InspiGroup, o companie europeana de comert digital ce opereaza catalogul online GLAMI.ro in 15 tari, printre care Cehia, Slovacia, Ungaria, Turcia sau Rusia, a lansat recent un proiect pe termen lung, in tarile in care este prezent, pentru a analiza obiceiurile offline si online ale cumparatorilor.
GLAMI Fashion (Re)search este disponibil in Romania la adresa http://www.fashion-research.ro si acopera subiecte diverse, printre care:
• Obiceiurile de cumparare in magazine fizice versus magazine online
• Cumparaturile locale versus internationale
• Obiceiurile de cumparare a produselor sustenabile
• Obiectele de imbracaminte preferate
• Suma cheltuita pentru produse de calitate
• Obiceiurile de retur si respingere
Clasamentul calitatii produselor in tarile unde s-a desfasurat studiul
In toate tarile prezentate mai jos, studiul a constat intr-o serie de intrebari specifice, menite sa sublinieze preferintele si obiceiurile clientilor. Toti respondentii citati mai jos au raspuns la aceleasi intrebari.
La intrebarea “Care piesa vestimentara ar trebui sa fie de calitate de lunga durata?” calitatea pantofilor a fost cea mai importanta pentru rusi (85% dintre respondenti) si slovaci (72% dintre respondenti), iar calitatea jachetelor a fost preferata de catre unguri (83% dintre respondenti), greci (72%) si cehi (70%). Pentru romani, calitatea de lunga durata este importanta in cazul pantofilor (69% dintre respondenti) si, la diferenta mica, este urmata de calitatea jachetelor (62% dintre respondenti).
La intrebarea “In ce conditii ati fi dispusi sa cheltuiti mai mult pe produse de fashion?” rusii au punctat faptul ca cel mai important aspect este calitatea design-ului si i-ar convinge sa cheltuie mai mult (67% dintre respondenti). In schimb, romanii (78%), cehii (72%) si slovacii (72%) au spus ca importanta este calitatea materialului.
Comportamentul la cumparaturi in magazine fizice versus magazine online
Cand au fost intrebati despre timpul petrecut la cumparaturi in magazine fizice, cei mai rapizi cumparatori, cu 10 pana la 30 de minute per sesiune de shopping, sunt ungurii (43%) si grecii (48%). Cei mai lenti sunt rusii: 39% dintre respondenti petrec mai mult de 2 ore la cumparaturi, in medie. 38% dintre romani spun ca stau intre 30 si 60 de minute la cumparaturi in magazine fizice.
Legat de timpul petrecut pentru a finaliza o comanda online, atunci cand cumpara intr-un magazin online, 41% dintre respondentii romani spun ca, in general, analizeaza oferta a 4-6 magazine online pana sa faca o comanda efectiva, apreciind faptul ca timpul necesar incheierii unei comenzi depaseste 60 de minute, mai mult decat le-ar lua sa faca cumparaturi intr-un magazin fizic. Cei mai rapizi cumparatori online sunt grecii (34% dintre respondenti au spus ca au nevoie de 10-30 minute sa finalizeze o comanda), iar cei mai inceti sunt rusii (48% dintre cei care cumpara online au nevoie de mai mult de 60 de minute).
Atunci cand sunt intrebati de ce prefera cumparaturile online, utilizatorii GLAMI Romania care au participat la studiu prefera acest mod de a cumpara datorita preturilor mai bune pe care le gasesc in magazinele online (63% dintre cei care au raspuns) si achizitioneaza frecvent in sezonul reducerilor (52%). Ungurii (45%) si turcii (44%) ii urmeaza indeaproape, citand aceleasi motive. 45% dintre respondentii romani spun ca nu gasesc aceeasi diversitate de produse in magazinele fizice ca atunci cand cumpara online. La polul opus, rusii (73%), ungurii (72%) si grecii (64%) sunt mai atrasi de cumparaturile in magazine fizice.
La intrebarea “Care a fost motivul ultimei dvs achizitii?”, cumparaturile au fost o placere pe care si-au oferit-o slovacii (48%) si cehii (42%). Turcii (44%) au fost motivati de campanii de reducere pentru ultima lor achizitie, in timp de romanii (34%) si rusii (46%) au folosit ultima achizitie pentru cumparaturi de sezon nou.
Comportamentul de retur & respingere
Atunci cand sunt intrebati daca au intentia de a returna produsele de imbracaminte comandate, 85% dintre romani au raspuns ca nu ar cumpara anumite produse online doar ca sa le returneze dupa un timp, 50% dintre romani nu ar returna produse comandate, din cauza marimii gresite si 77% dintre ei nu ar comanda acelasi produs in doua marimi diferite. 1 din 10 produse sunt returnate de 34% dintre respondenti – utilizatori GLAMI Romania – din cauza marimii necorespunzatoare.
Comparativ, doar rusii comanda acelasi produs in doua marimi diferite, de teama ca nu le va fi buna marimea (41%). Ungurii, turcii si cehii sunt printre cei care au rata de retur cea mai mare (1 produs din 5).
DESPRE GLAMI ROMANIA
Cumparaturi online de fashion personalizate pentru o moda sustenabila si pentru designeri locali
Lansat pe 15 iunie 2017, GLAMI.ro ofera cumparatorilor de fashion o destinatie completa si posibilitatea de a cauta printre sute de mii de produse pentru a gasi rapid produsul preferat, de care au nevoie. Este prima platforma de acest fel lansata in Romania, combinand continutul de fashion cu actiuni menite sa ofere cei mai buni clienti fiecarui magazin inregistrat.
GLAMI opereaza cu o combinatie de potrivire automata astfel incat produsele fashion sa fie impartite pe categorii, iar cumparatorul sa poata gasi, intotdeauna, brandul preferat. Recent, GLAMI s-a focusat pe caracteristici noi, cum ar fi recenziile GLAMI, menite sa promoveze moda sustenabila si creatiile designerilor locali.
O colectie de atuuri pentru magazinele online de fashion
GLAMI ofera o serie de atuuri, printre care amintim inscrierea extrem de usoara a magazinelor online, relatii cu clientii in timp real, precum si posibilitatea de a promova, in timp real, diverse categorii de interes pentru fiecare magazin in parte.
Magazinele online de fashion romanesti, fie ca sunt parte a unor lanturi internationale, fie operate la nivel local, se pot inregisra pe GLAMI.ro si astfel vor avea acces la trafic crescut si utilizatori interesati de oferta lor de produse, utilizatori care se vor transforma in clienti.
Pentru mai multe informatii, interviuri si alte solicitari, va rugam contactati:
Andreea Paleologu
M: +40732 710 894