Aprecierea Performantelor Globale ale Afacerii: Productivitatea, Rentabilitatea si Competitivitatea
Trainer: Doctor Ec. Maria COSTACHE (CMC), Expert Consultant
Director de Programe si Proiecte Internationale, expert Phare, membru CECCAR, AMCOR, ANEVAR si AROMAR
Obiective
1. Raspunsul la 3 intrebari: Ce este un plan de afaceri? De ce este nevoie de un plan de afaceri? Care este continutul unui plan de afaceri?
2. Utilizarea Planului de Afaceri ca instrument de planificare si control al afacerii
3. Cresterea capacitatii de judecare a afacerii prin prisma indicatorilor de performanta financiara
4. Formarea deprinderilor in realizarea analizei strategice, a situatiei competitive si a circumstantelor in care se poate afla societatea;
5. Intelegerea proiectiilor financiare, a etapelor planificarii strategice si analiza indicatorilor financiari ai afacerii
6. Dobandirea criteriilor si metodologiei de evaluare a proiectelor de investitie
Consultantul propune utilizarea unui Model - macheta pentru realizarea unui plan de afaceri ce este prezentat in format electronic (MS OFFICE EXCEL) fiind usor de adaptat in orice societate comerciala, rapid si fara costuri exagerate.
Tematica abordata
I. Etapele planificarii strategice
Identificarea segmentelor de piata ♦ Analiza interna si externa/explicatii ♦ Implementare si control ♦ Evaluarea performantelor si reformularea, reprelucrarea, revizuirea, redefinirea PA
II. Proiectii financiare:
- Plan de investitii si de finantare
- Previziuni de venituri si cheltuieli – Bugetul de venituri si cheltuieli (BVC)
- venituri-cantitati – structura - preturi
- cheltuieli variabile pe elemente de cheltuieli
- cheltuieli fixe pe elemente de cheltuieli
- Previziuni ale fluxurilor de numerar: fluxuri operationale, de investitii si financiare.
- Previziuni de capital de lucru (WK)
- Previziuni ale bilanturilor succesive
- Prezentarea indicatorilor de performanta financiara
• Eficienta economica si financiara a afacerii
III. Planul de actiune: continut, organizare si alocarea responsabilitatilor: ce, cine, cand, cat?
• Prognozele financiare ♦ Marimea pietei ♦ Procentul de piata ♦ Cifra de afaceri: volum, pret, structura de produse ♦ Costuri ♦ Profit ♦ Prag de rentabilitate:cost,volum,profit ♦ Cash-flow ♦ Investitia necesara
IV. Evaluarea si selectia proiectelor de investitii
• Procesul si metodologia de evaluare a proiectelor de investitii
• Eficienta investitiilor
A. Criterii bazate pe actualizarea cash-flow-urilor: Valoarea actuala neta (VAN); Rata interna de rentabilitate (RIR); Rata interna de rentabilitate modificata (RIRM); Indicele de profitabilitate
B. Decizii de investitii in mediu aleator – decizii probabiliste
C. Decizii de investitii in mediu nedeterminat / incert
• Dificultati in procesul de evaluare si selectie a proiectelor de investitii
V. Continutul si Componentele Planului de Afaceri
VI. Planul financiar. Structura planului financiar:
analiza existentei anterioare a afacerii – daca este cazul;
prezentarea ipotezelor pe care se bazeaza previziunile;
intocmirea situatiilor financiare previzionale (bilant, cont de profit si pierdere);
identificarea riscurilor asociate.
Pragul de rentabilitate
Profitul previzionat
Factorul de acoperire (Fa)
Rata marjei de siguranta (RMs)
INDICATORI: de lichiditate ♦ de solvabilitate (indatorare) ♦ de gestiune ♦ de rentabilitate ♦ de eficienta ai investitiei
VII. Business planul - instrument de comunicare interna si externa. Conceperea business planului in directia comunicarii eficiente.
Organizare:
TAXA SEMINAR: 850 lei plus TVA
DISCOUNTURI: 3% - 2 persoane; 5% - 3 persoane; 7% - peste 4 persoane
PROGRAM: Marti: 0930 – 1700 ● Miercuri: 930 – 1400