Traim in secolul vitezei, al internetului care usor, usor inlocuieste celelate canale media de informare. Informatia vine catre receptor mai rapid, mai diversa si mai greu de filtrat.
Statisticile arata ca in 2018, mai mult de 4 miliarde de oameni erau conectati la internet, dintre care peste 80% foloseau Social Media. In Romania, din 13,7 milioane de persoane cu acces la internet peste 10 milioane sunt activi în rețelele sociale, deci jumătate din populație. Asadar pentru a fi relevant in orice domeniu trebuie sa fii activ si sa tii cont de rigorile Social Media.
Mediul anteprenorial, cu precadere afacerile online, trebuie sa fie mereu la zi cu noile informatii despre platformele online de Social Media care aduc schimbari modului de functionare destul de des. Pot spune ca un anteprenor trebuie sa se informeze despre Social Media asemeni unui avocat despre noile legi sau O.U.G :)
Iata 5 trenduri pentru 2019;
1. Fii de incredere
In urma scandalului Cambridge Anlytica, Facebook si-a pierdut din increderea utilizatorului. Din aceasta cauza brandurile care se promoveaza pe Facebook trebuie sa incerce sa recastige increderea publicului pe care il are pe Facebook. Asta inseamna ca trebuie sa se conecteze cat mai uman cu clientul si sa nu il bombardeze cu reclame!
2. Calitatea ia locul cantitatii
Postarile tale trebuie sa atraga atentia userului pentru a putea aparea in continuare in News Feed.
3. Povestea
Story-urile sunt din ce in ce mai importante in Social Media. Este posibil sa devina mai importante decat News Feed-ul de aceea trebuie acordata o mai mare atentie dar si mai multa creativitate.
4.Videoul
Marketerii trebuie sa tina cont oamenii petrec în medie 6 ore pe zi vizionând video-uri pe social media. Continutul trebuie, bineinteles, sa fie de calitate si implementat in platformele de Social Media!
5. Instagram
Dintre toate platformele Social Media, Instagram inregistreaza cele mai mari cresteri ale numarului de utilizatori, in 2018 atingand si depasind borna de 1 milion de utilizatori in Romania.