predictibilitate si in siguranta. In egala masura, pentru ei, timpul este probabil cea mai importanta resursa. ING Business este modul prin care noi am inteles sa raspundem aceastei nevoi, oferindu-le antreprenorilor autonomie si control pentru ceea ce conteaza cu adevarat pentru ei: afacerea lor.
Pentru comunicarea acestor idei, am ales cu maxim entuziasm conceptul creativ propus de partenerii de la Rusu + Bortun – sa vorbim in gluma despre lucruri serioase – tocmai pentru ca aduce emotie buna, profund umana. Pentru ca, da, ne digitalizam, dar contactul uman este cel care inca face diferenta si aduce valoare adaugata. Si nu vrem sa uitam de aceasta valenta umana in relatia cu clientii. Glumele (bune si inteligente) si zambetele nu costa. Sunt gratis. Si pentru persoana fizica, si pentru persoana juridica.”
Prin urmare, colaborarea agentiei Rusu+Bortun Cyber Growers cu ING Bank a avut drept obiectiv comunicarea acestei prezente in piata din Romania a acestei platforme, generarea de notorietate pentru produs si cresterea empatiei fata de bankingul digital, atat in randul clientilor actuali, cat si in cel al potentialilor noi clienti.
„Un al doilea obiectiv pe care ne-am propus sa il atingem a fost acela al consistentei promisiunii din campanie in raport cu pozitionarea actuala a bancii – „Pregatiti pentru pasul urmator”. Premisa de la care am pornit a fost ca antreprenorii sunt expusi la comunicare comerciala chiar mai mult decat cei din publicul larg, pentru ca au parte si de mesajele directe B2B de la potentialii furnizori sau parteneri. Ceea ce de obicei duce la o reticenta mai mare fata de publicitatea conventionala. Astfel, am ajuns la concluzia ca apeland la popularitatea tot mai mare a stand-up comedy-ului in Romania putem sa transformam mesajul legat de platforma si digitalizarea bancii in divertisment memorabil,” a spus Miruna Macsoda, Managing Director Rusu+Bortun.
Astfel, agentia a generat conceptul care a stat la baza si sub care se desfasoara campania: sa mergi la banca pentru operatiuni curente in 2019 nu e doar invechit, e chiar comic. Campania s-a lansat in luna noiembrie si este inca in curs de desfasurare.
Aceasta a debutat cu un spectacol de stand-up comedy la care au participat clienti curenti ING Bank si s-a desfasurat la Teatrul Apollo 111. Ulterior show-ul s-a transformat in digital content si a fost folosit drept ancora in campania de amplificare digitala. Mai mult de atat, echipa Rusu+Bortun Cyber Growers a simtit nevoia unui branding tactic de campanie, astfel incat a dezvoltat o identitate dedicata special show-ului.
Echipele care au realizat campania sunt formate din:
Rusu+Bortun Cyber Growers: Marius Tudor, Marc Bortun, Madalina Panainte, Andreea Crivat, Liviu Baciu, Miruna Macsoda, Catalin Rusu.
Parteneri: Dan Frinculescu, Toma Alexandru, Viorel Dragu, Cristian Sorea Zenith Media
Echipa ING Bank: Ovidiu Slavoiu, Dana Gretcu, Corina Manole, Silvia Dumitrascu, Madalina Barbu, Iuliana Rohan, Silvia Jalea, Nona Brosiu.