SEMINAR INTERACTIV DE TVA WORLD TRADE CENTER BUCURESTI 10 MAI 2014

Seminar Interactiv de TVA

World Trade Center Bucuresti

10 Mai 2014

 

Prezentarea Noutăţilor Introduse prin OUG 102/2013, OMFP 1891/2013, OUG 111/2013, HG 77/2014, OG 16/2013, OG 28/2013, OG 8/2013, OMFP 1436/852/2013

Prezentarea a 30 de studii de caz reprezentative, solicitate in cadrul celor 11 seminarii de TVA de catre cei peste 350 de participanti din acest an la seminariile sustinute de Dna Mariana VIZOLI

Sesiune Specială de Întrebări & Răspunsuri la Spetele Participantilor

Suport de Curs cu peste 100 de slide-uri in format fizic si electronic

Lector: Mariana VIZOLI

(Director general adjunct, Directia de legislatie Cod fiscal si reglementari vamale - Ministerul Finantelor Publice)

 

Ce veti afla:

Implementarea sistemului optional de TVA la incasare;

Extinderea sferei situaţiilor pentru care nu se mai fac ajustari de TVA pentru bunurile distruse/pierdute/furate;

Excluderea asigurării din baza de impozitare a operaţiunilor de leasing;

Conditii noi pentru rambursarea TVA catre nerezidenti;

Extinderea sferei operatorilor care pot solicita certificat de amânare a plăţii în vamă a TVA;

Cota redusa de TVA pentru paine, produse de panificatie, faina si anumite cereale;

Taxarea inversa pentru livrarea de energie electrica si vanzarea de certificate verzi;

Recapitularea principiilor de aplicare a locului prestarii serviciilor;

Studii de caz.

TEMATICA

Peste 5 ore de prezentare, discutii, studii de caz si o sesiune de intrebari si raspunsuri trimise anterior cursului, toate din cea mai autorizata sursa.

1.    IMPLEMENTAREA SISTEMULUI de TVA la incasare optional (introdus de OUG 111/2013 cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2014);

Sistemul TVA la incasare – fluxuri la nivelul persoanei impozabile care aplica sistemul;

Fluxuri la nivelul persoanei impozabile care NU aplica sistemul  dar face achiziţii de la persoane care aplică sistemul TVA la încasare;

Dispozitii tranzitorii;

Cum se determina TVA exigibilă daca există plăţi parţiale ale facturii;

Reguli pentru facturile totale/partiale emise anterior intrarii in sistemul de TVA la incasare.

2.    Prezentarea noutăţilor legislative din  OG 16/2013 & OG 28/2013:

3.    Sinteza prevederilor referitoare la locul prestării serviciilor:

Prestări/achiziţii intracomunitarea de Servicii;

Declararea în decont a prestărilor de servicii intracomunitare;

Declararea în decont a prestărilor de servicii pentru care se aplica art 133 (2) dar care nu sunt intracomunitare;

Achiziţia de servicii care se incadreaza la art 133 (2) dar nu este IC;

Regula generala pentru serviciile prestate catre persoane neimpozabile;

Servicii pentru care nu se aplică regulile generale prevăzute la art 133(2) sau (3);

Servicii care excepteaza de la regula B2B.

4.    Studii de caz (Mentionam doar studiile de caz reprezentative. Acestea sunt mult mai numeroase si vor fi prezentate in cadrul seminarului si se regasesc in suportul de curs primit in format fizic, dar si in format electronic)

Fapt generator si exigibilitate: curs aplicabil pentru operaţiunile în valută; bunuri immobile; versus taxare inversă (energie electrica); livrare cu instalare;

Despagubiri pentru exproprieri de bunuri imobile;

Alocari de costuri intre societatea mama si sucursalele fara personalitate juridica;

Cheltuieli accesorii si tratamentul lor fiscal;

Structura de comisionar;

Export de bunuri care poate fi confundat cu o Livrare Intra Comunitara;

Baza de impozitare intre persoane afiliate;

Servicii inchiriere panouri publicitare;

Operatiuni triunghiulare;

Livrare de imobile – ajustare;

Achiziţii Intra Comunitare de bunuri;

Livrări intracomunitare de bunuri;

Prestări servicii;

Livrări locale;

Importuri efectuate de persoane nestabilite în România;

Cupoane de fidelizare.

5.    Spete si intrebari primite de la participanti

ORGANIZARE

Program: Sambata, 10 mai 2014, 09:00 – 14:00

Taxa instruire:         550 Lei + TVA

Discounturi:     3% - 2 persoane;  5% - 3 persoane;  7% - peste 4 persoane

Organizare & inscrieri:

Persoana de contact: Silvan CONSTANTIN, 0724 413 568

Fax: (021) 319 12 96 / Email: [email protected] / Tel: (021) 202 44 09